OTAN TO MAESTRO ΚΑΝΕΙ ΤΑΜΕΙΟ
Πολλοι φιλοι αναρωτηθηκαν, αν ειναι αληθεια οτι το Netflix πληρωνει ενα εκ. δολλαρια το επεισοδιο, ποιος παιρνει και τι απο τα 750,000 δολλαρια του κερδους.
Λυπαμαι που δεν μπορω να επιβεβαιωσω κανενα ποσον. Βλεπω ομως οτι η παραγωγη της σειρας ειναι της Foss, μιας αξιολογης εταιριας με δικα της στουντιο και πειρα σε ταινιες και σειρες.
Γνωριζοντας ομως την εμμονη των τοπικων καναλιων να κανουν (παρανομα) συμβολαια με τους παραγωγους για ΟΛΑ τα δικαιωματα, ωστε να μη δινουν πενταρα περαν απο το συμφωνημενο, δεν γνωριζω πισης αν η Foss (α) εδωσε στο Mega ολα τα δικαιωματα (β) τα εδωσε αλλα διατηρησε μερισμα κερδους απο διεθνεις πωλησεις (γ) κρατησε τα δικαιωματα εκτος Ελλαδος. Το Mega απο το υποθετικο ποσο των 250,000 (καπου 100,000 πανω απο το συνηθες για 45λεπτα επεισοδια δραματικης σειρας) πηρε απο τον ΕΚΟΜΕ 40% αρα 100 χιλιαρικα οπου δυστυχως, λογω ενος στρεβλου νομου που ο ΕΚΟΜΕ πολλαπλως παραβιαζει επι χρονια, το κρατος ενω συμμετεχει στην παραγωγη με σημαντικα ποσα, δεν παιρνει μια απο τα κερδη.
Το πώς μοιραζονται οι δημιουργοι και το καναλι το μεγαλο κερδος των 750,000 δολλαριων δεν το γνωριζω. Αυτο που επισης δεν γνωριζω ειναι αν Foss, Παπακαλιατης και Mega εδωσαν στο Netflix τα παγκοσμια δικαιωματα outright, δηλαδη “κοψοχρονια” και απαλλαγμενα απο απαιτησεις τριτων.
Αν η σειρα ειχε γινει στην Αμερικη, οι ηθοποιοι, ο συγγραφεας, ο σκηνοθετης και ο συνθετης θα επαιρναν residuals απο τη δουλεια τους βασει των κανονισμων των σωματειων τους (DGA, WGA, Actors Guild κλπ.) πραγμα που ακομη και αν ισχυε στην Ελλαδα δεν ξερω αν ολοι οι παραπανω υπεγραψαν το παρανομο συμβολαιο των καναλιων και δεν μπορουν να διεκδικησουν.
Ακομη και αν υπαρχει το χειροτερο σεναριο, πιστευω οτι τα 750,000 δολλαρια ανα επεισοδιο, πρεπει να διαμοιραστουν δικαια μεταξυ καναλιου, παραγωγου, δημιουργων και ηθοποιων. Αντιθετα, δηλαδη, στη φαταουλικη ανθρωπινη φυση και την αντιδραση “δεν σου πληρωνω τιποτα, διαβασε το συμβολαιο σου.”