Η ενεργειακή κρίση που έχει ήδη δείξει τα δόντια της στην Ευρώπη, ωθεί αρκετά κράτη να προχωρήσουν σε μέτρα για την αντιμετώπισή της.
Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης της Γαλλίας Ανιές Πανιέ-Ρουνασέρ ανακοίνωσε την έκδοση διαταγμάτων, που θα υποχρεώνουν τα κλιματιζόμενα καταστήματα να κλείνουν τις πόρτες τους. Παράλληλα, θα προβλέπουν μείωση των φωτεινών διαφημίσεων για την εξοικονόμηση ενέργειας.
«Τις προσεχείς ημέρες θα εκδώσω δύο διατάγματα: το πρώτο θα γενικεύει την απαγόρευση φωτεινών διαφημίσεων, ανεξαρτήτως του μεγέθους της πόλης, ανάμεσα στην 01.00 και τις 06.00, με την εξαίρεση των αεροδρομίων και των σιδηροδρομικών σταθμών, και το δεύτερο θα απαγορεύει στα καταστήματα να έχουν ανοικτές τις πόρτες όταν θα λειτουργεί ο κλιματισμός και η θέρμανση», δήλωσε η υπουργός στη εφημερίδα Journal du Dimanche (JDD).
Ανοικτές πόρτες σημαίνει «20% περισσότερη κατανάλωση … είναι παράλογο», είπε.
Ορισμένες γαλλικές πόλεις όπως η Λυών, η Μπεζανσόν και το Παρίσι έχουν εκδώσει δημοτικές αποφάσεις από τα μέσα του Ιουλίου, όταν η Γαλλία επλήγη από το κύμα καύσωνα, σύμφωνα με τις οποίες τα κλιματιζόμενα καταστήματα υποχρεούνται να κλείνουν τις πόρτες τους, επί ποινή προστίμου.
Η γαλλική κυβέρνηση προτίθεται να γενικεύσει την απαγόρευση σε ολόκληρη την χώρα, με προβλεπόμενο πρόστιμο τα 750 ευρώ. Αρχικά όμως η προσπάθεια θα επικεντρωθεί στην ενημέρωση των καταστηματαρχών.
Μέχρι σήμερα η φωτεινή διαφήμιση απαγορεύεται στο διάστημα από 01.00 μέχρι 06.00 σε πόλεις με πληθυσμό μικρότερο των 800.000 κατοίκων. Σε μεγαλύτερες πόλεις οι κανόνες εξαρτώνται από το τοπικό ρυθμιστικό πλαίσιο, εάν υφίσταται.