Τέμπη: Επείγουσα έρευνα για το blanco στις βάρδιες των σταθμαρχών

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το επίμαχο έγγραφο, στο οποίο κάποιος άλλαξε με διορθωτικό τις ώρες αναχώρησης σταθμαρχών στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο της Λάρισας, θα βρεθεί άμεσα στο μικροσκόπιο των ειδικών, προκειμένου να αποκαλυφθούν οι ώρες που αναγράφονταν πριν από τη διόρθωση, αλλά και -το σημαντικότερο- ποιος ευθύνεται για αυτήν.

Όπως φαίνεται στο συγκεκριμένο έγγραφο, η ώρα αναχώρησης έχει σβηστεί με το διορθωτικό  (blanco) και από πάνω έχει γραφτεί ως ώρα αναχώρησης η 22.30, η οποία, μάλιστα, έχει υπογραμμιστεί. «Διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα», είχε δηλώσει στην ανάκρισή του ο -προφυλακισμένος για την πολύνεκρη τραγωδία  στα Τέμπη– σταθμάρχης Λάρισας, προσθέτοντας ότι «η πραγματική ώρα αναχώρησης του παλιού σταθμάρχη είναι περί τις 22.20 και του νέου 22.10».

documento

Σύμφωνα με τον ειδικό γραφολόγο Μ. Περτζινάκη, υπάρχουν δύο τρόποι για να αποκαλυφθεί τι υπάρχει κάτω από το διορθωτικό. Ο πρώτος είναι με αφαίρεση του διορθωτικού και ο δεύτερος με τη χρήση ειδικού μηχανήματος που επιτρέπει να δει κανείς αυτό που υπάρχει κάτω από το διορθωτικό. Στη συνέχεια, οι ερευνητές θα εξετάσουν εάν ο γραφικός χαρακτήρας πάνω από το διορθωτικό, είναι ο ίδιος με αυτόν κάτω από το διορθωτικό, τόνισε στον Alpha ο γραφολόγος.

«Είναι η ταυτότητά μας η γραφή, οπότε μπορούμε να ανακαλύψουμε ποιος έχει γράψει ένα έγγραφο και αν είναι ο ίδιος ή αν κάποιο τρίτο πρόσωπο είχε γράψει αντί για αυτόν. Όλα αυτά φαίνονται…», σχολίασε με τη σειρά της η δικαστική γραφολόγος Γ. Δασκαλοπούλου, η οποία, μιλώντας νωρίτερα στο TLIVE, είπε ότι θα μπορούσε να εξεταστεί και προγενέστερο υλικό αυτό αυτό το βιβλίο, έτσι ώστε «να δούμε πώς αυτοί οι άνθρωποι συνήθιζαν και στο χώρο να γράφουν την ώρα. Με μεγάλα γράμματα, με μικρά σε σχέση με το κείμενο; Πλάγια; Όλα αυτά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο».

Εκτός όμως από τα παραπάνω, οι επιστήμονες λένε ότι ακόμη και το DNA μπορεί να αποκαλύψει την ταυτότητα του ανθρώπου που άλλαξε την ώρα στο έγγραφο. «Όταν πιάσουμε ένα στυλό και ακουμπήσουμε το χέρι μας πάνω σε ένα χαρτί για να γράψουμε, δεν έχουμε μία απλή επαφή. Έχουμε πίεση και τριβή. Άρα αφήνουμε μεγάλη ποσότητα γενετικού υλικού», διευκρινίζει ο γενετιστής του εγκληματολογικού Γ. Φιτσιάλος.

Την ίδια ώρα, οι αστυνομικοί ερευνούν και το κίνητρο. Ποιος είναι, δηλαδή, εκείνος που μπορεί να ήθελε να κρύψει το ότι δεν τηρήθηκε το ωράριο. Θυμίζουμε ότι μέχρι τις 23.00 ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να ήταν μόνος, αλλά να είχε μαζί του άλλους δύο συναδέλφους του, σύμφωνα με το βαρδιόχαρτο. Ο ίδιος, ωστόσο, έχει πει ότι ο δύο συνάδελφοί του έφυγαν νωρίτερα και τον άφησαν μόνο του.

Είχαν στείλει συνεργείο να διορθώσει βλάβη στο σιδηρόδρομο, αλλά «ξέχασαν» να ενημερώσουν τα τρένα

Δεν έχουν τέλος οι σοκαριστικές αποκαλύψεις που γίνονται για τους σιδηροδρόμους, της χώρας μας, με αφορμή το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, με πιο πρόσφατη αυτή στην οποία αναφέρθηκε ο Μίλτος Σακελάρης σε ρεπορτάζ του στο OPEN.

Συγκεκριμένα, στις 12 Απριλίου του 2022, ο σταθμάρχης στο Πλατύ κάλεσε αμαξοστοιχία που κινείτο από Παλαιοφάρσαλο προς Θεσσαλονίκη, προκειμένου να τον ενημερώσουν για το που βρίσκονται. Άμεσα απάντησαν ότι σε λίγα λεπτά θα προσεγγίσουν τα φωτόσημα του σταθμού του και τότε τους είπε ότι μπορούν να μπουν στον σταθμό και να συνεχίσουν για το Άδενδρο, όπου θα έβρισκαν κόκκινο φωτόσημα στην έξοδο από παρακαμπτήριο γραμμή και κόκκινο φωτόσημα εισόδου στον ΣΣ Αξιού, τα οποία μπορούν να αγνοήσουν και να συνεχίσουν.

Οι μηχανοδηγοί παρατήρησαν ότι τα φωτόσημα τελικά ήταν πράσινα, με αποτέλεσμα να συνεχίσουν την πορεία τους και μετά από λίγο παρατήρησαν ότι υπάρχει συνεργείο στη γραμμή με μηχανήματα. Τότε έκαναν άμεσα χρήση της ακαριαίας πέδης για την ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας, σε συνδυασμό με συνεχόμενα σφυρίγματα για να απομακρυνθούν οι εργάτες από το σημείο.

Ωστόσο, λόγω της μικρής απόστασης, δεν στάθηκε δυνατή η ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας πριν τα μηχανήματα που ήταν τοποθετημένα στην γραμμή και υπήρξε σύγκρουση με αυτά. Από τη σύγκρουση προκλήθηκε φωτιά σε δύο μπιτόνια με εύφλεκτο υγρό και τότε εργάτες και μηχανοδηγοί επιχείρησαν για να σβήσει η φωτιά.

Στη συνέχεια σημειώνουν ότι δεν συνέχισαν την πορεία τους, καθώς -τότε πλέον- ενημερώθηκαν από τους εργάτες ότι οι ράγες δεν είχαν μπουλόνια, λόγω της αλλαγής των επιθεμάτων και υπήρχε φόβος εκτροχίασης των βαγονιών.

Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών: «Εκτεθειμένοι οι Έλληνες επιβάτες και εργαζόμενοι»

Εκτεθειμένοι και ευάλωτοι είναι οι Έλληνες επιβάτες και εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου, καταγγέλλει σε επιστολή της προς την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών, Adina Vălean, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Juan Jesus Garcia Fraile εκφράζει την αγανάκτησή του για ένα γεγονός «που δεν έπρεπε ποτέ να συμβεί» και αποδίδει τη σιδηροδρομική τραγωδία σε ένα «επίμονο μοτίβο αμέλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου», το οποίο θέτει σε υψηλό κίνδυνο εργαζομένους και επιβάτες του σιδηροδρόμου.

Αφαιρεί, μάλιστα, κάθε πιθανότητα άγνοιας της κατάστασης από τους απανταχού υπευθύνους, σημειώνοντας πως: «Όλοι γνωρίζουμε τις σοβαρές ελλείψεις στη σιδηροδρομική υποδομή, όπως και στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα, οι οποίες έχουν αναφερθεί σε πολλά fora. Η εφαρμογή τους θα είχε αποτρέψει το ατύχημα αυτό από το να συμβεί», ενώ αφήνει αιχμές για τη διερεύνηση της υπόθεσης, τονίζοντας πως, για άλλη μια φορά αναζητούνται οι ένοχοι, αντί να αναλυθούν σε βάθος τα αίτια και να εφαρμοστούν τα μέσα αποτροπής του δυστυχήματος.

Ολόκληρη η επιστολή της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών στην Adina Vălean έχει ως εξής:

«Μετά το τραγικό δυστύχημα στην Ελλάδα, εκφράζουμε τη βαθύτατη αγανάκτησή μας για ένα γεγονός που δεν έπρεπε ποτέ να συμβεί και δεν πρέπει να επιτραπεί να ξανασυμβεί.

Για άλλη μια φορά, λαμβάνει χώρα η αναζήτηση των ενόχων. Αντί να αναλυθούν και να εντοπιστούν σε βάθος τα αίτια και να εφαρμοστούν, κατά συνέπεια, τα μέσα για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο.

Όλοι γνωρίζουμε τις σοβαρές ελλείψεις στη σιδηροδρομική υποδομή, όπως και στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα, οι οποίες έχουν αναφερθεί σε πολλά fora. Η εφαρμογή τους θα είχε αποτρέψει το ατύχημα αυτό και δεν έχει πραγματοποιηθεί.

Η ενίσχυση των εκτιμήσεων κινδύνου πρέπει να απαιτείται σε όλα τα σιδηροδρομικά δίκτυα, επιτρέποντάς τους να εφαρμόσουν τα μέσα που θα διασφαλίσουν ότι δεν θα ξανασυμβεί τέτοιο ατύχημα.

Εκφράζουμε την απερίφραστη καταδίκη μας για το επίμονο μοτίβο αμέλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο αφήνει τους Έλληνες εργαζόμενους και χρήστες των σιδηροδρομικών μεταφορών ευάλωτους σε αυτή τη θλιβερή πραγματικότητα.

Η άμεση δράση είναι απολύτως απαραίτητη, εφαρμόζοντας πρακτικές που αφορούν την ενσωμάτωση των Ανθρώπινων και Οργανωτικών Παραγόντων των Σιδηροδρόμων σύμφωνα με την Κουλτούρα Δίκαιης Ασφάλειας».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ