Ο Γεώργιος Μπλέσσας (1 Ιανουαρίου 1905 – 26 Σεπτεμβρίου 1943) ήταν αριστοκρατικής καταγωγής αξιωματικός του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού. Έπεσε μαχόμενος κατά τη βύθιση από τη γερμανική αεροπορία του αντιτορπιλικού Βασίλισσα Όλγα D-15, του οποίου ήταν κυβερνήτης, στο Λακκί της Λέρου στις 26 Σεπτεμβρίου του 1943.
Ο Γεώργιος Μπλέσσας γεννήθηκε στο Αργοστόλι Κεφαλληνίας την 1η Ιανουαρίου του 1905 και σε ηλικία 12 χρονών γράφτηκε στην Ιόνιο Σχολή Αθηνών. Τον Αύγουστο του 1919 μπήκε στη τότε Βασιλική Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και, τέσσερα χρόνια αργότερα ως τελειόφοιτος Ναυτικός Δόκιμος, υπηρετώντας στο εύδρομο ΕΛΛΗ, πήρε μέρος στις επιχειρήσεις υποστήριξης της υποχωρήσεως του Ελληνικού Στρατού από την Μικρά Ασία.
Τον Δεκέμβριο του 1923 ονομάσθηκε αξιωματικός με τον βαθμό του Σημαιοφόρου. Τον Σεπτέμβριο του 1926, αντίστοιχα σε Ανθυποπλοίαρχο.
Υπηρέτησε στα θωρηκτά ΚΙΛΚΙΣ και ΛΗΜΝΟΣ, στο Θωρακισμένο Καταδρομικό ΑΒΕΡΩΦ, στο εύδρομο ΕΛΛΗ κ.α. Τον Ιανουάριο του 1931 προήχθη σε Υποπλοίαρχο. Υπηρέτησε ως κυβερνήτης στα Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και ΤΡΙΤΩΝ και ως Πλωτάρχης(βαθμό που είχε προαχθεί από το 1935) στο τορπιλοβόλο ΠΕΡΓΑΜΟΣ και στο Α/Τ ΥΔΡΑ. Τοποθετήθηκε υπασπιστής του Αρχηγού Στόλου Αντιναυάρχου Δημητρίου Οικονόμου και τον Δεκέμβριο του 1938 ύπαρχος στο Α/Τ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Κατά την κήρυξη του πολέμου του 1940, ήταν κυβερνήτης του τορπιλοβόλου ΚΥΔΩΝΙΑΙ. Στις 10 Απριλίου 1941, παρέλαβε κυβερνήτης του τορπιλοβόλου ΑΣΠΙΣ, με το οποίο, μετά την κατάρρευση του μετώπου, απέπλευσε προς την Αλεξάνδρεια.
Στις 15 Οκτωβρίου του 1941, ανέλαβε κυβερνήτης του Α/Τ ΣΠΕΤΣΑΙ και στις 28 Αυγούστου 1942 κυβερνήτης του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ. Ως κυβερνήτης αυτού του αντιτορπιλικού, συμμετείχε στην απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στην Ιταλία (Σεπτέμβριος του 1943) και συνόδευσε τον ιταλικό στόλο, που είχε παραδοθεί στους Συμμάχους, στην Αλεξάνδρεια.
Στον Γεώργιο Μπλέσσα απονεμήθηκαν:
– Ο Πολεμικός Σταυρός Γ’ τάξης δύο φορές(διπλή απονομή): Την πρώτη φορά για τη βύθιση του ιταλικού υποβρυχίου UARSCIEK νοτιοδυτικά της Μάλτας και την δεύτερη φορά, για τη βύθιση του ιταλικού πετρελαιοφόρου Stromboli τον Ιανουάριο του 1943.
– Το βρετανικό Παράσημο Εξαιρέτων Υπηρεσιών DSO (Distinguished Service Order), επίσης δύο φορές: Πρώτη φορά για τη βύθιση του UARSCIEK και δεύτερη φορά για τη βύθιση δύο ιταλικών πλοίων, του εμπορικού Vrainizza και του συνοδού Castore, κοντά στις ακτές της Σικελίας, τον Ιούνιο του 1943. Για την επιτυχία αυτή του απονεμήθηκε και το Αργυρό Μετάλλειο Ανδρείας.
Μετά θάνατον προήχθη σε αντιπλοίαρχο και τιμήθηκε με το Αριστείο Ανδρείας και με το βρετανικό Πολεμικό Σταυρό. Επίσης προς τιμήν του δόθηκε το όνομά του σε ένα από τα Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνομένων Βλημάτων (ΤΠΚ) του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδος. Προτομή του βρίσκεται τοποθετημένη στον λιμένα της γενέτειράς του.