Πολεμικής Αεροπορίας στο Τατόι…
Μια ομάδα ολιγομελής του ΚΕΤΑ αποτελούμενη από Μηχανικούς της ΣΜΑ, τεχνικούς της ΣΤΥΑ, πολιτικό επιστημονικό προσωπικό & τον χειριστή Ιπτάμενο του RPV, ήταν αυτοί που συμμετείχαν στην ανάπτυξη και στην 1η πτήση στο αεροδρόμιο του Τατοΐου…
Το “ΠΗΓΑΣΟΣ I” ή Ε1-79 “ΠΗΓΑΣΟΣ” είναι ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κατασκευάσθηκε από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ). Η αρχική σχεδίασή του ξεκίνησε το 1979 σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών Τεχνολογίας Αεροπορίας (Κ.Ε.Τ.Α) από Μηχανικούς της ΣΜΑ της Πολεμικής Αεροπορίας και η πρώτη του πτήση έλαβε χώρα το 1982.
Ο πρωταρχικός του ρόλος είναι η παρακολούθηση και η συλλογή πληροφοριών.
Τα αεροσκάφη πρώτης γενιάς (Πήγασος Ι) είχαν μήκος 2,1 μέτρα, άνοιγμα
φτερών 5 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ/ώρα και ελάχιστη ταχύτητα 75
χλμ/ώρα, φόρτο απογείωσης 130 κιλά και αυτονομία 3,5 ώρες. Μετά από
καθυστερήσεις στο αντίστοιχο πρόγραμμα της Π.Α. παράχθηκαν 10 μονάδες
(αεροσκάφη και σταθμοί εδάφους), μερικές εξ αυτών στο Κρατικό Εργοστάσιο
Αεροσκαφών (ΚΕΑ).
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Ηλία Γαβαλά για τις φωτογραφίες που μας έστειλε…
Ο Ηλίας Γαβαλάς είναι Φυσικός του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην ανάπτυξη λογισμικού (software)
σε επίπεδο μικροϋπολογιστή.
– Υπηρέτησε τη στρατιωτική μου θητεία ως ΔΕΑ στο ΚΕΤΑ Φαλήρου (1980-1982),
-Εργάσθηκε στο ΚΕΤΑ στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού συστήματος του πρώτου Ελληνικού
RPV
ΠΗΓΑΣΟΣ Ι .
– Έχει πολύχρονη εμπειρία στην ανάπτυξη λογισμικού σε επίπεδο μικροϋπολογιστή με χρήση της γλώσσας ANSI C
σε μικροϋπολογιστές διαφόρων εταιρειών
Υ.Γ
Τα ερωτήματα που εύλογα εγείρονται 41 χρόνια μετά από την 1η πτήση του RPV “ΠΗΓΑΣΟΣ”είναι:
- που βρισκόμαστε σήμερα στον στον τομέα σχεδίασης και κατασκευής ελληνικών UAVs…;
- έχουμε επενδύσει στον εν λόγω τομέα, έχουμε αναπτύξει και ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες;
- διαθέτουμε ερευνητικό κέντρο σε επίπεδο Πολεμικής Αεροπορίας που να μελετά και σχεδιάζει νέα προϊόντα της Αεροδιαστημικής;
- αξιοποιούνται οι Μηχανικοί της ΣΜΑ στον τομέα έρευνας ανάπτυξης και τεχνολογίας;