Από κοντά και η Νότια Κορέα, που έδωσε στην Τουρκία κινητήρες για τα Τουρκικά άρματα μάχης.
«Το καμάρι της Τουρκίας» είναι ο τίτλος της Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) για τις νέες προσθήκες της τουρκικής βιομηχανίας εξοπλισμών», τα οποία αναμένεται να παρουσιαστούν στην έκθεση αμυντικών συστημάτων IDEF της Κωνσταντινούπολης, τον Μάιο.
«Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον», όπως γράφει η εφημερίδα της Φρανκφούρτης, «αναμένονται κυρίως δύο πρωτότυπα μοντέλα ίδιας παραγωγής: το (νέο) τεθωρακισμένο Altay, για το οποίο οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι είναι εφάμιλλο του Leopard 2, καθώς και το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Kizilelma, το πρώτο τουρκικό drone με κινητήρα αεριώθησης. Η έλλειψη κατάλληλων κινητήρων είχε φρενάρει τα δύο εγχειρήματα. Αλλά στο τεθωρακισμένο, η Τουρκία προχώρησε χάρη στη συνεργασία με τη Νότια Κορέα, στον δε κινητήρα αεριώθησης χάρη στη συνεργασία της με την Ουκρανία».
Μάλιστα η γερμανική εφημερίδα επισημαίνει ότι «σύμφωνα με πληροφορίες ειδικών του κλάδου το Kizilelma θεωρείται ακόμη και εναλλακτική λύση στο επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος F-16». Η FAZ παρατηρεί πως το αν οι ΗΠΑ θα εγκρίνουν την παράδοση νέων F-16 στην Τουρκία και τον εκσυγχρονισμό των παλαιών παραμένει ακόμη άδηλο. «Η Τουρκία έχει ήδη ξεκαθαρίσει, ότι σε αντίθεση με τα ντρόουνς TB2- τα Kizilelma δεν προορίζονται για εξαγωγή» προστίθεται στο δημοσίευμα.
Η εφημερίδα της Φρανκφούρτης σημειώνει επιπλέον ότι η Τουρκία πραγματοποιεί «πρόοδο» στα σχέδιά της για ναυπήγηση πολεμικών πλοίων, αναφέροντας ως παράδειγμα την παραγγελία τεσσάρων κορβετών στο εξωτερικό στην περίοδο 2011-2019. Αναφέρει τέλος πως «ποικίλες εικασίες προκαλεί το γεγονός ότι, λίγες εβδομάδες μετά την παραγγελία, ο υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ επισκέφθηκε το Λονδίνο και παρήγγειλε μεταχειρισμένες βρετανικές φρεγάτες Type 23, σχεδιασμένες για να υποστηρίζουν αποστολές ανθυποβρυχιακού πολέμου. Το ερώτημα είναι, γιατί ο Ακάρ βιάζεται τόσο πολύ να αποκτήσει τις φρεγάτες και πού σκοπεύει να τις χρησιμοποιήσει».
Πηγή: Deutsche Welle