Από την 1η Δεκεμβρίου η Τουρκία θα κλείσει τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εάν δεν έχουν ασφαλιστική κάλυψη.
Σύμφωνα με το Bloomberg (απαιτείται συνδρομή), το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών έστειλε μια τέτοια εγκύκλιο στους πλοιοκτήτες.
Θα καταστεί σχεδόν αδύνατο για τα ρωσικά πετρελαιοφόρα να λάβουν ελεύθερα ασφάλιση στο πλαίσιο του νέου καθεστώτος των κυρώσεων: από τις 5 Δεκεμβρίου η διέλευση θα είναι διαθέσιμη μόνο σε δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο σε τιμή κάτω από την καθιερωμένη «οροφή».
Οι κυρώσεις στις ασφαλιστικές υπηρεσίες θα γίνουν σχεδόν ολοκληρωτικές. Μαζί τους προσχώρησε η Βρετανία, όπου εδρεύει ο Διεθνής Όμιλος P&I Clubs, ή IG P&I. Ενώνει 13 μεγαλύτερες ενώσεις ασφάλισης πλοίων (Αγγλία, ΗΠΑ, Σκανδιναβία, Ιαπωνία κ.λπ.), οι οποίοι μαζί παρέχουν ασφάλιση για περίπου το 90% της παγκόσμιας χωρητικότητας πλοίων.
Τούρκος αξιωματούχος από το σύστημα θαλάσσιου ελέγχου επιβεβαίωσε στο Bloomberg ότι οι νέοι κανόνες σχετίζονται με τη συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές κυρώσεις, αν και η Τουρκία δεν έχει προσχωρήσει επίσημα σε αυτές.
Από τις καινοτομίες, παραδέχτηκε ο αξιωματούχος, τα δεξαμενόπλοια με ρωσικές πρώτες ύλες θα υποφέρουν εάν δεν λάβουν ασφαλιστικές εγγυήσεις για ζημιές σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης – για παράδειγμα, διαρροή πετρελαίου (πετρελαιοκηλίδα). Η απόφαση συνδέεται με την ανάγκη διασφάλισης της ασφάλειας των Στενών, τόνισε ο αξιωματούχος.
Ολόκληρη η εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου από το Νοβοροσίσκ, περίπου 650 χιλιάδες βαρέλια την ημέρα, ενδέχεται να δεχτεί τις συνέπειες.
—
© Βαλκανικό Περισκόπιο –Γιῶργος Ἐχέδωρος