Πλοίο ελληνικών συμφερόντων, φορτωμένο με τόνους κοκαΐνης, πιάστηκε ανοιχτά της Τενερίφης, στα Κανάρια Νησιά!
Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, που είναι ελληνική, διατηρεί στενή συνεργασία και σχέσεις με αντίστοιχη τουρκική εταιρία που ειδικεύεται στην μεταφορά φορτίων.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Τουρκία μαζί με το εμπόριο ηρωίνης, όπως είχε αποκαλυφθεί και με την περίπτωση του Noor1, Έχει εισέλθει και στην διακίνηση κοκαΐνης από την λατινική Αμερική. Γι’ αυτό το λόγο και τουρκικές εταιρείες πλειοδοτούν σε διαγωνισμούς για την απόκτηση της διαχείρισης λιμανιών στη λατινική Αμερική, ώστε να μπορούν πιο εύκολα να μεταφέρουν τα φορτία θανάτου.
Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες και την εταιρεία – φάντασμα που διαχειρίζεται το πλοίο, όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα περίπτωση τύπου Noor1. Το μόνο θετικό είναι ότι συνελήφθη στις ισπανικές αρχές. Άρα υπάρχει ελπίδα για την διαλεύκανση της υπόθεσης.
Το «Blume» (στα γερμανικά σημαίνει λουλούδι), ένα φορτηγό γενικού φορτίου, ναυπηγημένο το 2005, με δεκαπέντε άτομα πλήρωμα, μετέφερε ούτε λίγο ούτε πολύ 4.500 κιλά κοκαΐνης!
Το… νέο «Noor One» είναι -όπως αναφέρουν όλες οι πληροφορίες- ελληνικών συμφερόντων (!) και φέρει σημαία Τόγκο (τρέχα γύρευε δηλαδή). Το πρόγραμμα Equasis αναφέρει ως ιδιοκτήτη του «Blume» τη Rentoor Chartering και ως διαχειριστή την ελληνική εταιρία Dignatio Corp, με μοναδικό περιουσιακό στοιχείο το ίδιο το πλοίο. Επίσης, όπως προκύπτει, πραγματοποιούσε πολύ συχνά ταξίδια στην Τουρκία.
Το βαπόρι με το πολύτιμο φορτίο, η αξία του οποίου υπολογίζεται στα 180.000.000 δολάρια,έπλεε στη δυτική Αφρική με κατεύθυνση τη Ρίγα (έτσι αναφέρουν τα… χαρτιά του), αλλά ότι ουδείς γνωρίζει πού, πώς και πότε θα μεταφορτωνόταν το εμπόρευμα, σε ποια ύδατα, σε ποιο λιμάνι και με ποια αγορά τελικό προορισμό.
Οι Αρχές της Ισπανίας -όπως αναφέρουν πληροφορίες- ενημερώθηκαν ότι η σκόνη, συσκευασμένη κανονικά, είχε προορισμό την ευρωπαϊκή αγορά! Ηδη έχουν κινητοποιηθεί οι Αρχές σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στις ΗΠΑ, προκειμένου να αποσαφηνιστούν:
Η ιδιοκτησία του πλοίου.
Οι συνθήκες φόρτωσης.
Οι εθνικότητες των δεκαπέντε μελών του πληρώματος.
Οι πράκτορες και οι φορτωτές. Το πλοίο ακινητοποιήθηκε με κοινή επιχείρηση της εθνικής αστυνομίας και πολιτικής φρουράς, και υπό την επιτήρηση των τελωνειακών υπηρεσιών.
Η επιχείρηση ήταν μια απόλυτα συντονισμένη έφοδος της αστυνομίας και της Γκουάρντια Σιβίλ (πολιτική φρουρά), υπό την καθοδήγηση των τελωνειακών, οι οποίοι είχαν και την πληροφορία.
Το πλοίο οδηγήθηκε στο νησί Σάντα Κρουζ, ένα μικρό θέρετρο στο σύμπλεγμα των Κανάριων Νησιών, το μεσημέρι της Πέμπτης.
Η επιχείρηση στέφθηκε με επιτυχία χάρη στην υπηρεσία πληροφοριών της ισπανικής αστυνομίας (Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών και Επιχειρήσεων Δίωξης Ναρκωτικών – MAOC).
Το «βαρυφορτωμένο λουλούδι» έπλεε με απενεργοποιημένο το σύστημα στίγματος μέσω δορυφόρου(GPS) και, σύμφωνα με τις Αρχές, απέπλευσε από το λιμάνι Σάντος της Βραζιλίας και δηλωμένο λιμάνι προορισμού του ήταν η Ρίγα, στη Λετονία.
Ισπανικές ιστοσελίδες αναφέρουν ότι το βαπόρι σταμάτησαν την περασμένη Τρίτη πράκτορες που επέβαιναν στο πλοίο ειδικών επιχειρήσεων Flumar, της υποδιεύθυνσης τελωνειακής επιτήρησης (DAVA), 193 ναυτικά μίλια από το λιμάνι της Σάντα Κρουζ, ανοιχτά της βορειοδυτικής ακτής της Αφρικής, μεταξύ Dakhla και Bojador, στη δυτική Σαχάρα.
Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 4325 t DWT και το τρέχον βύθισμά του αναφέρεται ότι είναι 4,2 μέτρα. Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 96,8 μέτρα και το πλάτος του είναι 14 μέτρα.