Έχουν εγκαταστήσει ψηφιακό σύστημα ραδιοεπικοινωνίας στα τρένα, αλλά δεν λειτουργεί!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Βροχή» οι αποκαλύψεις το τελευταίο διάστημα για τα κακώς κείμενα των ελληνικών συγκοινωνιών, με τα όσα βγαίνουν καθημερινά στο «φως» μετά το τραγικό πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αναφορικά με το θέμα της ασφάλειας στα τρένα ειδικότερα, να εκπλήσσουν δυσάρεστα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αποκάλυψη που έκανε σήμερα το OPEN, με τον γνωστό δικηγόρο και εργατολόγο Σπύρο Φρεμεντίτη να παρουσιάζει ένα έγγραφο, το οποίο φανερώνει ότι στα τρένα δεν λειτουργεί ούτε καν το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας!

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, δηλαδή το οποίο θα αντικαθιστούσε το παλιό σύστημα που λειτουργεί μέχρι και σήμερα στην Ελλάδα και με το οποίο επικοινωνούν μεταξύ τους συρμοί και σταθμοί, σταθμάρχες και μηχανοδηγοί και θα έπρεπε να υπάρχει τόσο στις υποδομές του ΟΣΕ, όσο και στα τρένα. Ωστόσο, ενώ το GSM-R έχει εγκατασταθεί, δυστυχώς δενλειτουργεί.

Το έγγραφο που παρουσιάζει το ρεπορτάζ του OPEN, έχει χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον», έχει ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022, το έχει αποστείλει ο -παραιτηθείς- διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στη Hellenic Train και αποκαλύπτει την πλήρη ασυνεννοησία μεταξύ των δύο εταιριών για τα ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας που μέχρι σήμερα δεν έχει εγκατασταθεί, όπως, δυστυχώς, αποδείχθηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο στο φρικιαστικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η Hellenic Train προέβαλε αντιρρήσεις

Στο έγγραφο αυτό, ο ΟΣΕ ζητάει από την Hellenic Train να τεθεί σε εφαρμογή το σύγχρονο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που καλύπτει όλη τη διαδρομή από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα. Ομως, η Hellenic Train προβάλει αντιρρήσεις, υποστηρίζοντας πως το προσωπικό της δεν έχει εκπαιδευτεί.

Στο ίδιο έγγραφο, ο ΟΣΕ αναφέρει πως το προσωπικό το έχει εκπαιδεύσει και δίνει ως ημερομηνία παράτασης εφαρμογής του συστήματος την 30ή Νοεμβρίου του 2022. Η Hellenic Train, ωστόσο, φέρεται να ζητάει συνεχώς πίστωση χρόνου, την ώρα που ο ΟΣΕ έχει τοποθετήσει το σύστημα και θέλει να προχωρήσει σε δοκιμαστική λειτουργία.

Ο ΟΣΕ επισημαίνει, επίσης, ότι δε θα δοθεί άλλη παράταση, καθώς έχουν γίνει όλα όσα του ζητήθηκαν και τώρα είναι η σειρά της Hellenic Train να κάνει αυτά που πρέπει, να τοποθετήσει, δηλαδή, το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας στα τρένα, όπως οφείλει.

  • Δείτε το ρεπορτάζ:

ΔΗΜΟΦΙΛΗ