Πριν λίγες μέρες ο Οικονομου ελεγε στον Μαντζο του Πασοκ πως η συζήτηση για τις υποκλοπές εχει κουράσει τον κόσμο και θα πρέπει να συζητήσουμε και κάτι αλλο. Ίσως είχε στο μυαλο του το Love Island, το νεο ριάλιτι του καναλιού που ο κόσμος το βαρέθηκε πριν καν αρχίσει.
https://twitter.com/marka2_/status/1573327648826204161?s=21&t=gLlSEVZKPu0jgn1Mdj8CeA
Από τον Γιάννη Αρμουτίδη
Το ειδυλλιακό περιβάλλον με πολυτέλεια και εξωτικά τοπία της Τενερίφης που υποσχέθηκε το τρέιλερ του Σκάι δεν φάνηκε πουθενά στο «παρθενικό» επεισόδιο του «Love Island».
Μία αιφνιδίως σωστή παρουσιάστρια ως προς την ευστροφία και τη διαχείριση του ριάλιτι… Πέντε χλιαρά ζευγάρια, με συμπαθητικούς -προς το παρόν- παίκτες, αλλά με μέτριες προσδοκίες για το τηλεοπτικό κοινό, και ένας εμβόλιμος και καταλυτικός ρόλος από ένα καλοβαλμένο αρσενικό (τον Αλέξανδρο Κώτση), που δουλεύει ως μοντέλο στην Ασία
Εξωστης στο Οραμα με Βερτη #LoveIslandGR pic.twitter.com/PBZR5wk3nl
— Paul o Frank ♐ (@Voreios11) October 1, 2022
(όπως αρκετά άλλα, που δεν είναι αναγνωρίσιμα στην Ελλάδα), είναι τα τρία συστατικά μιας συνταγής που καλείται να αποδείξει αν το «Love Island» θα προκαλέσει ενδιαφέρον ή
θα σκαρφαλώσει στο ρεκόρ αδιαφορίας των τηλεθεατών. Και είναι στο χέρι αυτών να αποδεχτούν τους χαρακτήρες που επέλεξαν οι συντελεστές της εκπομπής. Οι πέντε χαρακτήρες των παικτών είναι τόσο διαφορετικοί ως προς τα χαρακτηριστικά τους, αλλά και τόσο ίδιοι ως προς τα προγνωστικά της εξέλιξής τους. Χρειάζεται μεγάλο «τσίγκλισμα» από τους «παράγοντες» της εκπομπής, που επιδιώκουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, για να
ξεπεράσουν τα όρια της μετριότητας της καθημερινής και φυσιολογικής ζωής που ζει οποιοσδήποτε άνθρωπος στην καθημερινότητά του.
Πως σε ειπαμε κουκλιτσα μο #LoveIslandGR pic.twitter.com/up5EHiZIfv
— Paul o Frank ♐ (@Voreios11) October 1, 2022
Απ’ ό,τι φαίνεται, είτε δεν υπάρχει εύπλαστο «υλικό» που θα συμμετέχει πλέον στα παιχνίδια αυτά -διότι ανησυχεί για τον ενδεχόμενο ευτελισμό της αξίας του και το τρολάρισμα που θα
δεχτεί όταν επιστρέψει στην καθημερινή του ζωή- είτε δεν υπάρχουν έμπνευση και φρέσκες ιδέες από την εντεταλμένη ομάδα αναζήτησης του «θησαυρού» των παικτών.
Οι κοπέλες του πρώτου επεισοδίου, συμπαθέστατες και νόστιμες, αλλά τηλεοπτικά αδιάφορες! Το μόνο αξιόλογο είναι ότι επιλέχτηκαν διαφορετικοί σωματότυποι, που δεν «υπακούν» στο διαδεδομένο σλόγκαν της εποχής «όχι αλλά πλαστικά σε θάλασσες και παραλίες»!
Οταν δεν θες τον Κορκα αλλα τον θελει η καινουργια και μετα τον θελεις και συ #LoveIslandGR pic.twitter.com/gKE8RCuBAx
— Paul o Frank ♐ (@Voreios11) October 1, 2022
Η παρουσιάστρια (τη βρίσκω έκτακτη στον… ρόλο της) διακρίνεται για το όμορφο ηχόχρωμα φωνής, καλή τονικότητα και εκφορά λόγου. Είτε, λοιπόν, έχει μάθει το κείμενό της
απέξω (αυτό συμβαίνει, αφού δεν υπήρξε πειστική στην υποτιθέμενη έκπληξή της όταν είδε για πρώτη φορά τον εμβόλιμο άντρα του παιχνιδιού, ο οποίος υπήρξε φίλος και συνάδελφός της από το παρελθόν) είτε σκέφτεται αυτά που λέει, παίζει καλά τον ρόλο της! Τίποτα υπερβολικό και τίποτα ακραίο στο πρώτο επεισόδιο της εκπομπής, αλλά μη παραμυθιαζόμαστε γιατί ακόμη είναι η… αρχή, αν λάβουμε υπόψη τι συμβαίνει σε αντίστοιχα «Love Island» του εξωτερικού! Στην πρεμιέρα η Ηλιάνα Παπαγεωργίου, η οποία
υπήρξε τόσο εκρηκτική όσο η Πάμελα Αντερσον του «Baywatch» -σε στρέτσινγκ προς τα πάνω- στο τρέιλερ της εκπομπής, ίσως να υπήρξε θύμα ενός άστοχου στάιλινγκ στην
πρεμιέρα της, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι -σε αναρτήσεις στα social media- σημείωσαν ότι υπήρξε too much με το αστραφτερό σατέν ροζ φόρεμά της που τους θύμιζε
εφαρμοστό κορσάζ, με σκίσιμο, αλλά Ζωζώ Σαπουντζάκη!
Εδώ θα διαφωνήσω με τους σοσιαλίστες (σχολιαστές των social media), διότι το σκίσιμο της Ηλιάνας βρισκόταν στα αριστερά, ενώ η Ζωζώ πετούσε με καμάρι το δεξί μπούτι από
το αβυσσαλέο δεξί (σκίσιμο)! Οπως θα διαφωνήσω και με το ότι υπήρξαν
«στραμπουληγμένα» και αφόρητα «τσαλαπατημένα» τα στήθη της απο το εξαιρετικής φινέτσας ρούχο της. Για μένα υπήρξε χαριτωμένη. Εξάλλου, το μπρίο και το αστραφτερό της χαμόγελο υπήρξαν τόσο δυνατά όπλα, που θα μπορούσαν δώσουν «άφεση αμαρτιών» στο στιλιστικό ατόπημα του ροζ φορέματος αλά Μαϊάμι πάρτι δίπλα στην πισίνα των πέντε -πώς λέμε μούντζα- τρακαρισμένων και νεοφερμένων ζευγαριών. Οσο για την έκπληξη του πρώτου εισαγόμενου αρσενικού καταλύτη για τη ροή του ριάλιτι, ήταν πετυχημένη. Οπως και ο ρόλος που υπηρετεί, αφού κατόρθωσε να πείσει μία μεγάλη μερίδα τηλεθεατών ότι η συμμετοχή του στο παιχνίδι είναι ισότιμη με εκείνη των άλλων παικτών. Και δεν είναι εμβόλιμος -σε διαφορετικό ρόλο από εκείνον της παρουσιάστριας Ηλιάνας Παπαγεωργίου- αλλά υπηρετεί διαφορετικό σκοπό για λογαριασμό του παιχνιδιού. Αυτό είναι κάτι που πλανιέται στον τηλεοπτικό αέρα σαν ψίθυρος, ο οποίος, όμως, δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί. Γιατί κάτι τέτοιο θα προκαλούσε σοκ στην κοινή γνώμη ως προς την αξιοπιστία του παιχνιδιού και ως προς τα αληθινά συναισθήματα που μπορούν να προκύπτουν από τους παίκτες.
Ο σκοπός πάντως της εμφάνισης του εμβόλιμου παίκτη στο ριάλιτι είναι ξεκάθαρος, αφού κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι θα πυροδοτήσει το κόκκινο κουμπί για έκρυθμες καταστάσεις, στοχεύοντας στα αρχέτυπα ένστικτα των αρσενικών, που ακόμα κι αν δεν ενδιαφέρονται για μια «γκόμενα» -έτσι αποκάλεσε τη συμπαίκτριά του κάποιος από τους παίκτες-, θα τη διεκδικήσουν ως «κτήτορες» ή από εγωισμό και πίστη στα χρηστά ήθη μιας φαλλοκρατικής πεποίθησης που επιβάλλουν στο αρσενικό να διεκδικεί το θηλυκό. Το παιχνίδι «Love Island» -που ανήκει στην ίδια κατηγορία με τα «Power of Love», «Bachelor» και ορισμένα ακόμα ανυπέρβλητης αξίας ριάλιτι, που δεν έφτασαν ακόμα στην
Ελλάδα από τον «τηλεοπτικά πολιτισμένο» κόσμο- εξαγριώνει τις κοινότητες που μάχονται για την ισότητα των φύλων και αντιδρούν στη δόλια χειραγώγηση των αρχέτυπων γενετήσιων ενστίκτων, αφού -σύμφωνα με δηλώσεις διαμαρτυρίας τους- στο ριάλιτι αυτό η γυναίκα καθοδηγείται να προσφέρει τον εαυτό της αυτοβούλως χειραγωγούμενη ως ερωτική βορά στο δυνατό αρσενικό που τη διεκδικεί, σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού.
Υπακούοντας σε αυτούς και κάνοντας ένα βήμα μπροστά, κάθε φορά που προσφέρεται, ως διαθέσιμη, στον παίκτη που λαχταρά και ο οποίος, σε ρόλο μαχητή αφέντη και φαλλοκράτη
-κατά τη φιλοσοφία του παιχνιδιού- την αποδέχεται ή την απορρίπτει με κύριο στόχο να φάει το «γλυκό κουταλιού της». Κινήματα Ελληνίδων γυναικών που μάχονται υπέρ της
χειραφέτησης και της ισότητας στο δικαίωμα της εργασίας και του σεξισμού απειλούν με αγωγές και μηνύσεις. Δημιουργούν θόρυβο, χωρίς όμως καμία ουσιαστική κίνηση υπέρ όσων
διαμαρτύρονται, ακόμα. Για άλλη μία φορά το κοινό που κρύβεται πίσω από τα μηχανάκια που δίνουν τα ποσοστά τηλεθέασης -και ποτέ κανένας δεν είδε στα τόσα χρόνια που ισχυρίζονται ότι υπάρχουν- θα δώσουν νούμερα επιτυχίας.
Το ουσιαστικό όμως αποτέλεσμα θα καθοριστεί από την ανταπόκριση των νεαρών ηλικιών που θα το συζητήσουν. Πάντως, ένα υποτονικής φιγούρας σκηνικό, με ένα σπίτι και
πισίνα που θυμίζουν Airbnb τρίτης κατηγορίας, διπλά κρεβάτια σε κοινόβιο και υπερστενάχωρους καναπέδες εξωτερικού χώρου ίσως δεν βοηθούν στην παροχή ενός φαντασμαγορικού σκηνικού και ανέσεων που θα ξελογιάσουν τον τηλεθεατή! Και
θα τον κρατήσουν. Και ας μην ξεχνάμε ότι το χειρότερο «σενάριο» που θα ρίξει τα νούμερα στα Τάρταρα είναι η πλήξη!
Πάντως, οι διάλογοι μεταξύ των παικτών υπήρξαν -έως τώρα- αξιοπρεπείς. Το πρώτο επεισόδιο του «Love Island» το παρακολούθησα λόγω επαγγελματικής διαστροφής, παρότι το κοντρόλ τρεμόπαιζε μεταξύ μίας πετυχημένης σειράς που σημειώνει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης και μίας -εξίσου- αριστουργηματικής χολιγουντιανής ταινίας.
Οι θερμόαιμοι Islanders και ο εμβόλιμος «τυφώνας»
Πρώτα εμφανίστηκαν εκείνες. Ξεδιπλώνοντας το σενάριο της ζωής τους, τα «θέλω» τους, τις ανησυχίες τους και τις ανασφάλειές τους. Κάποιες ήθελαν τον άντρα γεροδεμένο και τούμπανο κι άλλες σκεπτόμενο και φιλοσοφημένο. Και μετά, σκαρφαλώνοντας στα ψηλά τακούνια τους, παρατάχτηκαν στη σειρά. ετοιμες να διαλεχτούν! Καρτερώντας υπομονετικά το ταίρι που θα τις διαλέξει. Ακούστηκε ότι μπροστά στην εικόνα αυτή κάποιοι τηλεθεατές αισθάνθηκαν ανατριχίλα και μια γνωστή κυρία, πρωτεργάτρια κινήματος γυναικείας χειραφέτησης, έφαγε τα νύχια της σε κρίση υστερίας!
Και μετά άρχισαν να εμφανίζονται οι αρσενικοί, σε ρόλο επιβήτορα. Η χαρά των «μερακλήδων!» Για να κρατηθούν όμως τα προσχήματα, δόθηκε το δικαίωμα (ψευδαίσθηση) στις γυναίκες να αποφασίσουν πρώτες, κάνοντας ένα βήμα μπροστά! Δηλώνοντας -έτσι- το μεράκι τους για τον «ντελικανή» του γκιουλ μπαξέ να γίνει δικός τους. Ο άντρας στη συνέχεια έπρεπε να αποφασίσει αν θα διαλέξει αυτές που ήδη προχώρησαν ένα βήμα μπροστά ή θα τις απορρίψει, προσφέροντάς τους μια ξεγυρισμένη χυλόπιτα! Διαλέγοντας κάποια άλλη. Και αυτό συνέβη αρκετές φορές. Στη συνέχεια γινόταν ζευγάρι με τη γυναίκα που επέλεγε και προχωρούσε στην άκρη.
Ακολουθούσε ο επόμενος παίκτης, που μπορούσε να διεκδικήσει ακόμα και την κοπέλα που ήταν ήδη ζευγάρι με τον προηγούμενο παίκτη. Στέλνοντας τον προηγούμενο σε αναμονή, περιμένοντας την τύχη του από όποια ξεμείνει από το ξεδιάλεγμα του ερωτικού χορού! Ενα πρελούδιο σεξιστικού σουρεαλισμού και απίστευτης κωμωδίας…