Με τη λίστα των προϊόντων στο χέρι ή στο νου, μπαίνουν πλέον οι καταναλωτές στο σούπερ-μάρκετ, καθώς, η ακρίβεια δεν επιτρέπει να ξεφεύγουμε σε αγορές μη απαραίτητων προϊόντων.
- Γράφει ο Νίκος Τσιαμτσίκας
Έχει σημειωθεί πολλές φορές η πρακτική, να πηγαίνουμε στο σούπερ-μάρκετ, ακόμη και στη λαϊκή αγορά, χωρίς να έχουμε συγκεκριμένη λίστα και να ξεφεύγει πολύ το πράγμα, καθώς, υπερνικά η καταναλωτική μανία και προμηθευόμαστε επιπλέον προϊόντα, που τελικά ξεφεύγουν πολύ από τον προϋπολογισμό μας.
Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ECR HELLAS για λογαριασμό του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας, έχουν προσαρμόσει εντελώς τις καταναλωτικές του συνήθειες, αποκλειστικά με βάση τη δύναμη του πορτοφολιού τους κι έχουν περιορίσει τις αγορές:
- κατά -23,9% σε γάλατα, τυριά και γιαούρτι,
- κατά – 23,7% στα κατεψυγμένα λαχανικά, αρακά, φασολάκια, σπανάκι,
- κατά -23% στα απορρυπαντικά πλυντηρίου και
- κατά -24,5% στα γενικότερα είδη για το νοικοκυριό.
Κάπως έτσι, οι προσφορές κερδίζουν έδαφος σε πωλήσεις, χωρίς ωστόσο, διαπιστωμένα, ν’ αποτελούν αποκλειστικά τη φθηνότερη λύση.
Άλλωστε προσφορά σημαίνει αγοράζω φθηνότερα ένα συγκεκριμένο προϊόν που μου προσφέρεται, το οποίο ωστόσο, μπορεί σε κάποια περίπτωση, να είναι ακριβότερο από κάποιο άλλο ίδιο προϊόν, που δεν έχει προσφορά.
Οι καταναλωτές που ψωνίζουν πια για ευχαρίστηση όπως πριν από μία δεκαετία, έχουν περιοριστεί σημαντικά σε αριθμό, αλλά οι αυξήσεις τιμών είναι εκείνες που εξακολουθούν ν’ αποδίδουν κερδοφόρους ισολογισμούς στο λιανεμπόριο.