Σαν σήμερα, 6 Ιούνη 1984, κυκλοφορεί στην Σοβιετική Ένωση ένα απο τα πιο διάσημα (και για πολλούς ένα απο τα καλύτερα) βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών, το “Tetris”.
To παιχνίδι βασίστηκε στην ιδέα του Σοβιετικού μηχανικού λογισμικού Αλεξέι Παζίτνωφ, ο οποίος εργαζόταν στην Υπολογιστική της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, στη Μόσχα.
Ο Παζίτνωφ είχε αναλάβει τη δοκιμή ενός νέου τύπου ηλεκτρονικού υπολογιστή, του “Electronika 60”. Για να το πετύχει αυτό, δημιούργησε ένα απλό παιχνίδι, βασισμένο σε ένα παζλ από την παιδική του ηλικία. Ήθελε να διαπιστώσει πόσο ισχυρός ήταν ο υπολογιστής–και παράλληλα να προσφέρει μια πιο διασκεδαστική πλευρά στο εγχείρημά του. Eμπνεύστηκε από το πεντόμινο, ένα κλασικό επιτραπέζιο παιχνίδι,που αποτελείται από όλα τα διαφορετικά σχήματα που μπορούν να γίνουν συνδυάζοντας πέντε τετράγωνα.
Το παιχνίδι ονομάστηκε “Τετρις”, από το συνδυασμό του ελληνικής λέξης τέσσερα (σ.σ τέτρα) και το τένις–το αγαπημένο άθλημα του Παζίτνοφ. Γρήγορα, έγινε ένα από τα μεγαλύτερα, πιο εθιστικά και πιο επιτυχημένα όλων των εποχών και κατέκτησε όχι μόνο την Σοβιετική Ένωση αλλά όλο τον κόσμο.
Μέχρι σήμερα, συνεχίζει να έχει φανατικούς χρήστες.Ο Παζίτνοφ,που δημιούργησε το διάσημο παιχνίδι στην ΕΣΣΔ (όπου δεν υπήρχε επιχειρηματική ιδιοκτησία ούτε καν η σκέψη του κέρδους) με μόνο κριτήριο την διασκέδαση του χρήστη, μετά την διάλυση της ΕΣΣΔ δούλεψε για την Microsoft.