Οι Ευρωεκλογές είναι κρίσιμες σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, προκειμένου να ελέγχεται η κυβέρνηση (που αποδεδειγμένα δεν την ενδιαφέρει το θέμα ασφάλειας των επιβατών αλλά μόνο το θέμα των εμπορικών μεταφορών) για την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών.
Το αναθεωρημένο ΤΕΝ-Τ (διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών) θέτει 7 υποχρεωτικούς στόχους:
▶️Οι επιβατικές σιδηροδρομικές γραμμές στον πυρήνα του ΤΕΝ-Τ και στο εκτεταμένο κεντρικό δίκτυο θα επιτρέπουν στα τρένα να ταξιδεύουν με ταχύτητα 160 km/h ή μεγαλύτερη έως το 2040.
▶️Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS, δηλαδή ECTS + GSM-R) πρέπει να αναπτυχθεί σε ολόκληρο το δίκτυο ΤΕΝ-Τ ως το ενιαίο ευρωπαϊκό σύστημα σηματοδότησης στην Ευρώπη για να γίνει ο σιδηρόδρομος ασφαλέστερος και αποτελεσματικότερος. Κατά συνέπεια, τα εθνικά συστήματα «κατηγορίας Β» πρέπει να παροπλιστούν σταδιακά. Αυτό θα δώσει κίνητρα στην ευρωπαϊκή βιομηχανία να επενδύσει στο ERTMS.
▶️Θα αναπτυχθούν ασφαλείς χώροι στάθμευσης στον πυρήνα και στο εκτεταμένο οδικό δίκτυο του ΤΕΝ-Τ έως το 2040, κατά μέσο όρο κάθε 150 km . Αυτό είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της ασφάλειας και των κατάλληλων συνθηκών εργασίας για τους επαγγελματίες οδηγούς.
▶️Τα μεγάλα αεροδρόμια , που εξυπηρετούν περισσότερους από 12 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, θα πρέπει να συνδέονται με σιδηροδρομικές γραμμές μεγάλων αποστάσεων , ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και της προσβασιμότητας για τους επιβάτες και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών έναντι των εσωτερικών πτήσεων.
▶️Ο αριθμός των τερματικών σταθμών μεταφόρτωσης πρέπει να αναπτυχθεί σύμφωνα με τις τρέχουσες και τις αναμενόμενες ροές κυκλοφορίας και τις ανάγκες του κλάδου. Πρέπει επίσης να βελτιωθεί η ικανότητα χειρισμού στους τερματικούς σταθμούς εμπορευμάτων . Αυτό, καθώς και επιτρέποντας την κυκλοφορία τρένων μήκους 740 μέτρων σε όλο το δίκτυο, θα βοηθήσει στη μετατόπιση περισσότερων εμπορευμάτων σε πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς και θα δώσει ώθηση στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών της Ευρώπης (χρήση συνδυασμών όπως ο σιδηρόδρομος για τη μεταφορά εμπορευμάτων).
▶️Και οι 430 μεγάλες πόλεις κατά μήκος του δικτύου ΤΕΝ-Τ θα πρέπει να αναπτύξουν σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας για την προώθηση της κινητικότητας μηδενικών και χαμηλών εκπομπών.
▶️Ο Ευρωπαϊκός Θαλάσσιος Χώρος στοχεύει στην ενοποίηση του θαλάσσιου χώρου με άλλους τρόπους μεταφοράς αποτελεσματικά, βιώσιμα και βιώσιμα. Για το σκοπό αυτό θα αναβαθμιστούν οι ακτοπλοϊκές γραμμές μικρών αποστάσεων και θα δημιουργηθούν νέες, ενώ θα αναπτυχθούν περαιτέρω τα θαλάσσια λιμάνια καθώς και οι συνδέσεις τους με την ενδοχώρα.
Το ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας στους ευρωπαϊκούς θεσμούς θα πρέπει να ελέγχει την ελληνική κυβέρνηση για όλα αυτά τα θέματα, διότι απέχουμε ακόμη πολύ από το επίπεδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτεί.
Κατά τη γνώμη μου, και γνωρίζοντας πολύ καλά όσα συνέβησαν στα Τέμπη, η Ελλάδα θα πρέπει άμεσα:
✅ Να εγκαταστήσει πλήρως το (ERTMS, δηλαδή ECTS + GSM-R) στο δίκτυο εθνικό δίκτυο.
✅ Να διαχωρίσει πλήρως τις επιβατικές από τις εμπορικές μεταφορές στο σιδηρόδρομο.
✅ Να προχωρήσει σε πλήρη επανεκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού, καλύπτοντας τα κενά ασφαλείας που υπάρχουν.
Οι Ευρωεκλογές είναι κρίσιμες σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, προκειμένου να ελέγχεται η κυβέρνηση (που αποδεδειγμένα δεν την ενδιαφέρει το θέμα ασφάλειας των επιβατών αλλά μόνο το θέμα των εμπορικών μεταφορών) για την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών.
Το αναθεωρημένο… https://t.co/EOkoD1EqjU pic.twitter.com/83YsNHirZJ— Βαγγέλης Βλάχος | Evan Vlachos (@EvanVlacho) December 22, 2023