Τα εμπορικά πλοία συνέχισαν να συσσωρεύονται στους ναυτιλιακούς δρόμους της Μαύρης Θάλασσας τη Δευτέρα, καθώς τα λιμάνια αντιμετώπιζαν καθυστερήσεις εργασίας και αυξανόμενο αίσθημα ανησυχίας από την πλευρά των ασφαλιστικών και ναυτιλιακών εταιρειών, αφού ρωσικό πολεμικό πλοίο έριξε προειδοποιητικές βολές σε δεξαμενόπλοιο φορτίου την Κυριακή.
Η Ρωσία δημοσιοποίησε ότι το περιπολικό της «Vasily Bykov» πυροβόλησε την Κυριακή το δεξαμενόπλοιο φορτίου «Sukru Okan» με σημαία Παλάου, επειδή ο καπετάνιος του δεν είχε ανταποκριθεί σε αίτημα να σταματήσει για επιθεώρηση.
Η Ρωσία πρόσθεσε ότι το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του προς το ουκρανικό λιμάνι Ιζμαήλ στον ποταμό Δούναβη μετά από τη ρωσική έρευνα.
Τη Δευτέρα, το Κίεβο κατήγγειλε τις «προκλητικές» ρωσικές ενέργειες και κάλεσε τη διεθνή κοινότητα να λάβει ισχυρά μέτρα για να απαντήσει.
Πηγές που εργάζονται στον ασφαλιστικό τομέα ανέφεραν ότι οι τιμές των πρόσθετων ασφαλίστρων έναντι πολεμικών κινδύνων παρέμειναν αμετάβλητες σήμερα Δευτέρα, αλλά ενδέχεται να αυξηθούν σε περίπτωση ζημιάς σε πλοίο ή σε περίπτωση βύθισης πλοίου.
Το κόστος των ασφαλίστρων για τα πλοία έναντι των κινδύνων πολέμου στη Μαύρη Θάλασσα υπολογίζεται σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια ανά πλοίο ανά ταξίδι και τα ασφάλιστρα πρέπει να ανανεώνονται περίπου κάθε 7 ημέρες επιπλέον των ετήσιων εξόδων ασφάλισης.
Τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που δημοσίευσε η Marine Traffic τη Δευτέρα έδειξαν ότι τουλάχιστον 30 πλοία έχουν ρίξει άγκυρα τον Κόλπο της Μουσούρα (βόρεια ακτή Ρουμανίας) και περιμένουν στη ράδα, προκειμένου να πλεύσουν προς το λιμάνι Ισμαήλ του Δούναβη.
Υπάρχουν τουλάχιστον 20 αγκυροβολημένα πλοία στον κόλπο σε αναμονή για το λιμάνι Ισμαήλ.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι υπήρχαν τουλάχιστον 35 περισσότερα εμπορικά πλοία που περίμεναν κοντά στο λιμάνι της Κωνστάντζας της Ρουμανίας, αύξηση κατά 15 από την περασμένη εβδομάδα.
Πολλά πλοία ανακοίνωσαν ότι κατευθύνονται προς ρουμανικά λιμάνια
Άποψη μέρους του ρουμανικού λιμανιού της Κωνστάντζας, όπου γίνονται φορτώσεις σιτηρών
Η Ρουμανία δήλωσε σήμερα, Δευτέρα, ότι επιδιώκει να αυξήσει τη μηνιαία ικανότητα διέλευσης ουκρανικών σιτηρών που προορίζονται για το λιμάνι της Κωνστάντζας σε τέσσερα εκατομμύρια τόνους τους επόμενους μήνες.
Το περιστατικό της Κυριακής έριξε σκιά στα σχέδια που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η Ουκρανία για τη δημιουργία ενός «ανθρωπιστικού διαδρόμου» στη Μαύρη Θάλασσα για να επιτρέπεται η διέλευση φορτηγών πλοίων που έχουν παγιδευτεί στα ουκρανικά λιμάνια από το ξέσπασμα του πολέμου.
Υπάρχουν ακόμη περίπου 60 πλοία κολλημένα σε ουκρανικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού της Οδησσού, το οποίο είναι ένα από τα τρία λιμάνια που αποτελούσαν μέρος της συμφωνίας εξαγωγής σιτηρών που υποστηρίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη, από την οποία η Μόσχα απέσυρε τον περασμένο μήνα.
«Οι εγγυήσεις ασφαλείας που δίνονται στη ναυτιλία και από τις δύο πλευρές στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας για τα σιτάρια της Μαύρης Θάλασσας δεν ισχύουν πλέον, πράγμα που σημαίνει ότι τα ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα είναι εντελώς αποκλεισμένα και άχρηστα για τα εμπορικά πλοία», ανέφερε σε σημείωμα της η νορβηγική ασφαλιστική εταιρεία πλοίων Guard.
Πρόσθεσε ότι τα ουκρανικά λιμάνια στη βορειοδυτική περιοχή δεν είναι πλέον «ασφαλή» λιμάνια από συμβατική άποψη.
Deccan Herald
—