Από τον Κοτζιά στον Κατρούγκαλο: Οι μεγάλοι χορηγοί του Κυριάκου Μητσοτάκη

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι σεναριογράφοι υποστηρίζουν ότι οι υπηρεσίες streaming, οι οποίες ανέτρεψαν επιχειρηματικές πρακτικές δεκαετιών της τηλεοπτικής βιομηχανίας, έχουν υποβαθμίσει σημαντικά τις αμοιβές τους.

Η συγγραφέας Kyra Jones γνώριζε ότι θα δεχόταν ένα οικονομικό πλήγμα όταν συμφώνησε να συμμετάσχει στην αίθουσα συγγραφέων της κωμικής σειράς «Woke» του Hulu. Η πρώτη πληρωμή που έλαβε για το μερίδιό της από τα ψηφιακά ενοίκια της σειράς ήταν μόλις 4 δολάρια, προ φόρων, ποσό ίσα-ίσα που έφτανε για να αγοράσει έναν καφέ. Η επιταγή για τα υπόλοιπα της ροής ανήλθε στο ένα τρίτο των 12.000 δολαρίων που έλαβε η Τζόουνς ως υπόλοιπο για τη συγγραφή ενός επεισοδίου της δραματικής σειράς του ABC «Queens». Η Jones δήλωσε ότι γνώριζε ότι θα ήταν χαμηλότερη από την αμοιβή που πλήρωναν τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα σε υπολείμματα. «Αλλά δεν ήξερα ότι θα ήταν τόσο άσχημα».

Τα αναδρομικά έχουν αναδειχθεί σε κεντρικό ζήτημα της απεργίας των 11.500 μελών της Ένωσης Συγγραφέων της Αμερικής (Writers Guild of America), τα οποία ζητούν καλύτερες αποζημιώσεις και δεσμεύσεις προσωπικού από τα στούντιο του Χόλιγουντ, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters.

Οι σεναριογράφοι υποστηρίζουν ότι οι υπηρεσίες streaming, οι οποίες ανέτρεψαν επιχειρηματικές πρακτικές δεκαετιών της τηλεοπτικής βιομηχανίας, έχουν υποβαθμίσει σημαντικά τις αμοιβές τους. Λένε ότι σκοπεύουν να ανακτήσουν το χαμένο εισόδημα, εν μέρει, προτείνοντας πληρωμές μέσω streaming που λαμβάνουν υπόψη τον αριθμό των φορών που προβάλλεται ένα επεισόδιο και τον αριθμό των συνδρομητών εκτός των ΗΠΑ.

Η Alliance of Motion Picture and Television Producers, η ομάδα που διαπραγματεύεται εκ μέρους των στούντιο, λέει ότι το streaming υπήρξε ευλογία για τους σεναριογράφους, δίνοντάς τους περισσότερες ευκαιρίες για αναθέσεις και επιτρέποντάς τους να κερδίσουν εισόδημα από σειρές που ακυρώθηκαν ή που διαφορετικά δεν θα έφταναν σε κοινοπραξία.

Όταν τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα κυριαρχούσαν στο σαλόνι, οι σεναριογράφοι έβλεπαν πολλαπλές πληρωμές. Εκτός από τους εβδομαδιαίους μισθούς τους, έπαιρναν αμοιβή για το σενάριο για κάθε επεισόδιο που έγραφαν και στη συνέχεια εισέπρατταν πληρωμές επαναχρησιμοποίησης, γνωστές ως εναπομείνασες πληρωμές, κάθε φορά που η εκπομπή προβαλλόταν ξανά, συχνά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μόλις μια σειρά έφτανε τα 100 επεισόδια, μπορούσε να πωληθεί σε συνδικάτο, γεμίζοντας τα ημερήσια προγράμματα των τοπικών τηλεοπτικών σταθμών, επαναλαμβάνοντας την προβολή της σε καλωδιακά δίκτυα ή εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι σεναριογράφοι έπαιρναν επιταγή κάθε φορά που τα επεισόδιά τους εμφανίζονταν στην τηλεοπτική οθόνη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ