Αναφορά στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουριστικός κλάδος το 2023 έκανε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, αποκαλύπτοντας ότι τα νούμερα των προκρατήσεων για τη φετινή χρονιά είναι εξαιρετικά και προμηνύουν θετικά αποτελέσματα.
«Είναι μεγάλο επίτευγμα όλων των ανθρώπων του τουρισμού, της πρωτογενούς παραγωγής, του εμπορικού κόσμου, των ιδιωτών και του ΕΟΤ που κάνει καμπάνια δώδεκα μήνες τον χρόνο. Νομίζω ότι η εικόνα στα καταστήματα, στα ταβερνάκια, στα μαγαζάκια, στα παγωτατζίδικο, στα μαγαζιά που πουλάνε ρούχα, στα ξενοδοχεία μας στην Αθήνα δίνει άλλη δυναμική στην πρωτεύουσα» ανέφερε αρχικά.
Μιλώντας για τη χώρα μας, την οποία επέλεξαν ως κορυφαίο προορισμό οι Αμερικανοί, ο υπουργός Τουρισμού σημείωσε ότι «η τελευταία (απευθείας) πτήση της Delta ήταν στις 10 Γενάρη και ξεκινάει στις 11 Μάρτη με 56 πτήσεις απευθείας πτήσεις την εβδομάδα από την Αμερική και τον Καναδά. Το 2023 περιμένουμε παραπάνω από 1 εκατ. ταξιδιώτες και πολύ πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα».
Σε ό,τι αφορά στους ταξιδιώτες από την Αμερική ο κ. Κικίλιας σχολίασε ότι η αγοραστική τους δύναμη είναι μεγάλη καθώς θεωρούνται ταξιδιώτες υψηλού ποιοτικού στάτους μια και δαπανούν αρκετά και μένουν αρκετές ημέρες στους προορισμούς που επιλέγουν.
8 στις 10 επενδύσεις είναι τουριστικές στη χώρα
Όπως είπε ο κ. Κικίλιας, όσο εξελίσσεται ο χειμώνας, θα προστίθενται κι άλλες πτήσεις. «Αυτά τα οποία υπολογίζουν οι άνθρωποι της αγοράς ως έσοδα θα είναι πολύ πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ το 2023 από τους ταξιδιώτες και τουρίστες από την Αμερική για την Αθήνα» σημείωσε και συμπλήρωσε: «οκτώ στις δέκα επενδύσεις πλέον είναι τουριστικές στη χώρα, επενδύσεις υποδομών αλλά και σε ξενοδοχεία και resort».
Όσον αφορά στους εργαζόμενους στον τουρισμό σημείωσε ότι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στον κλάδο καλύπτονται από τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με αύξηση 10,7% για τα επόμενα δύο χρόνια. «Έχουμε πολλές ποιοτικές θέσεις εργασίας στον τουρισμό», συμπλήρωσε.
«Πολύ ισχυρή η δυναμική στον τουρισμό»
«Είμαστε φειδωλοί στο να πούμε τα νούμερα των προκρατήσεων για το ’23, μήπως και οι άνθρωποι πιστεύουν ότι επειδή πλησιάζουν οι εκλογές πρόκειται για κάποια προεκλογική καμπάνια. Είναι εξαιρετικά τα νούμερα των προκρατήσεων. Είναι πολύ ισχυρή δυναμική. Το «brand Ελλάδα» είναι στα πέντε πρώτα του κόσμου. Έχει γίνει πολύ σκληρή δουλειά μέσα σε πολλαπλές κρίσεις» δήλωσε στην συνέχεια ο κ. Κικίλιας ο οποίος αναφέρθηκε στις πολλαπλές κρίσεις (πληθωρισμός, ενεργειακή κρίση, ελληνοτουρκικά, πανδημία) που αντιμετώπισε ο κλάδος αλλά και οι πολίτες.