Σε 51 προϊόντα από συνολικά 31 κατηγορίες κατέληξαν τα υπηρεσιακά στελέχη και η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, τα οποία και θα περιλαμβάνονται στην τελική λίστα για το περίφημο «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο διαμορφώνεται σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να αντιμετωπιστεί -ως ένα σημείο- το καλπάζων κύμα ακρίβειας.
Η λίστα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναμένεται να κοινοποιηθεί τις επόμενες ώρες στα σούπερ μάρκετ, τα οποία με τη σειρά τους θα πρέπει να προσπαθήσουν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν σταθερές τις τιμές, σε συνεργασία με τις Βιομηχανίες. Εκπρόσωποι των τελευταίων, εξάλλου, αναμένεται να κληθούν τις επόμενες μέρες για σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου, προκειμένου να δεσμευθούν ότι θα καταβάλλουν κάθε προσπάθεια, ώστε να παραμείνουν σταθερές οι τιμές των βασικών προϊόντων και να προφυλαχθούν κατά κύριο λόγο τα φτωχά νοικοκυριά.
Η επίμαχη λίστα είναι η ακόλουθη:
1 PYZI
Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο
2 ΨΩΜΙ
Ψωμί για τοστ
Ψωμί φραντζόλα
Φρυγανιές
3 ΖΥΜΑΡΙΚΑ
Μακαρόνια Νο 6
4 XOIPINO
Συσκευασμένα
5 ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ
Συσκευασμένα
6 ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ
Γαλοπούλα ή/και πάριζα
7 ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ
Ένα τουλάχιστον προϊόν
ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ
Γάλα φρέσκο πλήρες
9 ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ
Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%
10 ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ
Γάλα εβαπορέ
11 ΓIAOYPTΙ
Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)
12 TYPIA
Φέτα
Γκούντα
Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά
13 ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Χυμός τομάτας διατηρημένος
14 AYΓA
Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα
15 ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ
Μαργαρίνες
16 ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
Παρθένο ελαιόλαδο
17 ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ
Ηλιέλαιο
18 ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ
Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα
19 ZAXAPH
Λευκή ζάχαρη
20 ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)
21 ΚΑΦΕΣ * Ελληνικός καφές
* Στιγμιαίος καφές
* Γαλλικός καφές
23 ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ * Τσάι ή Χαμομήλι
24 KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ * Κακάο σε σκόνη
25 ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ) * Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)
26 ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ * Χυμός πορτοκάλι
27 ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ * Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
* Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
* Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
* Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
* Χαρτί κουζίνας
28 ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ * Οδοντόκρεμες
* Χαρτί υγείας
* Σερβιέτες
* Ταμπόν
* Σαμπουάν
* Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
* Πάνες ακράτειας
29 ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ * Πάνες για μωρά
* Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
* Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)
30 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ * Τροφή για σκύλους
* Τροφή για γάτες
31 ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ * Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού
Ξεκίνησε η διαδικασία ενημέρωσης των σούπερ μάρκετ
Ξεκίνησε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του insider.gr, η διαδικασία ενημέρωσης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ για τις βασικές κατηγορίες που θα απαρτίζουν το «καλάθι» των 50 προϊόντων, απαραίτητων για τη διαβίωση κάθε νοικοκυριού, με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των τιμών τους.
Όπως είχε άλλωστε προαναγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, σήμερα Τρίτη θα λάμβαναν τις βασικές κατηγορίες οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να ξεκινήσουν στη συνέχεια τις συζητήσεις με τους προμηθευτές τους, ώστε να διαμορφώσουν το τελικό «καλάθι» των 50 προϊόντων και να είναι σε θέση να το παρουσιάσουν στους καταναλωτές μέσα στον Οκτώβριο.
Εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κάνουν λόγο για ένα αρκετά απαιτητικό project, ενώ στόχος τώρα είναι να «τρέξουν» οι διαδικασίες διαμόρφωσης του οριστικού «καλαθιού» για κάθε αλυσίδα.
Τα προϊόντα που μπαίνουν στο «καλάθι»
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, στη σύσκεψη που έλαβε χώρα νωρίτερα σήμερα υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη εξετάστηκαν όχι μόνο τα προϊόντα, αλλά και ο τρόπος που θα κινηθούν οι διαδικασίες με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
Κατά τις πληροφορίες, τα προϊόντα που θα μπουν στο «καλάθι» κατά της ακρίβειας θα είναι ακριβώς 50 και θα καλύπτουν όλες τις βασικές ανάγκες ενός ελληνικού νοικοκυριού. Τα αγαθά θα αφορούν σε τρόφιμα (ζυμαρικά, ρύζι, καφές, ζάχαρη) και μη τρόφιμα (είδη προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού), ενώ μεγάλο βάρος θα δοθεί και στις οικογένειες με μικρά παιδιά, αφού στο «καλάθι» θα μπουν βρεφικές πάνες και παιδικές τροφές.
Όπως έχει ήδη αναφέρει το insider.gr, η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα παρουσιάσει το δικό της «καλάθι», δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να έχει πολύ χαμηλές αυξήσεις σε απολύτως απαραίτητα προϊόντα».
Υπενθυμίζεται πως το «καλάθι» των 50 προϊόντων δεν αφορά σε «πάγωμα» των τιμών τους, αλλά η συγκράτηση των ανατιμήσεων. Εάν δεν είναι εφικτή η συγκράτηση των τιμών αυτών των 50 προϊόντων, τότε θα καταβάλλεται προσπάθεια να σημειώνονται οι μικρότερες δυνατές αυξήσεις.
Το κομμάτι της παροχής τεχνικής βοήθειας ως προς την κατάρτιση των κατηγοριών έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ενώ παρόλο που δεν έχει γίνει γνωστό πόσο θα διαρκέσει η εν λόγω δράση, δεν αποκλείεται να παραμείνει σε ισχύ για όλο τον χειμώνα, για έναν από τους δυσκολότερους χειμώνες των τελευταίων ετών, όπως έχει πολλάκις προειδοποιήσει ο κ. Γεωργιάδης.
Όπως άλλωστε αποκάλυψε, μιλώντας πρόσφατα στην ΕΡΤ, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, οι τιμές για τα 50 βασικά προϊόντα θα γνωστοποιούνται μέσα από ειδική εφαρμογή. «Αυτό το καλάθι θα υπάρχει αναρτημένο έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να δει τι αγοράζει και πόσο μπορεί να το αγοράσει. Και θεωρούμε ότι τα σούπερ μάρκετ και η συμφωνία που έχουμε, πέραν της νομοθέτησης που θα κάνουμε, θα παρουσιάζουν προϊόντα τα οποία θα παλεύουν στην κυριολεξία τον πληθωρισμό», εξήγησε ο κ. Παπαθανάσης.