Οχάιο: Χιλιάδες πολίτες εγκαταλείπουν τα σπίτια τους

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χιλιάδες είναι οι κάτοικοι του Οχάιο που κλήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, εξαιτίας της διαρροής άγνωστης ποσότητας χλωριούχου βινυλίου, μετά τον εκτροχιασμό τρένου που το μετέφερε στην περιοχή, στις 3 Φεβρουαρίου, κατά τον οποίο προκλήθηκε τεράστια πυρκαγιά.

Μετά το ατύχημα, οι σιδηροδρομικές αρχές διαβεβαίωσαν ότι απέρριψαν «με ελεγχόμενο τρόπο» το χλωριούχο βινύλιο, προκειμένου «να αποφευχθεί (νέα) πιθανή έκρηξη», σύμφωνα με το γραφείο του κυβερνήτη του Οχάιο, αυτό, ωστόσο, είχε ως αποτέλεσμα να απελευθερωθούν τοξικές αναθυμιάσεις στην ατμόσφαιρα.

Σύμφωνα με την τοπική υπηρεσία φυσικών πόρων, ήδη στη γύρω περιοχή έχουν πεθάνει τουλάχιστον 3.500 ψάρια, λόγω της διαρροής του ιδιαίτερα εύφλεκτου, καρκινογόνου αυτού χημικού προϊόντος, με πολλούς να συγκρίνουν το εν λόγω ατύχημα με εκείνο του Τσερνόμπιλ. H κυβέρνηση Μπάιντεν προσπάθησε χθες Πέμπτη να καθησυχάσει τους κατοίκους της πόλης Ιστ Πάλεσταϊν του Οχάιο, που ζητούσαν επίμονα απαντήσεις, φοβούμενοι μεγάλη οικολογική καταστροφή, με τον Μάικλ Ρίγκαν, επικεφαλής της Αμερικανικής Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) να δηλώνει: «Θέλω οι κάτοικοι να γνωρίζουν ότι δεν θα διαχειριστούν αυτή την υπόθεση μόνοι τους (…) Θα είμαστε εδώ για να τους βοηθήσουμε».

Ο Ρίγκαν διαβεβαίωσε ότι «κανένα ίχνος χλωριούχου βινυλίου, ή χλωριούχου υδρογόνου δεν έχει εντοπιστεί», μετά τον έλεγχο που διενεργήθηκε σε περισσότερα από 480 σπίτια και ότι το νερό ελέγχθηκε και επανελέγχθηκε «για να διασφαλιστεί ότι οι κάτοικοι θα είναι προστατευμένοι». Παράλληλα, σημείωσε ότι κατανοεί «την έλλειψη εμπιστοσύνης» πολλών κατοίκων και πρόσθεσε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεσμεύεται να είναι «πολύ διαφανής».

«Θα ρίξουμε άπλετο φως» σε αυτό που συνέβη, διαβεβαίωσε από την πλευρά της και η κυβερνητική εκπρόσωπος Καρίν Ζαν-Πιέρ, προσθέτοντας πως «η Norfolk Southern θα λογοδοτήσει», αναφερόμενη στην εταιρεία στην οποία ανήκε το τρένο που εκτροχιάστηκε.

Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, ωστόσο, κάτοικοι δήλωσαν στα ΜΜΕ ότι εμφανίζουν διάφορα συμπτώματα, όπως έντονους πονοκεφάλους και φοβούνται ότι σε μερικά χρόνια θα εμφανίσουν καρκίνο. Την ίδια ώρα, οι αρχές ανακοινώνουν ότι, με βάση τους ελέγχους, ο αέρας είναι «ασφαλής» και δεν έχει εντοπιστεί καμία επικίνδυνη ουσία στο νερό. Ωστόσο, συνέστησαν στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν νερό από ιδιωτικά πηγάδια, να το ελέγξουν και να συνεχίσουν να πίνουν εμφιαλωμένο νερό, μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα.

Στις 8 Φεβρουαρίου, οι αρχές είχαν ανακοινώσει ότι οι κάτοικοι που είχαν εγκαταλείψει από την πρώτη ημέρα τις εστίες τους, μπορούσαν να επιστρέψουν «με ασφάλεια». Όμως πολλοί είναι εκείνοι που παραμένουν επιφυλακτικοί. «Αν η EPA μου πει ότι η ποιότητα του αέρα μου είναι ασφαλής κα ότι το νερό ελέγχθηκε και είναι πόσιμο, τότε θα εμπιστευθώ τα στοιχεία αυτά», επιμένει ο Μάικλ Ρίγκαν.

Από την πλευρά του, ο Τρεν Κόναγουεϊ, δήμαρχος του Ιστ Πάλεσταϊν, δήλωσε ότι θα κάνει «ό,τι χρειάζεται να για διευθετηθούν τα πράγματα» και δεσμεύθηκε ότι η σιδηροδρομική εταιρεία, η οποία ενδέχεται να μην είχε τηρήσει τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας, θα λογοδοτήσει.

Σπινθήρες στις ράγες του τρένου προειδοποιούσαν για την έκρηξη

Νέο βίντεο-ντοκουμέντο που έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου δείχνει πως οι ράγες του τρένου που εκτροχιάστηκε, έβγαζαν σπινθήρες αρκετή ώρα προτού ξεσπάσει, τελικά, η φωτιά, γεγονός που δημιουργεί ερωτηματικά εάν το ατύχημα θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.

Το εν λόγω βίντεο δείχνει ότι οι ράγες του τρένου έχουν αρχίσει να βγάζουν σπινθήρες, λίγο μετά τις 8 το βράδυ της 3ης Φεβρουαρίου, σχεδόν μία ώρα, δηλαδή, προτού σημειωθεί το ατύχημα, γεγονός το οποίο μπορεί να οφείλεται σε υπερθέρμανση του ρουλεμάν των τροχών. Μόλις 14 λεπτά νωρίτερα, το τρένο είχε περάσει από έλεγχο, στον οποίο οι σπινθήρες αυτοί δεν είχαν ακόμη εμφανιστεί. Λίγο πριν τις 9 το βράδυ, συνέβη, τελικά, ο μοιραίος εκτροχιασμός.

Σημειώνεται ότι, ο κανονισμός οδήγησης σε σιδηροδρόμους επιβάλλει στις εταιρείες να έχουν ένα σύστημα ανίχνευσης, το οποίο σκοπό έχει να παρακολουθεί φαινόμενα υπερθέρμανσης των τροχών προτού δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ