Πρακτικές όπως οι υποκλοπές και η παρακολούθηση πολιτικών αντιπάλων συνηθίζονται σε καθεστώτα όπως του κ. Πούτιν ή του κ. Ερντογάν και όχι σε μια ευρωπαϊκή χώρα, τόνισε σε συνέντευξη στο δίκτυο του EURACTIV ο Επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΙΝΑΛ, Μιχάλης Κατρίνης.
«Για αυτό πιστεύω ότι είναι αναγκαία η παρέμβαση και η έρευνα από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για να αποκαλυφθεί η αλήθεια», τόνισε.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο EURACTIV και τον δημοσιογράφο Σαράντη Μιχαλόπουλο.
Η παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη από τις μυστικές υπηρεσίες έχει προκαλέσει πολιτικό σεισμό στην Ελλάδα. Προσωπικά θεωρείτε βάσιμο το επιχείρημα του ΠΘ ότι δεν γνώριζε;
Ο κ. Μητσοτάκης έχει πέσει σε τόσες αντιφάσεις, μετά την αποκάλυψη του πρωτοφανούς σκανδάλου, που διαρκώς εκτίθεται .
Ο τέως διοικητής της ΕΥΠ απέφυγε, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, να απαντήσει αν παρακολουθούνται πολιτικά πρόσωπα. Όταν αποκαλύφθηκε η παρακολούθηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ και κυρίως αποκαλύφθηκε ότι αποκρύφτηκε η αλήθεια, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε νόμιμη την παρακολούθηση, αλλά ισχυρίστηκε ότι δεν το γνώριζε και ότι αν το γνώριζε δεν θα είχε συμβεί.
Στη συνέχεια καλούσαν το Νίκο Ανδρουλάκη για να τον ενημερώσουν κατ΄ ιδίαν αλλά μετά τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο κ. Γεραπετρίτης δήλωναν ότι δεν γνωρίζουν τίποτα, οπότε τι ενημέρωση θα του έκαναν;
Υπενθυμίζω ότι ο κ. Κοντολέων βρέθηκε στην ηγεσία της ΕΥΠ με φωτογραφική τροπολογία που έφερε τις πρώτες ημέρες της διακυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη το ‘’επιτελικό κράτος’’, που τελικά αποδείχθηκε επιτελικό παρακράτος.
Επιπρόσθετα ο κ. Μητσοτάκης το πρώτο 24ωρο της θητείας του, έκανε ένα και μόνο πράγμα: μετέφερε στην ευθύνη και στην αρμοδιότητα του Πρωθυπουργού τη λειτουργία της ΕΥΠ.
Επίσης, η παραίτηση του ανιψιού του πρωθυπουργού και στενότερου συνεργάτη του, δημιουργεί πολλά και μεγάλα ερωτηματικά, αφού δεν έγινε για λόγους αποφυγής της τοξικής ατμόσφαιρας, όπως αρχικά ειπώθηκε. Η θυσία του κ. Δημητριάδη πιθανότατα κρύβει πολλά και μένει να διερευνηθούν.
Όλα αυτά δεν ευνοούν το αφήγημα και την υπερασπιστική γραμμή του πρωθυπουργού ότι δεν γνώριζε. Ιδιαίτερα μετά την κυνική ομιλία και παρουσία του στη Βουλή, από την οποία προκύπτει ότι αντιλαμβάνεται ως κανονικότητα την παρακολούθηση των πολιτικών του αντιπάλων από την ΕΥΠ.
Πιστεύετε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει αγοράσει το παράνομο λογισμικό Predator;
Πιστεύω ότι η κυβέρνηση έχει απλώσει ένα δίχτυ προστασίας γύρω από την εταιρεία που εμπορεύεται το συγκεκριμένο παράνομο λογισμικό.
Ένα μήνα μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, δεν έχει γίνει καμία έρευνα στα γραφεία της εταιρείας που εμπορεύεται το Predator.
Και ενώ δεν έγινε τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση, ξαφνικά, είδαμε την αντικατάσταση του Γ.Γ. Προστασίας Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος γνωρίζει όλη την πορεία της δωρεάς του συστήματος TETRA στην Ελληνική Αστυνομία, καθώς και τα πρόσωπα και τις εταιρίες που ενεπλάκησαν.
Δεν έχουν ελεγχθεί οι συναλλαγές της εταιρείας που εμπορεύεται το Predator σε όλο τους το εύρος ακόμα και με παρένθετα πρόσωπα και εταιρείες, δεν έχουν αναζητηθεί ψηφιακά ίχνη και λογιστικές εγγραφές. Η κυβέρνηση έχει προσφέρει άπλετο χρόνο για να εξαφανιστούν ή να διαγραφούν πολύτιμα στοιχεία.
Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να συσκοτίσει την υπόθεση, να διατηρήσει στο απυρόβλητο την εταιρεία που εμπορεύεται το παράνομο λογισμικό για να μην αποκαλυφθεί ποιοι και πόσοι το έχουν, ποιους παρακολουθούν και αν και πως συνδέονται με το Μέγαρο Μαξίμου, κάτι το οποίο θα πρέπει να διερευνήσει η εξεταστική επιτροπή.
Η προσπάθεια να μείνει στο απυρόβλητο η εταιρεία που εμπορεύεται το Predator, ενδέχεται να κρύβει πολλά.
Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα μετά την εξεταστική επιτροπή; Θεωρείτε ότι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί πρέπει να εμπλακούν στην υπόθεση, και εάν ναι, πώς;
Πρώτα απ’ όλα θέλω να τονίσω την ανακολουθία της κυβέρνησης. Στην πρόταση του Νίκου Ανδρουλάκη στις 5 Αυγούστου για σύσταση εξεταστικής επιτροπής, η κυβέρνηση απάντησε ότι συμφωνεί και θα υπερψηφίσει. Στην ψηφοφορία που έγινε προχθές στη Βουλή, οι κυβερνητικοί βουλευτές δεν ψήφισαν την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, η οποία συμπεριλάμβανε και καταγγελίες που αφορούσαν προηγούμενες κυβερνητικές θητείες!
Θεωρώ ότι η εκτεταμένη χρήση παράνομου λογισμικού που έχει στόχο να παγιδεύσει και να εκβιάσει πολιτικά πρόσωπα, δημοσιογράφους και παράγοντες του δημόσιου βίου, αντίκειται στις αρχές της ευρωπαϊκής ιδέας αλλά και της δημοκρατίας.
Άκουσα, στην τελευταία συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, τον κ. Μητσοτάκη να αναφέρεται στη φιλελεύθερη δημοκρατία. Προφανώς του έχει διαφύγει ότι οι υποκλοπές και οι παρακολουθήσεις πολιτικών αντιπάλων δεν έχουν καμία σχέση με τις αρχές της φιλελεύθερης δημοκρατίας.
Σε ένα κυνήγι μαγισσών και σε μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού έβαλε στο κάδρο τον κ. Πούτιν και τον κ. Ερντογάν , υπονοώντας ότι αποσταθεροποιούν την κυβέρνηση του.
Με τη διαφορά ότι ο ίδιος αποτελεί πλέον παράγοντα αποσταθεροποίησης. Και κάτι ακόμα: πρακτικές όπως οι υποκλοπές και η παρακολούθηση πολιτικών αντιπάλων συνηθίζονται σε καθεστώτα όπως του κ. Πούτιν ή του κ. Ερντογάν και όχι σε μια ευρωπαϊκή χώρα.
Για αυτό πιστεύω ότι είναι αναγκαία η παρέμβαση και η έρευνα από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για να αποκαλυφθεί η αλήθεια.
Προσφάτως δηλώσατε ότι ο Κ. Μητσοτάκης συνιστά παράγοντα πολιτικής αστάθειας. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μια δυνητική μετεκλογική συνεργασία ΝΔ-ΠΑΣΟΚ πλέον αποκλείεται μετά το σκάνδαλο;
Ο κ. Μητσοτάκης συνηθίζει να ταυτίζει τον εαυτό του με την πολιτική σταθερότητα, μόνο που αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση.
Μετά την αποκάλυψη ότι η ΕΥΠ παρακολουθούσε έναν εκλεγμένο ευρωβουλευτή και πρόεδρο του 3ου τη τάξει κοινοβουλευτικού κόμματος στη χώρα, η εξίσωση της πολιτικής σταθερότητας και των ομαλών πολιτικών εξελίξεων δεν περιλαμβάνει τον κ. Μητσοτάκη.
Το ΠΑΣΟΚ έχει επιλέξει την αυτόνομη πορεία. Με τη δύναμη που θα του δώσουν οι Έλληνες πολίτες θα είναι ο πρωταγωνιστής θετικών εξελίξεων για τη χώρα και τους πολίτες.
Η Ελλάδα δεν αντέχει πλέον ούτε τον αυταρχισμό και την αντιδημοκρατική νοοτροπία του κ. Μητσοτάκη που είναι ο πρωθυπουργός των ολίγων και των πλουσίων ούτε και το λαϊκισμό του ΣΥΡΙΖΑ που διακατέχεται από μια ανεπίτρεπτη λογική ελέγχου των θεσμών.
Μαζί με την αξιωματική αντιπολίτευση ζητήσατε τη δημιουργία διακομματικής επιτροπής για να ελεγχθεί η διαφάνεια της διανομής των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Για ποιο λόγο;
Η κυβέρνηση δεν έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία για να διαχειρίζεται εν λευκώ τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Έδωσε αρνητικά δείγματα γραφής από την πρώτη μέρα, όταν διαμόρφωσε μόνη της, χωρίς διαβούλευση και συνεργασία με τα κόμματα, τους φορείς και την κοινωνία, την πρόταση για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Από την αρχή είχαμε εκφράσει τη διαφωνία μας στον τρόπο κατανομής των πόρων του Ταμείου, από το οποίο αποκλείεται η συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δε συμβάλλει στην εγχώρια προστιθέμενη αξία. Ένα μεταπρατικού χαρακτήρα σχέδιο που ευνοεί μόνο μεγάλες επιχειρήσεις του εξωτερικού, επιβαρύνοντας περαιτέρω το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας.
Ένα χρόνο μετά, ποιος είναι ο απολογισμός; Πόσα χρήματα απορροφήθηκαν και πόσα αξιοποιήθηκαν πραγματικά προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της ελληνικής επιχειρηματικότητας; Ο απολογισμός είναι κατώτερος των αναγκών της χώρας, σε αυτή την πολύ κρίσιμη συγκυρία.
Υπενθυμίζω, επίσης, ότι η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει κάνει έναν απολογισμό και μια αξιολόγηση για τα 42 δισ. ευρώ που διέθεσε την περίοδο της πανδημίας.
Κοιτάξτε να δείτε κ. Μιχαλόπουλε. Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης έπρεπε και πρέπει να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση και να συμβάλλουν στην αναδιάρθρωση του παραγωγικού μοντέλου της ελληνικής οικονομίας και όχι για να τους κατανείμει ο κ. Μητσοτάκης στους πολιτικούς του φίλους και σε μια ολιγαρχία.
Για αυτό πρέπει να υπάρχει έλεγχος, λογοδοσία, αξιολόγηση.
Κάποιοι προεξοφλούν το ενδεχόμενο ακυβερνησίας στην Ελλάδα λόγω του νέου εκλογικού νόμου. Συνιστά λύση για την Ελλάδα το ιταλικό σενάριο τύπου Ντράγκι;
Στη δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Ο μόνος που βρίσκεται σε αδιέξοδο είναι ο κ. Μητσοτάκης που έχει αντιληφθεί ότι αποτελεί πλέον πολιτικό πρόβλημα και για αυτό προκαλεί πόλωση, δημιουργεί ένταση και θέτει ψευδεπίγραφα διλήμματα. Και σε αυτή την πόλωση επιδιώκει να συμμετέχει και ο κ. Τσίπρας, γιατί και οι δύο θεωρούν ότι τους συμφέρει.
Το ΠΑΣΟΚ δεν θα παίξει σε αυτό το παιχνίδι. Θα συνεχίσει αυτοδύναμα, θα συνεχίσει να προτείνει λύσεις για τους πολλούς, οι οποίοι θίγονται από την πρωτοφανή κρίση, θα αποτελέσει και πάλι τον εγγυητή της θεσμικής λειτουργίας του κράτους δικαίου που σήμερα κλονίζεται υπό το βάρος των αποκαλύψεων.
Το εκλογικό αποτέλεσμα είναι αυτό που θα εμπεριέχει και τη λύση του πολιτικού αδιεξόδου στο οποίο βρίσκεται σήμερα η χώρα. Και γι’ αυτό θα πρέπει να αφήσουμε πρώτα τους πολίτες να μιλήσουν και όχι κάποιοι να προεξοφλούν το αποτέλεσμα ή και κυβερνητικά σχήματα.
Στην Ελλάδα μέχρι σήμερα δεν έχει εμπεδωθεί η κουλτούρα συνεργασιών που υπήρχε στην Ιταλία ή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και για αυτό δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα και καταστάσεις.
Το ζητούμενο είναι όχι ποιος θα είναι Πρωθυπουργός ή πως θα μοιραστούν οι θέσεις αλλά ποιο θα είναι το περιεχόμενο της διακυβέρνησης. Αν θα συνιστά μια πραγματική αλλαγή για τη χώρα, αν θα δίνει ελπίδα και προοπτική στην ελληνική κοινωνία και στους πολίτες.