Του Παναγιώτη Αποστόλου
Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου
Η νέα εθνική τραγωδία συνταράσσει την ελληνική κοινωνία. Η Πατρίδα πενθεί τους δεκάδες νεκρούς. Ανάμεσά τους νέα βλαστάρια. Νέα παιδιά, που το νήμα της ζωής τους κόπηκε απότομα. Και ο θάνατος ακόμη θρηνεί από τα σπαραχτικά ουρλιαχτά των γονιών αυτών των παιδιών, που η υπόλοιπη ζωή τους θα είναι ένα γιατί! Ένα γιατί, που δεν θα μπορέσει μέχρι να κλείσουν τα μάτια τους να τους απαλύνει τον δυσβάσταχτο πόνο!
Τι κι αν το παιδί τους, ο άνθρωπός τους, χάθηκε ξαφνικά από ανθρώπινο λάθος ή από πολιτική αμέλεια, ή ανευθυνότητα, ή ωχαδερφισμό! Η απώλειά τους δεν καλμάρει όποιο κι αν είναι το αίτιο αυτής της τραγωδίας!
Αμείλικτο το “κατηγορώ” κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη…
Όμως εμείς, με τα μάτια μας να παραμένουν βουρκωμένα μπροστά σε αυτήν τη νέα εθνική τραγωδία, θα πρέπει να φανούμε σκληροί και να προσπαθήσουμε να αποτυπώσουμε την πάσα αλήθεια!
Δεν φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά κυρίως και η σημερινή, που δεν εκπλήρωσαν ευρωπαϊκή υποχρέωση για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ), δηλαδή μια ευρωπαϊκή οδηγία για τη διαχείριση σιδηροδρομικής υποδομής από όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ και η οποία έπρεπε να εφαρμοστεί, άκουσον – άκουσον, έως τις 16 Ιουνίου 2015!
Έτσι αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ μέσα σε 8 χρόνια φάνηκαν ανίκανοι να εκπληρώσουν την ευρωπαϊκή οδηγία, η Ευρωπαϊκή Ένωση προ ολίγων ημερών, ως μάντης κακών, παρέπεμψε την Ελλάδα στο Δικαστήριό της!
Δεν φταίει η σημερινή ελληνική κυβέρνηση, όταν οι σιδηροδρομικοί εργαζόμενοι έστειλαν εξώδικο στο Υπουργείο Μεταφορών στις 31 Οκτωβρίου 2022 και όπου καταγγέλλονταν από τον Πρόεδρο των Μηχανοδηγών τα υπάρχοντα θανάσιμα προβλήματα, όπως ήταν η έλλειψη προσωπικού, η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού, η μη συντήρηση δικτύου ηλεκτροκίνησης, κλπ.;
Δεν φταίει η σημερινή ελληνική κυβέρνηση, που η Ελλάς αγόρασε ελβετικά τρένα σαπάκια και τα οποία οι Ελβετοί τα είχαν για παλιοσίδερα, με τον ελβετικό Τύπο να τα αποκαλεί “τρένα βλάβης”, ενώ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα θεωρήθηκαν ως “η νέα εποχή των ελληνικών σιδηροδρόμων”;
Δεν φταίει η σημερινή ελληνική κυβέρνηση που αγνόησε τα 3 περιστατικά εκτροχιασμών τρένων εντός δυο μηνών, δηλαδή, της 1ηςΑυγούστου 2022 στην Τιθορέα, της 10ης Οκτωβρίου 2022 στο Λιανοκλάδι και της 21ης Οκτωβρίου 2022, επίσης στην Τιθορέα;
Δεν φταίει η σημερινή ελληνική κυβέρνηση, αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που σύστημα ασφαλείας και το οποίο είχε αγοραστεί το 2000 σάπιζε στις αποθήκες; Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι, που δεν ήθελαν τον εκσυγχρονισμό στους σιδηροδρόμους, παρέχοντας ασφάλεια στο επιβατηγό κοινό, όταν μάλιστα απαιτούνταν, μόλις 40 εκατ. Ευρώ, κατ΄ εκτίμηση το 2014; Ποιοι είναι οι “δολοφόνοι” που χωρίς τα κατάλληλα συστήματα ασφαλείας επέτρεπαν στα τρένα να κινούνται με ταχύτητες άνω των 160 χλμ.;
Έχουν κάποιο άλλοθι οι υπεύθυνοι της σημερινής κυβέρνησης, όπως είχαν “άλλοθι” εκείνοι οι κυβερνώντες, που αγόρασαν το διαβόητο C4I, το σύστημα ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, το οποίο βεβαίως κόστισε στον ελληνικό λαό περίπου 260 εκατομμυρίων ευρώ, και το οποίο αραχνιάζει σε αποθήκες; Το C4I που προμηθευτήκαμε από την εταιρεία SAIC (με υπεργολάβο τη Siemens)!
Βέβαια, αυτή η κυβέρνηση και αυτός ο Πρωθυπουργός δεν παίζονται!
Αφού λίγες ώρες πριν τη νέα τραγωδία στα Τέμπη, προετοιμαζόταν προεκλογική φιέστα στη Θεσσαλονίκη, όπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεπτόταν το Κέντρο τήλε-διοίκησης, σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος. Στο πλαίσιο κυβερνητικών παρουσιάσεων αναπτυξιακών προγραμμάτων, όπως άλλωστε το προηγούμενο διάστημα έπραξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε Λάρισα και Ηράκλειο Κρήτης!
Πολιτικάντης Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέως ακυρώνει τον εαυτό του…
Υπό το βάρος αυτής της νέας τραγωδίας, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέως υπέβαλε την παραίτησή του!
Κι εκεί που κάποιοι συμπόνησαν την σεμνή παρουσία του στο χώρο της τραγωδίας και το σημείο της ανακοινώσεως παραιτήσεώς του, που ανέφερε πως “Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος”, ανάκρουσα πρίμα διαβάζοντας στη συνέχεια, πως ο πολιτικάντης δεν αλλάζει μπροστά στην όποια τραγωδία!
Αφού ο Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέως, μας θύμισε πως:
«Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.»!
Όχι κύριε Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέως!
Μπορούσατε να κάνετε πολλά στα 3,5 χρόνια που είστε αρμόδιος Υπουργός και δεν τα πράξατε! Διαψεύδοντας τον ίδιο τον εαυτό σας, όταν 8 ημέρες πριν το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, μέσα στη Βουλή με κομπασμό χιλίων Καρδιναλίων, από το υπουργικό σας έδρανο, ενημερώνατε τη Βουλή και τον ελληνικό λαό, σε ερώτησε που σας τέθηκε για την ασφάλεια των τρένων, πως:
«…είναι ντροπή και ντρέπομαι που θέτετε θέματα ασφάλειας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή, όταν σας εξήγησα και το ξαναλέω ότι εμείς διασφαλίζουμε την ασφάλεια…»!
Άρα ποιος είναι ο πραγματικός Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέως; Αυτός των Τεμπών ή αυτός της Βουλής;
Ποιος από τους δυο κορόιδευε και συνεχίζει να κοροϊδεύει;
Αλλά η πολιτικάντικη νοοτροπία συνεχίστηκε από τον κ. Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέως και μετά το τραγικό συμβάν των Τεμπών κι ενώ ακόμη μετράμε νεκρούς, που μπορεί να φτάσουν ακόμη και τους 80-100.
Όταν κατά την τελετή παραλαβής – παραδόσεως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον Υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, αποκαλύφθηκε, πως οι συνεργάτες του Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέως κατά λάθος έδωσαν στους δημοσιογράφους, εκτός των δηλώσεών του, και σκονάκι, όπου υπήρχαν απαντήσεις (του Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέως) σε ερωτήσεις (;;;) που θα έκαναν δημοσιογράφοι για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη!
Ποινικές ευθύνες δεν έχουν τα κυβερνητικά πρόσωπα;
Αλλά τι ακριβώς σημαίνει πολιτική ευθύνη; Πολιτική ευθύνη όπως συνέβη και στην πολύνεκρη τραγωδία στο Μάτι; Όταν πολιτικά εγκληματικά λάθη στοιχίζουν δεκάδες ανθρώπινες ζωές;
Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχουν ποινικές ευθύνες; Αυτές θα μείνουν μόνο στο σιδηροδρομικό υπάλληλο, εν έτει 2023;
Η εισαγγελική έρευνα που διατάχτηκε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών με την μορφή της κατεπείγουσας, θα προχωρήσει και στις ποινικές ευθύνες του Πρωθυπουργού και τουΥπουργού Υποδομών και Μεταφορών; Όταν οι αποκαλύψεις καθημερινά αυξάνουν και αποκαλύπτεται, πώς και ο Προαστιακός έχει προβλήματα ασφάλειας από το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο; Δηλαδή μια διαδρομή όπου μετακινούνται καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι, μεταξύ αυτών και ξένοι επισκέπτες της Αθήνας;
Όταν στην τραγική επιβατική αμαξοστοιχία υπήρχαν γκράφιτι, που σημαίνει ότι στα μηχανοστάσια η φύλαξη των συρμών είναι ελλιπής και μπορεί να έχει πρόσβαση κάθε διαταραγμένο μυαλό;
Αλλά ας επιστρέψουμε στην πολιτική ευθύνη, αυτήν που ανέλαβε ο Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέως και ο οποίος μάλλον “καθάρισε”!
Όπως ο πρώην Γραμματέας του Πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης και ο οποίος παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη των υποκλοπών – παρακολουθήσεων των τηλεφώνων πολιτικών, δημοσιογράφων και λοιπών πολλών!
Και ο Πρωθυπουργός είναι στο απυρόβλητο; Δεν ακούει, δεν βλέπει, δεν γνωρίζει; Μα αυτός δεν είναι Πρωθυπουργός! Η απάντηση δική σας για το τι μπορεί να είναι!
Έτσι το κυβερνητικό αφήγημα που έλεγε, ότι οι εκλογές θα γίνουν στις 9 Απριλίου, αυτό πάει περίπατο!
Γιατί σήμερα με τον λαό θυμωμένο, οργισμένο, που ξεκινάει αντικυβερνητικές διαδηλώσεις, οι εκλογές πάνε πίσω. Εκτιμώμενη ημερομηνία, η 14η Μαΐου!!
Σημείωση:
Εξιλαστήριο θύμα: Λέγεται γενικά για πρόσωπο που έχει κατηγορηθεί και λογοδοτεί, ή εκτελεί ποινή, αντί του πραγματικού ενόχου!!