Στοιχεία σοκ: 182000 νοικοκυριά λόγω χρεών έχουν αποκλειστεί από τις εταιρίες ρευματος

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ανεξέλεγκτη κατάσταση που δημιουργήθηκε από τον περασμένο Ιούλιο στη χώρα μας, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης, έχει προκαλέσει την εξόντωση χιλιάδων νοικοκυριών. Μέσα σε έναν χρόνο τα ληξιπρόθεσμα χρέη των καταναλωτών προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, με τη δυνατότητα που δίνεται πλέον στους καταναλωτές να μετακινούνται από πάροχο σε πάροχο κάθε μήνα, το φαινόμενο της διόγκωσης ληξιπρόθεσμων χρεών αναμένεται να ενταθεί από το φθινόπωρο, αφού θα υπάρξουν καταναλωτές που θα φεσώνουν τη μια εταιρία και θα φεύγουν για την επόμενη. Εκτιμάται ότι κάθε μήνα αλλάζουν εταιρία 50.000 με 60.000 καταναλωτές, έναντι 20.000 πριν από την κρίση. Τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ δείχνουν ότι έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός όσων δεν έχουν, λόγω χρεών, σύμβαση με πάροχο και καταφεύγουν στη λεγόμενη Καθολική Υπηρεσία.

Περίπου 35.500 μετρητές προστέθηκαν σε αυτή το δεύτερο τρίμηνο του έτους, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 182.000, καθιστώντας την πλέον τον πέμπτο μεγαλύτερο πάροχο. Στην Καθολική Υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA, μετά την παύση εκπροσώπησης από τον τελευταίο προμηθευτή τους, χωρίς να συνοδεύεται από διακοπή ηλεκτροδότησης. Μπορούν να παραμείνουν σε αυτήν την υπηρεσία επ’ αόριστον (κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ε.Ε.) και μάλιστα χωρίς να έχουν τον φόβο ότι θα κοπεί το ρεύμα τους αν δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους.

Η εικόνα αυτή προκαλεί εύλογο προβληματισμό, καθώς φαίνεται να αποτυπώνει αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των νοικοκυριών προς τους παρόχους και πιθανότατα αναζωπύρωση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών στον ενεργειακό κλάδο, πολλοί εκ των οποίων βρίσκουν καταφύγιο στην Καθολική Υπηρεσία. Βέβαια, η αύξηση των «ρολογιών» της Καθολικής Υπηρεσίας αντανακλά σε έναν βαθμό τη δυσκολία ορισμένων νοικοκυριών να αντεπεξέλθουν στις υψηλές τιμές ρεύματος. Οι προμηθευτές έχουν ζητήσει από το ΥΠΕΝ να αναλάβει πρωτοβουλίες στη βάση γνωμοδότησης της ΡΑΕ, που προβλέπει μέγιστη χρονική διάρκεια παραμονής τριών μηνών, με εξαίρεση τους ευάλωτους καταναλωτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ