Με αφορμή τα όσα τραγικά συνέβησαν στον Πειραιά προχθές να πούμε ότι βάσει της Διεθνούς Σύμβασης για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS), του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), τα πλοία υποχρεούνται για περιπτώσεις «άνθρωπος στη θάλασσα» να διαθέτουν έτοιμο σχέδιο για την ανάκτηση του ανθρώπου (SOLAS, Chapter III, Regulation 17-1) – (προστέθηκε από την Απόφαση MSC.338(91)).
Επίσης ο ΙΜΟ έχει εκδόσει Εγκυκλίους με περαιτέρω Οδηγίες, όπως:
- MSC.1/Circ.1447 (14 Dec 2012) – Guidelines for the Development of Plans and Procedures for Recovery of Persons from the Water
- MSC.1/Circ.1182/Rev.1 (21 Nov 2014) – Guide to Recovery Techniques
- MSC.1/Circ.1185/Rev.1 (30 Nov 2012) – Guide for Cold Water Survival
Δημήτρης Μ.