του Χρυσόστομου Τσιρίδη
Εικόνα Διαδικτύου. Οδυσσέας- Κίρκη σε τρυφερές στιγμές, τις οποίες ο Οδυσσέας ΕΜΦΑΝΩΣ απολαμβάνει. Το μόνο που ΔΕΝ σκέφτεται αυτήν την στιγμή ο… “πολύπαθος” είναι η ΠΗΝΕΛΟΠΗ.
Το βλέμμα και…η χειρονομία της ΚΙΡΚΗΣ είναι όλα τα λεφτά, για τον Ομηρικό ΡΕΑΛΙΣΜΟ.
“Οδυσσέα, που ΝΟΜΙΣΕΣ (!) ότι μου επιβλήθηκες με το σπαθί σου και τα ματζούνια του ΕΡΜΗ”.
Ας τα αφήσουμε όμως αυτά τώρα.
.
Το θέμα στο πολύ απλό:
.
Μορφή ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗΣ για τα δρώμενα της Οδύσσειας, με ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΟΜΙΚΗ ορολογία και ΟΠΤΙΚΗ, θα ήταν και μια (υποθετική) “δίκη” του Ομηρικού ήρωα.
.
Σε επόμενο σημείωμα θα δούμε ορισμένες από τις “κατηγορίες” που (ΘΑ μπορούσαν να)βαρύνουν τον διάσημο Ομηρικό ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ (όχι το βολικό Σύμβολο)
και βέβαια τα όποια επιχειρήματα
για την… υπεράσπισή του, ως εάν ήταν “πραγματικός“ και
…ασυμβόλιστος. Ως Λογοτεχνικό Χαρακτήρα και ΜΟΝΟ
.
Και το αριστούργημα της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, προσφέρεται σε μια υποθετική “δίκη”.
.
Είναι έργο επιστημονικά (ρεαλιστικά) φιλοτεχνημένων ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ, όχι εύκολων ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΩΝ Χαρακτηρισμών.
.
Ήδη ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΝΑΤΟΜΟΣ Έλληνας Ποιητής (παρά την ΠΟΙΗΤΙΚΗ λύση που δίνει στο έργο, παρέμβαση θεών κλπ),θέτει ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥΣ (!) προβληματισμούς, για το “ΔΙΚΑΙΟ” της συμπεριφοράς του “Χαρακτήρα” Οδυσσέα,
.
ΙΣΟΡΡΟΠΩΝΤΑΣ αριστοτεχνικά “το κοινό περί δικαίου αίσθημα” με την εξειδικευμένη αντίληψη “περί θεσμικής δικαιοσύνης”, 3.000 χρόνια πριν από σήμερα(!).
.
Η διαφωνία του Δία με την κόρη του Αθηνά, που επιχείρησε ανεπιτυχώς, να απαλλάξει τον εαυτό της και να φορτώσει στον πατέρα της το μακελειό της Ιθάκης, στο κλείσιμο της (αληθινής) ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, είναι ευρηματικά ενδεικτικό.
.
Στο ΒΙΝΤΕΟ “ένα αξεπέραστο μήνυμα…” βέβαια ο Δίας αντιδρά ως…ΟΛΥΜΠΙΟΣ Δίας.
Video link