Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί αναφορικά με το «μυστηριώδες» φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε μετωπικά με το Intercity 62, το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου στα Τέμπη, οδηγώντας στην πολύνεκρη τραγωδία που έχει στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 57 συνανθρώπους μας.
Αποκλειστικό ρεπορτάζ του pineiosnews.gr φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας το έγγραφο της επιστολής της Hellenic Train, με τη λεπτομερή και αναλυτική ενημέρωση για το φορτίο του τρένου 63501, το οποίο ενεπλάκη στο φρικιαστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Στο έγγραφο φαίνεται η υπογραφή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Maurizio Capotorto και, κατά τα φαινόμενα, αποτελεί απάντηση στη σχετική ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου προς την Ολομέλεια της Βουλής.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το εν λόγω έγγραφο, η εμπορική αμαξοστοιχία φαίνεται ότι μετέφερε λαμαρίνες, τρόφιμα, μπίρες και άδεια εμπορευματοκιβώτια.
Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής:
«Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού έγγραφού σας, με το οποίο μας διαβιβάστηκε η “Ερώτηση 2506/03.03.2023”, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, από τον Βουλευτή Λάρισας κ. Κυριάκο Βελόπουλο, με θέμα Ανάγκη να διευκρινιστεί το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εμπλέκεται στη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη της 28.02.2023’, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα κάτωθι:
Η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63501 της 28.02.2023 περιλάμβανε στην σύνθεσή της (επισυνάπτεται το φύλλο σύνθεσης) συνολικά δεκατρία (13) βαγόνια, εκ των οποίων, κατά την φορά κίνησης της αμαξοστοιχίας, τα πρώτα τρία (3) βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ήταν έμφορτα με πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες) και ακολούθως δέκα (10) βαγόνια ήταν έμφορτα με εμπορευματοκιβώτια (container).
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα σχετικά με το είδος των προς μεταφορά εμπορευμάτων, όπως εξάλλου προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβώτιων με την σειρά που αναφέρονται στο φύλλο σύνθεσης, ήταν ως εξής:
Α/Α Προϊόν
4ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
5ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
6ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
7ο BAΓONI ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
8ο ΜΠΥΡΕΣ
9ο ΜΠΥΡΕΣ
10ο BAΓONI ΣΥΡΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟ
11ο BAΓONI ΣΥΡΜΑΤΑ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟ
12ο ΒΑΓΟΝΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ ΚΕΝΑ
13ο ΒΑΓΟΝΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑ ΚΕΝΑ»
Υπενθυμίζεται ότι, ανάμεσα στα διάφορα σενάρια που αφορούν στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ήταν και εκείνο που ανέφερε πως τα βαγόνια μετέφεραν εύφλεκτο υλικό, το οποίο και ευθύνεται για την τεράστια φωτιά, η οποία και ξέσπασε μετά τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση, οδηγώντας σε φριχτό θάνατο επιβάτες των πρώτων βαγονιών. Επίσης, ο δικηγόρος ενός εκ των επιβατών του μοιραίου τρένου, είχε υποστηρίξει πως η εμπορευματική αμαξοστοιχία μετέφερε αδήλωτα υλικά.
Αξίζει να αναφερθεί πως ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης επανήλθε με σχετική ανάρτηση, μετά την αποκάλυψη του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αναφέροντας τα ακόλουθα: «Είδηση σεισμός! ΜΑΣ ΑΠΆΝΤΗΣΕ Η HELLENIC TRAIN ΟΤΙ “Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα” Η ΕΜΠΟΡΙΚΉ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ ΜΕΤΈΦΕΡΕ ΑΚΤΙΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΜΠΥΡΕΣ! ΣΎΜΦΩΝΑ ΜΕ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ “ΔΙΑΜΕΤΑΦΟΡΕΑ” αυτά προκάλεσαν την έκρηξη! Ακτινίδια και μπύρες! ΤΟ ΠΙΣΤΕΎΕΤΕ;»