Όπως ανέφερε η Εισαγγελική λειτουργός παραθέτοντας στοιχειά και καταθέσεις της καταγγέλουσας ΑΜ “αδυνατώ να καταλήξω στο τι ακριβώς συνέβη. Έχω αμφιβολίες. Μπορεί να συνέβησαν τα γεγονότα όπως τα λέει η καταγγέλουσα στο δικαστήριο, αλλά το δικαστήριο δε μπορεί να καταδικάσει με αμφιβολίες. Οι διαφοροποιήσεις στις καταθεσεις της πρώτης καταγγέλλουσας δεν είναι λεπτομέρειες. Υπάρχουν αμφιβολίες για το τι ακριβώς συνέβη. Για τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό θα προτείνω να τον κηρύξει αθώο”.
Η εισαγγελική λειτουργός αναφέρθηκε σε “πατροναρισμενες απαντήσεις” που έδωσε , παραθέτοντας όσα η ίδια η γυναίκα κατέθεσε. Τόνισε επίσης πως εμφανίζονται διαφοροποιήσεις στις περιγραφές που έχει δώσει στις αρχές. Μάλιστα είπε πως οι διαφοροποιήσεις αυτές έχουν διαφορετικό ποινικό χαρακτηρισμό. Κατά την Εισαγγελέα, η πρώτη γυναίκα που κατηγόρησε τον κατηγορούμενο, “αρχικά κατήγγειλε μια πράξη πλημμεληματικη, δηλαδή προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας, και στην Ανάκριση έναν βιασμό. ” Αν από την αρχή είχε πει αυτά που είπε στην συνέχεια, θα το δεχόμουν ” επεσήμανε η Εισαγγελεας.
Αναφερόμενη σε φράση του φερόμενου θύματος ότι μετά από το ένα από τα δύο περιστατικά σεξουαλικής βίας που είχε βιώσει από τον κατηγορούμενο δέχθηκε δουλεία από τον Φιλιππίδη στο θέατρο, και “ήταν ενθουσιασμένη” η Εισαγγελέας τόνισε πως “καμία γυναίκα δεν ενθουσιάζεται επειδή την καλεί για δουλειά ο βιαστής της. Η ίδια μας είπε πως στον χώρο τους “Ματώνουν. Έτσι είναι γαλουχημενες “. Κατά την ομιλούσα όμως σε όλα υπάρχει μια κόκκινη γραμμή.. Σε κανέναν επαγγελματικό χώρο είναι ανεκτές κάποιες συμπεριφορές, αλλά δεν είναι ανεκτές κακοποιητικές συμπεριφορές, πόσο μάλλον ένας βιασμός”.
“Η καταγγέλουσα σε τρία διαφορετικά όργανα κατέθεσε διαφορετική αποτύπωση των γεγονότων. Αλλά στο ΣΕΗ, αλλά στον εισαγγελέα, αλλά στην ανάκριση. Γιατί δεν είπε στον εισαγγελέα όσα είπε στον ανακριτή. Η καταγγέλουσα προσήλθε στον εισαγγελέα για να καταγγείλει όσα υπέστη, όχι να τα χαρακτηρίσει νομικά. Το τόσο σοβαρό γεγονός το καταθέτει πρώτη φορά στην ανακρίτρια. Αν το είχε καταθέσει στον εισαγγελεα θα είχα διαφορετική τοποθέτηση, δεχόμενη ότι στο ΣΕΗ ήθελε να καταγράψει μια καταγγελία. Ανακάλυπτε όμως κάτι νέο σε κάθε επόμενο στάδιο”.
Αυτές οι διαφοροποιήσεις δημιούργησαν ερωτηματικά στην εισαγγελέα της έδρας. «Ήταν ένα περιαστικό που της είχε ξανασυμβεί; Ήταν το συνήθως συμβαίνον; Η πρώτη καταγγέλλουσα υποβάθμισε τα γεγονότα λέγοντας ότι αυτά συμβαίνουν στο θέατρο. Αν ήταν έτσι για ποιο λόγο το απώθησε ως γεγονός;» αναρωτήθηκε.λ και συμπλήρωσε ότι όλοι οι επιστήμονες που εξετάσθηκαν, συμφώνησαν σε ένα πράγμα, ότι «το βίωμα του βιασμού δεν μπορεί να σβήσει από τη μνήμη του θύματος».
Η πρώτη καταγγέλουσα είναι ηθοποιός και γνωρίζει τους κανόνες της υποκριτικής, επεσήμανε η εισαγγελέας και ανάφερε φράσεις της όπως «στο θέατρο ματώνουμε». «Σε κανένα επαγγελματικό χώρο δεν μαθαίνουν οι δάσκαλοι στους νέους καλλιτέχνες να ανέχονται εγκλήματα. Συμπεριφορές ναι, πίεση ναι, αλλά όχι κακουργήματα ή κακοποιητικές συμπεριφορές» είπε χαρακτηριστικά.
“Μου προκάλεσε εντύπωση ότι σε αίτημα για αναπαράσταση η πρώτη καταγγέλουσα είπε: ‘Θα δεχτώ να γίνει αναπαράσταση αν το κάνει ο ιδιος. Μπορεί;’. Στη συνέχεια είπε ότι ήταν χιούμορ και ειρωνία και πως το θεωρεί αναχρονιστικό. Επιτρέψτε μου όμως ότι με το βιαστή σου δε μπορείς να κανείς χιούμορ. Θα εκτιμηθεί και η συμπεριφορά του θυματος. Το θύμα δεν απολογείται για τη συμπεριφορά του, αλλά αξιολογείται η κατάθεση του”.
Χάος στην αίθουσα
Νωρίτερα χάος επικράτησε στην αίθουσα του δικαστηρίου όταν ηθοποιός, κατά τη συμπληρωματική του απολογία προχώρησε σε παράθεση στοιχείων ισχυριζόμενος πως όλη η υπόθεση σε βάρος του είναι οργανωμένο σχέδιο με οικονομικό κίνητρο.
Συγεκεριμένα είπε: “Απευθυνόμενος προς το δικαστήριο σας θέλω να συμπληρώσω ότι ήρθαν στα χέρια μου έγγραφα από τα αποδεικνύεται ότι ο δικηγόρος Αλεξανδρος Μιντζιας συνήγορος της πρώτης και της τρίτης καταγγέλλουσας έχει συστήσει εταιρία μαζί με τον αδελφό της Αννας Μαρίας Παπαχαραλάμπους, Ηλία Παπαχαραλάμπους. Πρόκειται για εταιρία διαχείρισης καλλιτεχνών. Εκπροσωπεί τις κύριες Δροσακη, Παπαχαραλάμπους, Αναστασοπούλου, αλλά και την κορη της Εβελίνας Παππουλια, Αφροδίτη Λιάντου η οποία έκλεισε μόλις χθες χορηγικό πακέτο”.
Η συνήγορος του Κική Μπακιρτζίδου είπε πως έδρα της επίμαχη εταιρίας είναι το γραφείο του κ. Μίντζια και ότι στο καταστατικό της προβλέπεται «Σκοπός η προβολή και η προώθηση καλλιτεχνών».
Είπε επίσης πως η εταιρία έχει και σάιτ και ανέγνωσε όσα αναφέρονται σε αυτό . «Έχει πελάτες στο σαιτ το mega, alpha, star. Ποιος έχει τη δύναμη στα μέσα;» είπε η κα. Πακιρτζίδου.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του Πέτρου Φιλιππιδη και της συνηγόρου του, η Αννα Μαρια Παπαχαραλάμπους σηκώθηκε αρκετές φορές φανερά εκνευρισμένη για όσα ακούστηκαν.
Πρόεδρος: Τα έγγραφα αφορούν το συνήγορο κ. Μιντζια. Θεωρείτε ότι πίσω από το οργανωμένο σχέδιο είναι ο συγκεκριμένος άνθρωπος;
Φιλιππίδης: Δεν έχω να προσθέσω κάτι περαιτέρω.
Στην τοποθέτηση του ο κ. Μιντζιας φανερά οργισμένος είπε πως “Κάθομαι και ακούω τους 8 τελευταίους μήνες να εφευρίσκει ο κατηγορούμενος κίνητρα στον αέρα. Ο κατηγορούμενος δεν έχει το θάρρος να πει το όνομα μου. Είναι δειλός. Απαιτώ να πει ευθέως ότι εννοεί πως εγώ κατέστρωσα το σχέδιο που επικαλείται Αυτός ειναι ο κατηγορούμενος, αυτός ηταν πάντα. Είμαι μαχόμενος δικηγόρος επι 23 χρόνια. Η οικογένεια μου είναι νομική οικογένεια. Όλοι έχουν να λένε για το ήθος και την αξιοπρέπεια μου. Με λυπεί το γεγονός ότι το δικαστήριο επιτρέπει αυτές τις τοποθετήσεις. Έρχεται ένας κατηγορούμενος δειλός. Ζητάω διακοπή για να καταθέσω μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση στον Πέτρο Φιλιππίδη”.
Ακολούθησε ένταση μεταξύ των συνηγόρων των δύο πλευρών. Ο κ. Μιντζιας ζήτησε και πάλι να διακόψουν για να μηνύσει τον Π. Φιλιππίδη.
Το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα του κ. Μιίτζια για διακοπή και αρχίζει η αγόρευση.
Λίγα λεπτά νωρίτερα οργισμένη η πρόεδρος απευθύνθηκε στις δύο πλευρές. Μεταξύ άλλων είπε: “Θεωρώ ότι πρέπει να βοηθήσετε όλοι οι παράγοντες. Εδώ έχω δει πρωτόγνωρα πράγματα,που δεν τα έχω ξαναδεί στα 16 χρόνια που υπηρετώ σε αυτόν τον χώρο. Θέλετε να εκτονωσετε το θυμικο σας; Δεν θα το κάνετε παρουσία μου”