Σκοπιμότητες βλέπει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών πίσω από τη δημοσιότητα των ηχητικών από το βράδυ που έγινε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Μία σοβαρότατη καταγγελία έρχεται στο φως, λίγες ώρες αφού δημοσιεύτηκε η συνομιλία του προϊστάμενου και του μηχανοδηγού του Προαστιακού με τον σταθμάρχη της Λάρισας, η συνομιλία του σταθμάρχη με τον ρυθμιστή της Αθήνας μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη αλλά και διέρρευσε η πληροφορία ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity έπαιρνε τηλέφωνα γιατί είχε καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά.
Η καταγγελία έγινε σήμερα το πρωί στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Mega, από τον πρόεδρο των μηχανοδηγών της Hellenic Train, Κώστα Γενηδούνια. Ο ίδιος κάνει λόγο για «κοπτοραπτική» στα ηχητικά και ξεκάθαρα απαντά ότι όλο αυτό γίνεται «για να πουν στους ανθρώπους αυτούς ότι “φταίτε μόνο εσείς”».
Είπε χαρακτηριστικά:
«Ακούγεται από χθες το βράδυ ότι ο συνάδελφός μας, ο μακαρίτης ο Γιώργος, είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά με τους άλλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Αν αυτό ισχύει, για εμένα προσωπικά σημαίνει ότι έχει κάνει και άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη αφού έχει φύγει από τη Λάρισα. Και επειδή εδώ έχουμε κοπτοραπτική, κανονική κοπτοραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, ο μοναδικός που είχε αυτά τα ηχητικά, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ».
Και προσθέτει:
«Αν ο Γιώργος προσπαθούσε να επικοινωνήσει με άλλο τρένο, για εμένα, σημαίνει ότι έχει ξαναμιλήσει, και δεν το ακούμε. Και εμείς οι μηχανοδηγοί απορούμε».
Στο ερώτημα του Ιορδάνη Χασαπόπουλου, για ποιον λόγο να γίνεται αυτό, ο κ. Γενηδούνιας απάντησε ευθέως:
«Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους, για να πούνε στους ανθρώπους ότι “φταίτε μόνο εσείς”».
Διερωτάται επίσης ο κ. Γενηδούνιας:
«Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;».
Ο κ. Γενηδούνιας αναφέρεται στο δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος» την 1η Μαρτίου, λίγες ώρες μόλις μετά το δυστύχημα. Το ηχητικό ντοκουμέντο ήταν ο διάλογος του μηχανοδηγού του Intercity με τον σταθμάρχη και ήταν ο εξής:
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου, έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Ο κ. Γενηδούνιας τόνισε επίσης:
«Επειδή εμείς έχουμε ενημερώσει, έχουμε ειδοποιήσει, έχουμε στείλει εξώδικα και έχουμε κάνει κινητοποιήσεις και κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε και δεν ζήτησε την τελευταία περίοδο να μας δει, βλέπουμε ένα ηχητικό να βγαίνει 10 ώρες μετά το δυστύχημα και αρχίζουν εκεί να εξυφαίνονται σενάρια».
Επί της ουσίας, ο κ. Γενηδούνιας διερωτάται γιατί βγαίνουν συγκεκριμένες συνομιλίες και δεν βγαίνουν όλες οι συνομιλίες.
«Αν ισχύει ότι ο μηχανοδηγός έχει προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά, σημαίνει ότι υπάρχουν και άλλες συνομιλίες» υπογράμμισε.
Μάλιστα, επισημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του Intercity για τον οποίο η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» είχε χθες την πληροφορία ότι είχε καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και έπαιρνε τηλέφωνα στα κινητά για να δει τι συμβαίνει, «ήταν 40 χρόνια μηχανοδηγός, εμπειρότατος».
Καταλήγοντας, ο κ. Γενηδούνιας ανέφερε:
«Να περιμένουμε να ακούσουμε όλο το υλικό. Πώς είναι δυνατόν η συνομιλία που υπάρχει σε VHF (σε ασύρματο) το οποίο είναι κλειστό, δηλαδή δεν το ακούει ο κόσμος, πώς διέρρευσε και κόπηκε;»
«Δεν έχουμε εμπιστοσύνη γιατί ακούμε ένα κομμένο ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα» εξήγησε.
«Αμάν!» – Οι διάλογοι του σταθμάρχη με τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας
Ένα ακόμα ηχητικό ντοκουμέντο από την αντίδραση του σταθμάρχη όταν πληροφορήθηκε το δυστύχημα δημοσιεύτηκε στο «Πρώτο Θέμα». Πρόκειται για τη συνομιλία του Σταθμάρχη Λάρισας με τον Ρυθμιστή κυκλοφορίας που βρίσκεται στην Αθήνα.
Στις 23:41, έχουν ενημερωθεί από την Πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας καλεί εκ νέου τη Λάρισα, γνωρίζοντας τι έχει συμβεί, ρωτώντας τον αν το έδιωξε από την άνοδο το τρένο.
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι;
Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Βασίλη;
Σταθμάρχης Λάρισας: Έλα
Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Το 62 από πού το έδιωξες;
Σταθμάρχης Λάρισας: εεε;
Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Από πού το έδιωξες το 62;
Σταθμάρχης Λάρισας: Στη γραμμή ανόδου κανονικά
Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Γιατί αυτοί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με… τέτοιο… έχει γίνει σύγκρουση
Σταθμάρχης Λάρισας: ΑΜΑΝ!
Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Πότε έγινε αυτό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς, δε ξέρω. Ό,τι και να σας πω…
Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Άνοδο δεν το έστειλες;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Και η άλλη κάθοδο. Έγινε.
Στην συνέχεια επικοινωνούν ξανά:
Σταθμάρχης Αθήνας: Στον Ευαγγελισμό είναι, λένε. Τι έχει γίνει;
Σταθμάρχης Λάρισας: Πρέπει να έγινε τράκα.
Σταθμάρχης Αθήνας: Τι τράκα; Με ποιον;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Παντελή;
Σταθμάρχης Αθήνας: Ναι;
Σταθμάρχης Λάρισας: Από δω έφυγε στη γραμμή ανόδου. Τι έγινε, πώς και τι με τα κλειδιά σήμερα, δεν ξέρω τι γίνεται. Όπως έγινε και με το 2597. Τώρα τι έγινε, πώς πήγαν εκεί πέρα αυτοί, δεν ξέρω. Ό,τι και να σου πω, θα σου πω ψέματα.
Σταθμάρχης Αθήνας: Εσύ από την ανόδου δεν το έδιωξες;
Σταθμάρχης Λάρισας: Από άνοδο. Από άνοδο την έδιωξα από εδώ πέρα. Τώρα πώς γύρισαν τα κλειδιά αυτά… Πώς γύρισαν τα κλειδιά και μπήκε στην κάθοδο;
Σταθμάρχης Αθήνας: Έχει γίνει τράμπα με το εμπορικό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Σίγουρο είναι αυτό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Έγινε