Καρπαζιά στο καλάθι της νοικοκυράς του Άδωνι Γεωργιάδη από τον Πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ

Το πρόβλημα είναι στην Ενέργεια - Από τις 400.000 επιχειρήσεις θα πάρουν επιδότηση το πολύ 500

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Γιώργος Καββαθάς πρόεδρος στην Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ)

Η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να διαμορφώσει ένα “καλάθι του νοικοκυριού” αποτελούμενο από 31 κατηγορίες 50 βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στα οποία οι αυξήσεις θα είναι μηδενικές ή πολύ μικρές, δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας, τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΒΕΕ.

Η Συνομοσπονδία υπενθυμίζει ότι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Σεπτέμβριο του 2022 αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 12%! Οι μεγαλύτερες αυξήσεις προήλθαν από τη στέγαση (35,4%), όπου συμπεριλαμβάνονται ηλεκτρισμός και φυσικό αέριο, και τις μεταφορές (14,2%).

Όπως σημειώνει, η πρωτογενής αιτία της ακρίβειας είναι η ενέργεια, ενώ τονίζει ότι οι αυξήσεις στο ηλεκτρικό προκαλούν αλλεπάλληλα κύματα ανατιμήσεων σε όλο το εύρος της οικονομίας. Επομένως, για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνει ότι πρέπει να τιθασευτούν οι τιμές που επιβάλλει το ολιγοπώλιο της ενέργειας. “Όσο η κυβέρνηση αφήνει ανεξέλεγκτους τους παρόχους ενέργειας, όπως συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, η ακρίβεια και ο πληθωρισμός θα καλπάζουν”, αναφέρει.

Το “καλάθι της νοικοκυριού” είναι μάχη εντυπώσεων που θέλει να προβάλει ότι η κυβέρνηση δεν στέκεται αμήχανη και παρεμβαίνει στην αγορά, τονίζει η ΓΣΕΒΕΕ, προσθέτοντας όμως ότι δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα γιατί ακόμη κι αν δεν γίνουν αυξήσεις σε εκείνα τα προϊόντα που θα τελούν υπό επιτήρηση, θα γίνουν μεγαλύτερες αυξήσεις σε συμπληρωματικά ή υποκατάστατα προϊόντα. Προϊόντα για τα οποία δεν αξιολογείται η προστιθέμενη αξία τους για την ελληνική παραγωγή και οικονομία.

Σε κάθε περίπτωση η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνει ότι το μέτρο δεν προβλέπει απαγόρευση αυξήσεων, αλλά παρακολούθηση των τιμών, μετατοπίζοντας παράλληλα την αγοραστική κίνηση προς τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

“Κι ο οικογενειάρχης ή ο εστιάτορας τι πρέπει να κάνει; Να ψάχνει κάθε εβδομάδα την αντίστοιχη λίστα της προηγούμενης εβδομάδας για να συγκρίνει τις τιμές στα μακαρόνια Νο 6 ή στο μακρύκοκκο ρύζι Καρολίνας; Και όλη αυτή η “έρευνα αγοράς” να γίνεται σαν να μην εκτινάσσονται οι λογαριασμοί ενέργειας, οι τιμές των καυσίμων και τα ενοίκια στα ύψη; Σαν να μην συρρικνώνεται το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών-καταναλωτών;”, καταλήγει η ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας.

Να θυμίσουμε επίσης ότι ανάλογα παρατηρητήρια έχουν εφαρμοστεί και σε άλλα προϊόντα και αγορές, με στόχο την δυνατότητα επιλογής των καταναλωτών: από πετρελαιοειδή μέχρι λαϊκές αγορές. Ποτέ δεν απέδωσαν. Γιατί να αποδώσουν τώρα;

Αντί για όαση στην έρημο της ακρίβειας, το καλάθι του νοικοκυριού καταλήγει να είναι απλά και μόνο μία ψευδαίσθηση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ