Με τις έρευνες για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών να συνεχίζεται, καθώς οι συγγενείς των 57 νεκρών, κι όχι μόνο αυτοί, εξακολουθούν να ζητούν απαντήσεις για τους λόγους που συνέβη η ασύλληπτη αυτή τραγωδία, νέα στοιχεία ήρθαν σήμερα στο φως, αναφορικά με τη φωτιά που ξέσπασε στη μοιραία αμαξοστοιχία, στην οποία και απανθρακώθηκαν τουλάχιστον 20 άτομα.
Πλέον, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, θεωρείται βέβαιο ότι η μεγάλη έκρηξη που γνωρίζουμε ότι έγινε, συνέβη στο κυλικείο, με το ερώτημα, πάντως, να παραμένει αναφορικά με το πόσοι από τους επιβαίνοντες στο συγκεκριμένο βαγόνι, έχασαν τη ζωή τους κατά τη σφοδρότατη σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία και πόσοι κάηκαν ζωντανοί στη φωτιά που ξέσπασε. Κάποιοι από τους επιζώντες, πάντως, ανέφεραν ότι άκουσαν ανθρώπους από το κυλικείο να ζητούν βοήθεια και να φωνάζουν ότι καίγονται.
Από τους συνολικά 57 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, οι 15 ανασύρθηκαν νεκροί από το πρώτο βαγόνι, ενώ έχει διαπιστωθεί ότι υπήρχαν 20 νεκροί στο κυλικείο του τρένου, οι οποίοι και απανθρακώθηκαν. Σύμφωνα δε με σχετικές πληροφορίες, με βάση την έρευνα των πραγματογνωμόνων της Πυροσβεστικής, οι οποίοι ήρθαν σε επικοινωνία με τις εταιρίες και τους υπεύθυνους για το περιεχόμενο των σκευοφυλακίων, η επίσημη απάντηση είναι πως στις φορτωτικές δεν υπήρχαν εύφλεκτα υλικά.
Έρχονται ανακοινώσεις από τους πραγματογνώμονες των οικογενειών των θυμάτων
Νέες ανακοινώσεις αναμένονται αύριο Τρίτη 9/5 από την επιτροπή πραγματογνωμόνων που έχουν ορίσει οι οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, εκπρόσωποι της οποίας αναφέρουν πως «προχωράει η διαδικασία της χαρτογράφησης κάθε σημείου, όπου έχασαν τη ζωή τους τα θύματα».
Οπως αναφέρουν πληροφορίες του enikos.gr, σκοπός της ανεξάρτητης αυτής έρευνας είναι να υπάρξει πλήρης κατανόηση του «μηχανισμού του ατυχήματος» που οδήγησε στον θάνατο κάποιων από τα θύματα, άλλα μέσα στα βαγόνια και άλλα έξω από αυτά.
Από τα βασικά συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τις μέχρι στιγμής έρευνες, διαπιστώνεται πως από το πρώτο βαγόνι δεν υπήρξε κάποιος επιζών. Αντίστοιχα, από το βαγόνι του κυλικείου υπάρχουν λίγοι επιζώντες, με τους πραγματογνώμονες να έχουν συγκεντρώσει αρκετά βίντεο από τραυματίες, με σκοπό να συνθέσουν ένα ακριβές «χρονικό από το περιστατικό».
Η επιτροπή έχει κάνει ήδη μία τρισδιάστατη ψηφιακή απεικόνιση, προκειμένου να γίνει ανάλυση των βίντεο και των φωτογραφιών από το μοιραίο βράδυ. Με αυτή τη διαδικασία, οι ειδικοί επιχειρούν να καταγράψουν με λεπτομέρειες τι ακριβώς απεικονίζεται, ποια τμήματα των βαγονιών κάηκαν και ποια μετατράπηκαν σε άμορφη μεταλλική μάζα, κάτι, που, πρακτικά, συνιστά τον «μηχανισμό του ατυχήματος».
Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως έχουν ήδη γίνει εργαστηριακές μετρήσεις και δοκιμές για τους λόγους που μπορεί να προκάλεσαν την έκρηξη, ενώ οι πραγματογνώμονες αναμένεται να θίξουν στην πορεία και το κομμάτι των «human factiors». To «ποιος φταίει», δηλαδή, το οποίο ερευνάται μεν από τη Δικαιοσύνη, ωστόσο, οι πραγματογνώμονες σκοπεύουν να διερευνήσουν και εκείνοι τι ακριβώς έγινε και πώς συνέβη.
Επιπρόσθετα, οι πραγματογνώμονες διαπίστωσαν πως υπήρχε εδώ και καιρό σοβαρό ζήτημα με τις επικοινωνίες στον σιδηρόδρομο, υποστηρίζοντας, παράλληλα, πως άλλα μέσα μεταφοράς, όπως, για παράδειγμα, τα αεροπλάνα, έχουν άριστες ενδοεπικοινωνίες, ενώ στα τρένα, όπως αποδείχθηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, δεν υπήρχε σχεδόν κανένας τρόπος ενδοεπικοινωνίας, ειδικά μέσα στις σήραγγες. «Στον ΟΣΕ δεν υπάρχει εγχειρίδιο έκτακτης ανάγκης», σχολίασε χαρακτηριστικά αρμόδια πηγή στο enikos.gr.
H πενταμελής ανεξάρτητη επιτροπή διερεύνησης, αποτελούμενη από Τεχνικούς Συμβούλους οι οποίοι διορίστηκαν από οικογένειες θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, θα παρουσιάσει μια Αρχική Αναφορά (Preliminary Report), η οποία, κατά τα αεροπορικά πρότυπα διερευνήσεων, θα περιλαμβάνει κάποιες πρώτες και άμεσες Συστάσεις Ασφαλείας προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.