Το καθεστώς Μητσοτάκη είναι ένα επιτελικό παρακράτος που χρησιμοποιεί αντιθεσμικές μεθόδους για να παραμένει στην εξουσία

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος κατά τη χθεσινή συζήτηση του Νομοσχεδίου για την Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τοποθετήθηκε στη Βουλή για τα θέματα της ακρίβειας αλλά και το μεγάλο σκάνδαλο των υποκλοπών, που βάλλει την Δημοκρατία μας, όπως χαρακτηριστικά είπε. Παράλληλα τόνισε τις αλλαγές που έφερε στο Νομοσχέδιο ο Υπουργός Ανάπτυξης, αποτέλεσμα της πίεσης του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ και των άλλων κομμάτων της Αντιπολίτευσης.

Υποκλοπές: ένα μεγάλο σκάνδαλο κατά της Δημοκρατίας

«Στη χώρα μας αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω ενός σημαντικού σκανδάλου κατά της Δημοκρατίας. Όσο και αν προσπαθεί η Κυβέρνηση να το υποβαθμίσει, είναι ουσιαστικά μια δημοκρατική εκτροπή και καθρεφτίζει τον τρόπο με τον οποίο κυβέρνησε και θέλει να εξακολουθήσει να κυβερνά την χώρα.

«Η Κυβέρνηση είχε στήσει ένα επιτελικό παρακράτος παρακολούθησης των πάντων. Και ενώ λεηλάτησε τη χώρα, το Κράτος και τα δημόσια ταμεία, τώρα προσπαθεί μέσα από αντιθεσμικές να ελέγξει την Ενημέρωση, τους δημοσιογράφους αλλά και τους πολιτικούς της αντιπάλους, γιατί αντιλαμβάνεται ότι πλέον δεν μπορεί να κρατηθεί το καθεστώς που έχει στήσει. Ο Πρωθυπουργός προφανώς γνώριζε για το τι γινόταν από την ΕΥΠ, κάθε του άρνηση περί αυτού είναι προφάσεις εν αμαρτίαις».

Πρώτη χώρα σε αύξηση του ενεργειακού κόστους για τις επιχειρήσεις και τρίτη για τα νοικοκυριά

«Σήμερα δεν νομοθετούμε εν κενώ. Η χώρα μας αντιμετωπίζει δυο πολύ σοβαρά ζητήματα: την ακρίβεια και την κρίση Δημοκρατίας. Η ακρίβεια δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο, αντίθετα άπτεται άμεσα των πολιτικών που εφαρμόζονται σε μια χώρα. Και μπορεί η Κυβέρνηση να λέει ότι το τεράστιο ενεργειακό κόστος είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο, όμως η πραγματικότητα είναι ότι σα χώρα είμαστε πρώτοι σε αύξηση του ενεργειακού κόστους για τις επιχειρήσεις και τρίτοι σε αύξηση του ενεργειακού κόστους για τα νοικοκυριά».

Η Κυβέρνηση αρνείται να παρέμβει ουσιαστικά ώστε να ελεγχθούν οι ανατιμήσεις, παρά τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί. Δεν προχωράει στην επιβολή πλαφόν είτε στη χονδρική τιμή, είτε στη λιανική. Οι χώρες της Ιβηρικής, για παράδειγμα, έκαναν κεντρική ρήξη με τη γενικότερη ευρωπαϊκή πολιτική. Διεκδίκησαν και αποσύνδεσαν την τιμή του ρεύματος από το φυσικό αέριο και η τιμή εκεί σήμερα είναι 200 ευρώ, ενώ στη χώρα μας 670. Κάτι έχει πάει λάθος στην Ελλάδα, μας έχει πάρει η μπάλα με ευθύνη της Κυβέρνησης. Για πόσο καιρό θα υπάρχει το αποθεματικό από το ΕΤΜΕΑΡ και από τις υπηρεσίες κοινωνικής ωφέλειας; Για πόσο καιρό θα μπορεί ο κρατικός προϋπολογισμός να επιδοτεί την αισχροκέρδεια συγκεκριμένων, οι οποίοι αυτή τη στιγμή κερδίζουν σημαντικά ποσά- τον Ιούλιο μόνο το επιπλέον ποσό που συγκεντρώθηκε από τις υπερβάσεις, είναι 500 εκ.;»

Ναυπηγεία Ελευσίνας: η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έστρωσε τον δρόμο για την εξυγίανσή τους

«Η Ελλάδα είναι η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο. Αυτό δεν συνάδει με τη ναυπηγική βιομηχανία της όμως, η οποία δυστυχώς καρκινοβατεί τα τελευταία χρόνια, την ώρα που έχει εξελιχθεί ένας ισχυρός ανταγωνισμός από τις γειτονικές χώρες όπως η Τουρκία και η Κροατία. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε κατανοήσει ότι η χώρα μας χρειάζεται μια ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία και είχε βάλει ως ένα από τα πρώτα στοιχήματα της διακυβέρνησης του την αναδιάταξη κλάδου. Ως αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών ήταν η εξυγίανση και η επιτυχής επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σύρου αλλά και ο δρόμος που ανοίξαμε για την ανάταξη των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Μάλιστα το Μνημόνιο Συνεργασίας που είχαμε υπογράψει με τον επενδυτή ΟΝΕΧ, αποτελεί ουσιαστικά και τον προπομπό της σημερινής διαδικασίας».

«Ενώ λοιπόν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε στρώσει τον δρόμο για διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και των θέσεων εργασίας, η Κυβέρνηση καθυστέρησε τρία χρόνια να φέρει την νομοθετική πρωτοβουλία. Το σημερινή νομοσχέδιο δεν αποτελεί την οριστική λύση, αλλά τουλάχιστον αποτελεί την έναρξη μιας διαδικασίας για την εξυγίανση».

Ο Υπουργός δέχτηκε όλες τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ και της Αντιπολίτευσης, βελτιώνοντας το Νομοσχέδιο και προσφέροντας εγγυήσεις για ενημέρωση επί των εξελίξεων

«Ο τρόπος με τον οποίο ήρθε η πρόταση Εξυγίανσης, αρχικά είχε πολλά προβλήματα και θολά σημεία: δεν επισυνάπτεται το σχέδιο της Συμφωνίας με τον επενδυτή- το οποίο θα κατατεθεί στο Δικαστήριο- παρά μόνο ενδεικτικά και όχι περιοριστικά μας ενημερώνει για κάποια στοιχεία της. Δεν υπήρχαν σαφές δεσμεύσεις για την προστασία των θέσεων εργασίας και την εξασφάλιση των εργαζομένων. Το μόνο που ξεκάθαρα περιελάβανε το Νομοσχέδιο ήταν η εν λευκώ εξουσιοδότηση προς το πρόσωπο του κ. Υπουργού Ανάπτυξης να κάνει οποιαδήποτε συμφωνία θέλει, με βάσει την δικαιολογία ότι αυτό είναι πρόσφορο για την εξυγίανση των Ναυπηγείων».

«Σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης του Νομοσχεδίου ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ επέμεινε να ζητά αλλαγές προς την κατεύθυνση της διασφάλισης των εργαζομένων και άλλων θεμάτων με μόνο στόχο της διασφάλιση των Ναυπηγείων. Σήμερα κιόλας ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τροπολογία με την οποία ζητάμε από τον Υπουργό, πριν κατατεθεί στο Δικαστήριο η τελική συμφωνία, να ενημερωθεί το Σώμα για το ποια είναι τελικά αυτή η συμφωνία που υπογράφεται και θα κατατεθεί. Θεωρούμε ότι αυτό είναι μια ελάχιστη εγγύηση για να γνωρίζει ο ελληνικός λαός, μέσω των οργάνων της Βουλής, τελικά πού οδηγούνται τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας.

Τελικά καταφέραμε να γίνουν δεκτές από το Υπουργείο οι προτάσεις μας. Το σχέδιο Νόμου διαμορφώθηκε προς το καλύτερο, ενώ έγινε δεκτή η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ η οποία δεσμεύει τον Υπουργό να επανέλθει και να ενημερώσει το Σώμα για την τελική Συμφωνία».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ