Η Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίνα Κασιμάτη έφερε στη Βουλή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης του Δήμου Κορυδαλλού και της Β’ Πειραιά γενικότερα, με Κοινοβουλευτική Αναφορά της προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και την θέτει προ των ευθυνών της καλώντας την να δώσει άμεσα λύσεις στα όσα αναφέρει η επιστολή με αρ. πρωτ 28/25-09-2022, που έλαβε από τη Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά.
Με δεδομένα αυτά η Νίνα Κασιμάτη υπογραμμίζει στην Υπουργό πως η ενίσχυση του δημόσιου σχολείου είναι υποχρέωση της πολιτείας και η μόρφωση δικαίωμα όλων των παιδιών, αποτελεί δε καίριο παράγοντα κοινωνικού εξισωτισμού και άμβλυνσης των ανισοτήτων. Περαιτέρω, δηλώνει πως είναι είναι επιτακτικό να ληφθούν άμεσα μέτρα, ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που καταγράφονται στη λειτουργία των σχολείων του Κορυδαλλού και συνολικά της Β’ Πειραιά και να ενημερωθεί σχετικά τη Βουλή.
Ειδικότερα και μεταξύ άλλων αυτά είναι τα εξής:
– Παρατηρείται καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών στα σχολεία του Κορυδαλλού. Πέρυσι τα κενά που καταγράφονταν στις αρχές Δεκεμβρίου στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Κορυδαλλού στις ειδικότητες ΠΕ01, ΠΕ08, ΠΕ11 και ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 ανέρχονταν σε 90 ώρες και δεν καλύφθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Ούτε στην ειδική αγωγή υπήρξε πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών. Φέτος με καθυστέρηση δύο εβδομάδων τοποθετήθηκαν οι αναπληρωτές της Α’ φάσης στα σχολεία, ενώ παραμένει μεγάλος αριθμός κενών διαφόρων ειδικοτήτων κυρίως στα γυμνάσια.
– Τα σχολεία άνοιξαν με πολύ χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα και ήδη τα πρώτα κρούσματα covid εμφανίσθηκαν στα σχολεία. Πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
– Θα πρέπει να υπάρξει μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία με αύξηση κι όχι μείωση των αποδοχών τους.
– Συνεχίζουν να υπάρχουν προβλήματα σε κτιριακές υποδομές και συντηρήσεις σε ορισμένα σχολεία του Δήμου Κορυδαλλού. Το κτίριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές σύγχρονου διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ. Η μεταφορά του 8ουγυμνασίου από ένα ακατάλληλο κτίριο στο σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού (3ο και 5οΓΕΛ) αφαιρώντας ζωτικό αύλειο χώρο, εργαστήρια και κλειστό γυμναστήριο από τα δύο λύκεια θα πρέπει να θεωρηθεί προσωρινή λύση ανάγκης. Απαιτείται η κατασκευή τουλάχιστον τριών νέων σύγχρονων διδακτηρίων για να στεγασθούν τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
– Η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει δημιουργήσει προβλήματα στα σχολικά κτίρια. Σε πολλά σχολεία υπάρχουν προβλήματα σε μονώσεις, κουφώματα, κεντρική θέρμανση. Σοβαρό θέμα το οποίο δεν έχει λυθεί ακόμη είναι η πυρασφάλεια των σχολικών μονάδων, ενώ δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα αντισεισμικής προστασίας και δεν υπάρχουν αλεξικέραυνα.
– Υπάρχει ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων και των συνδέσεων με το διαδίκτυο, ώστε να καταστεί δυνατή η ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
– Η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία παραμένει σχεδόν η ίδια με τα προ υγειονομικής κρίσης επίπεδα, αν και τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων έχουν αυξηθεί λόγω του πληθωρισμού και της έκρηξης του ενεργειακού κόστους. Θα πρέπει να υπάρξει σημαντική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία.
– Το ΔΣ. της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά έχει αναφερθεί επανειλημμένα στην εκπαίδευση στα καταστήματα κράτησης των φυλακών Κορυδαλλού, στην υποστελέχωση του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας όσο και του 2ου ΔΙΕΚ Κορυδαλλού στις ανδρικές φυλακές, στην ανάγκη ίδρυσης εκπαιδευτικών δομών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στα καταστήματα κράτησης σύμφωνα με τις προβλέψεις των ν. 4521/2018 και 4763/2020. Η υπάρχουσα εκπαίδευση στις ανδρικές φυλακές δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των κρατουμένων, καθώς οι αιτήσεις είναι πολλαπλάσιες των θέσεων. Στις Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού δεν λειτουργεί καμία εκπαιδευτική δομή εδώ και πολλά χρόνια δημιουργώντας ζήτημα έμφυληςανισότητας.
– Η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, με συντελεστές βαρύτητας και διπλό μηχανογραφικό έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και την εμφάνιση δεκάδων «πολλά υποσχόμενων» κολλεγίων και άλλων συναφών κέντρων με υπέρογκα δίδακτρα. Η Β ΕΛΜΕ Πειραιά ζητάει την κατάργηση του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο.
– Ως προς την αξιολόγηση των νόμων 4692/2020 και 4823/2021 η Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά αναφέρει ότι είναι μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και σταδιακά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Επισυνάπτεται η Κοινοβουλευτική Αναφορά.
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων ΑΝΑΦΟΡΑ
Για την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Νίνα Κασιμάτη : Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Πειραιά έχουν αναφαίρετο δικαίωμα στη δημόσια Παιδεία.
Η Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Νίνα Κασιμάτη καταθέτει Κοινοβουλευτική Αναφορά για την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, βάσει της με ΑΠ 28/25-09-2022 Ανακοίνωσης του Διοικητικού Συμβουλίου της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Β/θμιας εκπαίδευσης του Δήμου Κορυδαλλού.
Ειδικότερα, η Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά αναφέρει στην ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων τα εξής:
-Παρατηρείται καθυστέρηση στην κάλυψη τωνκενών στα σχολεία του Κορυδαλλού. Πέρυσι τα κενά που καταγράφονταν στις αρχές Δεκεμβρίου στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Κορυδαλλού στις ειδικότητες ΠΕ01, ΠΕ08, ΠΕ11 και ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 ανέρχονταν σε 90 ώρες και δεν καλύφθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Ούτε στην ειδική αγωγή υπήρξε πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών. Φέτος με καθυστέρηση δύο εβδομάδων τοποθετήθηκαν οι αναπληρωτές της Α’ φάσης στα σχολεία, ενώ παραμένει μεγάλος αριθμός κενών διαφόρων ειδικοτήτων κυρίως στα γυμνάσια.
– Τα σχολεία άνοιξαν με πολύ χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα και ήδη τα πρώτα κρούσματα covid εμφανίσθηκαν στα σχολεία. Πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
– Θα πρέπει να υπάρξει μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία με αύξηση κι όχι μείωση των αποδοχών τους.
-Συνεχίζουν να υπάρχουν προβλήματα σε κτιριακές υποδομές και συντηρήσεις σε ορισμένα σχολεία του Δήμου Κορυδαλλού. Το κτίριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές σύγχρονου διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ. Η μεταφορά του 8ουγυμνασίου από ένα ακατάλληλο κτίριο στο σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού (3ο και 5οΓΕΛ) αφαιρώντας ζωτικό αύλειο χώρο, εργαστήρια και κλειστό γυμναστήριο από τα δύο λύκεια θα πρέπει να θεωρηθεί προσωρινή λύση ανάγκης. Απαιτείται η κατασκευή τουλάχιστον τριών νέων σύγχρονων διδακτηρίων για να στεγασθούν τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
– Η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει δημιουργήσει προβλήματα στα σχολικά κτίρια. Σε πολλά σχολεία υπάρχουν προβλήματα σε μονώσεις, κουφώματα, κεντρική θέρμανση. Σοβαρό θέμα το οποίο δεν έχει λυθεί ακόμη είναι η πυρασφάλεια των σχολικών μονάδων, ενώ δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα αντισεισμικής προστασίας και δεν υπάρχουν αλεξικέραυνα.
– Υπάρχει ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων και των συνδέσεων με το διαδίκτυο, ώστε να καταστεί δυνατή η ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
– Η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία παραμένει σχεδόν η ίδια με τα προ υγειονομικής κρίσης επίπεδα, αν και τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων έχουν αυξηθεί λόγω του πληθωρισμού και της έκρηξης του ενεργειακού κόστους. Θα πρέπει να υπάρξει σημαντική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία.
-Το ΔΣ. της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά έχει αναφερθεί επανειλημμένα στην εκπαίδευση στα καταστήματα κράτησης των φυλακών Κορυδαλλού, στην υποστελέχωση του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας όσο και του 2ου ΔΙΕΚ Κορυδαλλού στις ανδρικές φυλακές, στην ανάγκη ίδρυσης εκπαιδευτικών δομών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στα καταστήματα κράτησης σύμφωνα με τις προβλέψεις των ν. 4521/2018 και 4763/2020. Η υπάρχουσα εκπαίδευση στις ανδρικές φυλακές δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των κρατουμένων, καθώς οι αιτήσεις είναι πολλαπλάσιες των θέσεων. Στις Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού δεν λειτουργεί καμία εκπαιδευτική δομή εδώ και πολλά χρόνια δημιουργώντας ζήτημα έμφυληςανισότητας.
– Η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, με συντελεστές βαρύτητας και διπλό μηχανογραφικό έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και την εμφάνιση δεκάδων «πολλά υποσχόμενων» κολλεγίων και άλλων συναφών κέντρων με υπέρογκα δίδακτρα. Η Β ΕΛΜΕ Πειραιά ζητάει την κατάργηση του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο.
– Ως προς την αξιολόγηση των νόμων 4692/2020 και 4823/2021 η Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά αναφέρει ότι είναι μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και σταδιακά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Με δεδομένα τα ανωτέρω και επειδή η ενίσχυση του δημόσιου σχολείου είναι υποχρέωση της πολιτείας και η μόρφωση δικαίωμα όλων των παιδιών, αποτελεί δε καίριο παράγοντα κοινωνικού εξισωτισμού και άμβλυνσης των ανισοτήτων.
Επειδή είναι επιτακτικό να ληφθούν άμεσα μέτρα ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που καταγράφονται στη λειτουργία των σχολείων του Κορυδαλλού και συνολικά της Β’ Πειραιά.
Η Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Νίνα Κασιμάτη προωθεί στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, την ανακοίνωση του Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά και την καλεί να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την ικανοποίηση των αιτημάτων και να ενημερώσει σχετικά τη Βουλή.
Επισυνάπτεται η Ανακοίνωση. Αθήνα, 26/09/2022
Η καταθέτουσα Βουλευτής Κασιμάτη Νίνα
«Καταγραφή των προβλημάτων στα σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Κορυδαλλού στην έναρξη της σχολικής χρονιάς»
Το ΔΣ της Β ́ ΕΛΜΕ Πειραιά στην τελευταία συνεδρίασή του αποφάσισε να ενημερώσει τους αρμόδιους φορείς (Δήμο Κορυδαλλού, ΔΙΔΕ Πειραιά) καθώς και τις Δημοτικές Παρατάξεις και τους βουλευτές της Β ́ Πειραιά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Κορυδαλλού:
1. Παρατηρείται καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών στα σχολεία του Κορυδαλλού. Πέρυσι τα κενά που καταγράφονταν αρχές Δεκεμβρίου στα σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης του Κορυδαλλού στις ειδικότητες ΠΕ01, ΠΕ08, ΠΕ11 και ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 ανέρχονταν σε 90 ώρες. Τα κενά αυτά δεν καλύφθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον στην Ειδική Αγωγή δεν υπήρξε πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες. Συγκεκριμένα δεν καλύπτονταν οι μαθητές με όλες τις ώρες σύμφωνα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ ούτε με τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Φέτος με καθυστέρηση δύο εβδομάδων τοποθετήθηκαν οι αναπληρωτές της Α ́ φάσης στα σχολεία ενώ παραμένει μεγάλος αριθμός κενών διαφόρων ειδικοτήτων κυρίως στα Γυμνάσια.
2. Φέτος τα σχολεία άνοιξαν με πολύ χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα χωρίς μάσκες, ιχνηλατήσεις και διενέργεια διαγνωστικών τεστ. Ήδη τα πρώτα κρούσματα covid εμφανίστηκαν στα σχολεία. Η υγειονομική κρίση είναι παρούσα και πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
3. Το υπάρχον προσωπικό για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων σε συνθήκες πανδημίας δεν επαρκεί. Θα πρέπει να υπάρχει μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία, με αύξηση και όχι μείωση των αποδοχών τους.
4. Υπάρχουν προβλήματα σε κτιριακές υποδομές και συντηρήσεις σε ορισμένα σχολεία του Δήμου Κορυδαλλού. Το κτίριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές σύγχρονου διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο Γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ. Η μεταφορά του 8ου Γυμνασίου από ένα ακατάλληλο κτίριο στο σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού (3ο και 5ο ΓΕΛ) αφαιρώντας ζωτικό αύλειο χώρο, εργαστήρια και κλειστό
γυμναστήριο από τα δύο Λύκεια, θα πρέπει να θεωρηθεί ως προσωρινή λύση ανάγκης. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η κατασκευή τουλάχιστον τριών νέων σύγχρονων διδακτηρίων για να στεγαστούν τα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης.
5. Η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει συμβάλλει στη δημιουργία προβλημάτων στα σχολικά κτίρια. Υπάρχουν σε πολλά σχολεία προβλήματα σε μονώσεις, κουφώματα, κεντρική θέρμανση, ενώ τα έξοδα επισκευών πληρώνονται από τα ταμεία των σχολείων.
Ένα πολύ σοβαρό θέμα το οποίο δεν έχει ακόμη μετά από 5 χρόνια λυθεί
είναι η πυρασφάλεια των σχολικών μονάδων. Σημαντικός αριθμός σχολείων δεν έχει πιστοποιητικό πυρασφάλειας, ενώ σε σχολεία που έχουν, δεν λειτουργούν τα σχετικά συστήματα. Επίσης δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα αντισεισμικής προστασίας και δεν υπάρχουν αλεξικέραυνα.
6. Ο απαρχαιωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός των εργαστηρίων πληροφορικής, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, η μη σύνδεση των σχολικών τάξεων με το διαδίκτυο, καθιστούν αδύνατη την ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπάρχει ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων και των συνδέσεων με το διαδίκτυο.
7. Η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία παραμένει σχεδόν η ίδια με τα προ υγειονομικής κρίσης επίπεδα, παρότι τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων έχουν αυξηθεί λόγω του πληθωρισμού και της έκρηξης του ενεργειακού κόστους. Οι αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, φυσικού αερίου αλλά και της ΕΥΔΑΠ απειλούν την ίδια τη λειτουργία των σχολείων. Φέτος η τακτική χρηματοδότηση του Γ ́ τριμήνου για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της Πρωτοβάθμιας και της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν ελαφρώς αυξημένη, 125.000€ έναντι 119.000€. Από το ποσό αυτό, 4000€ προορίζονται για το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού. Το υπόλοιπο του ποσού κατανέμεται ως εξής: 55% για τις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας και 45% για τις ανάγκες της Δευτεροβάθμιας. Θα πρέπει να υπάρξει σημαντική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία των σχολείων.
Η εξοικονόμηση ενέργειας δεν πρέπει να προσανατολίζεται στην περικοπή φωτισμού και θέρμανσης στα σχολεία αλλά θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και σε ενεργειακά αυτόνομα κτίρια. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν οι στέγες των σχολικών κτιρίων για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων.
8. Το ΔΣ της Β ́ ΕΛΜΕ Πειραιά επανειλημμένα με παρεμβάσεις του έχει αναφερθεί στην εκπαίδευση στα καταστήματα κράτησης των φυλακών Κορυδαλλού, στην υποστελέχωση του 2ου ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας) όσο και του 2ου ΔΙΕΚ Κορυδαλλού στις ανδρικές φυλακές, στην υποχρηματοδότησή τους, και στην ανάγκη ίδρυσης εκπαιδευτικών δομών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τμημάτων εκμάθησης της Ελληνικής γλώσσας στα καταστήματα κράτησης
σύμφωνα με τις προβλέψεις των Ν. 4521/2018 και 4763/2020. Το πρώτο βήμα έγινε με την ίδρυση Δημοτικού Σχολείου στις ανδρικές φυλακές (Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού Ι). Εκκρεμεί η ίδρυση Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) ή Λυκειακών τάξεων σύμφωνα με τις ανάγκες όπως έχουν διερευνηθεί και καταγραφεί από την Συντονίστρια Εκπαίδευσης των Φυλακών. Η υπάρχουσα εκπαίδευση στις ανδρικές φυλακές δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των κρατούμενων καθώς οι αιτήσεις είναι πολλαπλάσιες των θέσεων. Στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ (Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού) δεν λειτουργεί καμία εκπαιδευτική δομή εδώ και πολλά χρόνια δημιουργώντας ζήτημα έμφυλης ανισότητας. Θα πρέπει άμεσα να δημιουργηθούν εκπαιδευτικές δομές στις γυναικείες φυλακές.
9. Η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), με συντελεστές βαρύτητας και διπλό μηχανογραφικό) έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ, την εμφάνιση δεκάδων, “πολλά υποσχόμενων” κολεγίων και άλλων συναφών κέντρων με υπέρογκα δίδακτρα. Με δεδομένη την εκπαιδευτική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, ζητάμε την κατάργηση του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια αλλά και της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο τα οποία αποδεδειγμένα έχουν οδηγήσει σε περαιτέρω εντατικοποίηση της γνώσης, μετατροπή του λυκείου σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο και οικονομική αφαίμαξη των γονιών.
10. Η «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21, δεν είναι παρά μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία, που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς για ελλείψεις και αδυναμίες για τις οποίες δεν είναι υπεύθυνοι και στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και σταδιακά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Επιπλέον φέτος εισάγονται υποχρεωτικά δύο νέοι θεσμοί του μέντορα και του συντονιστή. Και για τους δύο αυτούς θεσμούς, το ΥΠΑΙΘ δε δίνει κανένα κίνητρο στους/στις εκπαιδευτικούς τους/τις οποίους/ες καλεί, σε μία απαράδεκτη και αυταρχική λογική υποχρεωτικότητας, να αναλάβουν επιπλέον καθήκοντα και γραφειοκρατικό φόρτο χωρίς καμία απαλλαγή από άλλα καθήκοντα. Για μία ακόμα φορά το ΥΠΑΙΘ θεσμοθετεί την απλήρωτη εργασία. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τα χρόνια ο Σύλλογος Διδασκόντων, τόσο στην αρχή και στο τέλος, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, συνεδριάζει, συζητά, προσπαθεί να λύνει ζητήματα που προκύπτουν, πάντα συλλογικά και προς όφελος των μαθητών/τριών. Τέτοιες «καινοτομίες» όχι μόνο δεν δυναμώνουν το παιδαγωγικό κλίμα, αλλά δημιουργούν εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων, διαρρηγνύουν το συναδελφικό κλίμα και αυξάνουν τον γραφειοκρατικό φόρτο, απαξιώνουν και στην πράξη καταργούν το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών με τη μεταφορά πλήθους αρμοδιοτήτων στη Διεύθυνση του σχολείου.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β ́ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ