Ανακοινωση ΕΛΙΣΜΕ για το σωματείο «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με απόφαση του Πρωτοδικείου Φλωρίνης (έγκριση 28 Ιουλίου 2022 και ανακοίνωση 7 Νοεμβρίου 2022), έχει αναγνωρισθεί το σωματείο «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας» και έχει καταστεί επισήμως μη κυβερνητική οργάνωση (ΜΚΟ). Ο σκοπός της εν λόγω ΜΚΟ, όπως περιγράφεται στο καταστατικό της είναι η διατήρηση, καλλιέργεια και διδασκαλία της «μακεδονικής» γλώσσας στην Ελλάδα (όπου ομιλείται, κατά την ΜΚΟ, σε 500 χωριά). Η ΜΚΟ θα προωθεί την διδασκαλία μέσω διαδικτύου, θα υποστηρίζει την διδασκαλία της ως προαιρετικού μαθήματος σε δημόσια σχολεία όλων των βαθμίδων, κυρίως στις περιφέρειες της Β. Ελλάδος και επιπλέον θα υποστηρίζει την ίδρυση παιδαγωγικών σχολών/τμημάτων εντός πανεπιστημίων για την εκπαίδευση τοπικών καθηγητών της «μακεδονικής» γλώσσας και την κατάρτιση προγράμματος σπουδών και διδακτικού υλικού. Το γεγονός πανηγύρισε δεόντως ο πρώην Πρωθυπουργός Ζόραν Ζάεφ και ο πρώην υπουργός εξωτερικών Νικολά Ντιμιτρόφ..

Η ανωτέρω απόφαση του Πρωτοδικείου Φλωρίνης σχετίζεται ενδεχομένως με την κατά γράμμα νομική ερμηνεία της εθνικά επιζήμιας Συνθήκης των Πρεσπών, δίχως σχετική πολιτική πρόβλεψη στον τομέα αυτό. Με δεδομένες τις διαχρονικές αλυτρωτικές βλέψεις του  μορφώματος των Σκοπίων, δεν απαιτείται ιδιαίτερη φαντασία για να προβλέψει κάποιος την συνέχεια. Ουδείς θα εκπλαγεί εάν ξεφυτρώσουν και άλλα ανάλογα σωματεία τα οποία με όχημα την «μακεδονική» γλώσσα θα επιδιώξουν την προάσπιση των γλωσσικών δικαιωμάτων των «Μακεδόνων», τον χαρακτηρισμό του ιδιώματος αυτού ως μίας από τις μειονοτικές γλώσσες της Ευρώπης και εν συνεχεία την διεθνή αναγνώριση «μακεδονικής» μειονότητος στην Ελλάδα. Ακόμη και εάν οι εγχώριοι «εθελοντές Μακεδόνες» είναι ανεπαρκείς αριθμητικά, μία οργανωμένη αλυτρωτική κίνηση δυνατόν να τους εμπλουτίσει μελλοντικά με εισαγόμενους,, στο πλαίσιο της ελευθέρας διακινήσεως πολιτών εντός της ΕΕ.

Η ιστορία αναδεικνύει σειρά από εθνικές ήττες λόγω μονομερούς «πιστής» συμμορφώσεως σε Συμφωνίες, τις διατάξεις των οποίων δεν τηρούσε ο εκάστοτε αντίπαλος και μάλιστα με μηδενικές διαχρονικά ημέτερες αντιδράσεις. Με τον τρόπο αυτό χάθηκε η ελληνική μειονότητα στην Τουρκία (μονομερείς τουρκικές παραβιάσεις της Συνθήκης της Λωζάννης), πραγματοποιήθηκε ο «ΑΤΤΙΛΑΣ ΙΙ» στην Κύπρο με κατάληψη του 37% της Κύπρου (πιστή τήρηση της εκεχειρίας της 22ας Ιουλίου 1974 από την Ελλάδα, ενώ η Τουρκία ενίσχυε διαρκώς την στρατιωτική δύναμη εισβολής) και τώρα εξαλείφεται η ελληνική μειονότητα στην Αλβανία (σφετερισμός περιουσιών, εκφοβισμός, διώξεις, διοικητικές εκλογικές «αλχημείες», εγκατάσταση Μουσουλμάνων μεταναστών στις Ελληνικές περιοχές κ.λπ.) άνευ ελληνικής ουσιαστικής αντιδράσεως.  

Η Συμφωνία των Πρεσπών χάρισε στον κατά βάση Σλαβικό και Αλβανικό πληθυσμό του πολιτικού μορφώματος των Σκοπίων το όνομα «Μακεδόνες», την «μακεδονική ιθαγένεια», την «Μακεδονική» γλώσσα (ουδείς θα ανατρέξει στις διευκρινήσεις που αναφέρουν ότι είναι Νοτιοσλαβικής συστάσεως), ενώ ταυτόχρονα δεν προβλέπει πως θα αποκαλούνται τα 2 εκατομμύρια πραγματικών Μακεδόνων στην Μακεδονία μας. Τα δυσμενή αποτελέσματα της Συμφωνίας των Πρεσπών είναι θέμα χρόνου να αναδειχθούν στις πραγματικές τους διαστάσεις οι οποίες άπτονται ζωτικών εθνικών συμφερόντων.

Παρά την ευνοϊκή για το μόρφωμα των Σκοπίων Συνθήκη των Πρεσπών, η κυβέρνησή του την παραβιάζει κατ’ εξακολούθηση, αποδεικνύοντας την άσβεστη αλυτρωτική πρόθεσή της. Το όνομα «Μακεδονία» ή «Δημοκρατία της Μακεδονίας» εμφανίζεται σε πλήθος αθλητικών διοργανώσεων είτε στον τίτλο είτεστις φανέλες ομάδων των Σκοπίων, χρησιμοποιείται από δημοσίους φορείς (Εθνική Πινακοθήκη, Εθνικό Θέατρο, Μακεδονική Ακαδημία Επιστημών, δημόσιες ιστοσελίδες δημοσίων και κρατικών οργανισμών, τουριστική προβολή, Μουσεία, «ήρωες», σε εκδόσεις χαρτών στο διαδίκτυο κ.λπ.) και σχεδόν από το σύνολο των ιδιωτικών φορέων των Σκοπίων. Επιπλέον οι ανά τον κόσμο Σκοπιανές οργανώσεις εξακολουθούν σε σειρά εκδηλώσεων να επιδεικνύουν απροκάλυπτα τις επεκτατικές προθέσεις του εθνικού τους κέντρου (χρήση ονόματος «Μακεδονία», σημαία με ήλιο Βεργίνας, χάρτες της «μεγάλης Μακεδονίας» κ.λπ.). Οι εξελίξεις αναμένεται να επιδεινωθούν, εάν την διακυβέρνηση των Σκοπίων αναλάβει το κόμμα VMRO.

Η παρούσα κυβέρνηση, ως αντιπολίτευση, πρωτοστάτησε στην μη ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών, χαρακτηρίζοντάς την ως εθνικά επιζήμια, που όμως δεσμεύει τις μετέπειτα κυβερνήσεις και υποσχέθηκε ότι θα παρακολουθεί την τήρηση αυτής. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει αντιληπτή κάποια σθεναρή αντίδραση στις ανωτέρω παραβιάσεις της Συμφωνίας. Αντιθέτως ουδέποτε αξιοποιήθηκε η ελληνική μειονότητα των Σκοπίων η οποία αριθμεί κατ’ ελάχιστον 100.000 άτομα (κατά δήλωση του πρώην Προέδρου Κίρο Γκλιγκόρωφ, ενώ βάσιμες εκτιμήσεις διπλασιάζουν τον αριθμό) με αντίστοιχες κινήσεις στο πλαίσιο της αμοιβαιότητος (π.χ. Ίδρυση Σωματείων/ΜΚΟ για την εκμάθηση και καθιέρωση της Ελληνικής γλώσσας στα Σκόπια).

Ο ιερός χώρος της Μακεδονίας δεν προέρχεται από παρθενογέννεση. Είναι γνωστή η κατά το παρελθόν λυσσαλέα προσπάθεια αποσπάσεώς της από την Ελλάδα εκ μέρους γειτονικών κρατών υπό την αιγίδα χερσαίας «ομοδόξου» μεγάληςδυνάμεως που αναζητούσε «θερμές θάλασσες» και με την αρωγή εγχωρίων ριψάσπιδων ή παραπλανημένων/εγκλωβισμένων. Μέχρι στιγμής η χώρα μας δέχεται σιωπηρά και αδιαμαρτύρητα την αναβίωση «Μακεδονικής γλώσσας και ταυτότητος» εντός της επικράτειας με ότι αυτό σημαίνει για την εθνική ασφάλεια. Επισημαίνεται ότι η είσοδος των Σκοπίων στην ΕΕ αποτελεί το τελευταίο ανάχωμα πιέσεως προς την χώρα αυτή, γεγονός που έχει αντιληφθεί και αξιοποιεί η Βουλγαρία για το θέμα της «μακεδονικής» γλώσσας. Κατόπιν αυτού σκοπεύει η κυβέρνηση να πράξει ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα;

1. Να καταπέσει η απόφαση του Πρωτοδικείου Φλωρίνης σε ανώτατο βαθμό (Άρειος Πάγος) για λόγους εθνικής ασφαλείας.
2. Να διερευνήσει ενδελεχώς το Σωματείο «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας» για τις διασυνδέσεις και τυχόν χρηματοδότησή του από όσους έχουν αναθεωρητικό συμφέρον (π.χ. κρατικά κέντρα Σκοπίων, Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, κόμμα DEB, μυστικές υπηρεσίες μη γειτονικών κρατών με τάσεις διεισδύσεως στην Ελλάδα κ.λπ.) σε βάρος της Ελλάδος.
3. Να νομοθετήσει την απαγόρευση διδασκαλίας (έστω και προαιρετικά) του Σκοπιανού γλωσσικού ιδιώματος από το σύνολο των κρατικών βαθμίδων εκπαιδεύσεως.
4. Να προβεί στην συλλογή συγκεντρωτικών στοιχείων παραβιάσεως της Συνθήκης των Πρεσπών και να ελεγχθεί κατά πόσον στοιχειοθετείται δικαίωμα επικλήσεως των άρθρων 56 και 60 της Συμβάσεως της Βιέννης για την καταγγελία της Συνθήκης.
5. Να τεθεί θέμα ελληνικής μειονότητος στα Σκόπια.

Ζούμε σε περιοχή και εποχή που χαρακτηρίζονται από ρευστότητα, γεγονός που απαιτεί εγρήγορση προς αποφυγή ζημίας επί ζωτικών εθνικών συμφερόντων και ετοιμότητα εκμεταλλεύσεως ευκαιριών. Το «διοικείν εστι προβλέπειν» έχει διαχρονική ισχύ ενώ η αδράνεια αποτελεί κακό σύμβουλο. Σε κάθε περίπτωση η παρούσα επιστολή εκτιμάται ότι θα αντιμετωπισθεί με την δέουσα προσοχή από μία κυβέρνηση, ο ιδρυτής του κόμματος της οποίας έχει δηλώσει δακρυσμένος ότι «η Μακεδονία είναι μία και είναι Ελληνική».

                                                                                                       

      Ο Πρόεδρος ΔΣ/ΕΛ.Ι.Σ.ΜΕ.

Αντιστράτηγος ε. α.

Ιωάννης Μπαλτζώης        

       

Ο Γενικός Γραμματέας

Υποστράτηγος ε. α.

    Αχιλλέας Σαραντινός

Αθήνα, 19 Δεκεμβρίου 2022

   

ΔΗΜΟΦΙΛΗ