Ο Αμερικανός Τζο Μπάιντεν , ο Τούρκος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και ο Ουκρανός Βολοντίμιρ Ζελένσκι είναι οι παγκόσμιοι ηγέτες που ακολουθούνται περισσότερο στα social media, ενώ ο Βραζιλιάνος Ινάσιο Λούλα ντα Σίλβα είναι ο πιο δραστήριος.
Εντελώς απών, ωστόσο, είναι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν , ο οποίος δεν έχει προσωπικούς λογαριασμούς σε καμία από τις τρεις κύριες πλατφόρμες που λαμβάνονται υπόψη: Facebook, Instagram και Twitter.
Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Ψηφιακό Παρατηρητήριο του Ιδρύματος Italia Digitale, στην οποία συμμετείχαν 24 αρχηγοί κυβερνήσεων ορισμένων από τις σημαντικότερες χώρες στον κόσμο.
Αναλύοντας τις δραστηριότητες στα Social Media Marketing των ηγετών, έχει συνταχθεί μια κατάταξη ανά αριθμό ακολούθων, και εντυπώσεων αναρτήσεων στο χρονικό πλαίσιο των τελευταίων 3 μηνών.
«Λαμβάνοντας υπόψη τα τρία κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους ηγέτες – εξηγεί ο Σάντρο Τζιορτζέτι, Επικεφαλής του Ψηφιακού Παρατηρητηρίου – ως προς τον αριθμό των ακολούθων, είναι ο Μπάιντεν που διαπρέπει με πάνω από 66 εκατομμύρια ακόλουθους, ακολουθούμενος από τον Ερντογάν με περισσότερα από 40 εκατομμύρια και τον Ζελένσκι με 27 εκατομμύρια.
Ο τελευταίος – υπογραμμίζει ο Τζιορτζέτι – έχει περισσότερο διεθνές κοινό από τους άλλους δύο, λόγω της προσοχής των ΜΜΕ που προκάλεσε η σύγκρουση στην Ουκρανία».
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι είναι δέκατη σε αριθμό οπαδών, με σχεδόν 6 εκατομμύρια ακόλουθους. «Όσον αφορά την αφοσίωση, δηλαδή τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών με δημοσιευμένες αναρτήσεις, ο Βραζιλιάνος πρόεδρος Λούλα είναι απαράμιλλος με πάνω από 18 εκατομμύρια likes, σχόλια, κοινοποιήσεις και κλικ σε συνδέσμους», συνεχίζει ο Τζιορτζέτι, σημειώνοντας ότι «η έρευνα δεν μπόρεσε να λάβει υπόψη ορισμένους επικεφαλής της κυβέρνησης, λόγω της έλλειψης παρουσίας τους στα κοινωνικά δίκτυα που αναλύθηκαν, όπως ο Βλαντίμιρ Πούτιν για παράδειγμα».
«Πολύ πιστό – προσθέτει ο Τζιορτζέτι – επίσης το κοινό του Ζελένσκι και του Ερντογάν που δημιουργούν μια πραγματική κοινωνική βάση θαυμαστών προς όφελός τους, κάθε φορά που δημοσιεύουν ένα περιεχόμενο».
Επομένως, εάν «ο Λούλα είναι επίσης ο ηγέτης που δημοσιεύει το περισσότερο περιεχόμενο, 1.362 αναρτήσεις σε 3 μήνες – εξηγεί ο Τζιορτζέτι -, ο αριθμός που μας δίνει την πραγματική αξία των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η μέση δέσμευση ανά ανάρτηση.
Και επίσης σε αυτό οι πιο σημαντικές παραστάσεις είναι ο Ζελένσκι και ο Λούλα.
Ακολουθούν ο Αιγύπτιος πρόεδρος Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Ρίσι Σουνάκ και η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι».
Τέλος, η έρευνα δείχνει «πώς οι ηγέτες των χωρών της Βόρειας Ευρώπης έχουν λιγότερο σημαντικές επιδόσεις. Όπως τα κοινωνικά δίκτυα είναι λιγότερο σημαντικά σε αυτές τις χώρες, όπου ρυθμίζουν λιγότερη συναίνεση και την πτυχή της ταυτότητας των πολιτικών και των κομμάτων τους».
«Η νέα έρευνα υπογραμμίζει για άλλη μια φορά τη σημασία μιας αφοσιωμένης, προσεκτικής και ενάρετης διαχείρισης των κύριων κοινωνικών πλατφορμών και πώς, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, μια στρατηγική που ανταμείβει μια ιστορία και μια άμεση σχέση με τους πολίτες και την κοινότητα είναι επιτυχημένη στην κοινή γνώμη», δηλώνει ο Φραντζέσκο Ντι Κοστάντζο, πρόεδρος του Ιδρύματος Italia Digitale.
—
© Βαλκανικό Περισκόπιο –Γιῶργος Ἐχέδωρος