Η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά παρεμβαίνει στην Κομισιόν και της ζητά να τοποθετηθεί ξεκάθαρα για τη στάση που θα τηρήσει απέναντι στις αθέμιτες, αδιαφανείς και παράνομες πρακτικές της UBER στην Ευρώπη, που έβλαψαν τα συμφέροντα των οδηγών ταξί και των επιβατών και οδήγησαν σε μείωση των κρατικών εσόδων.
Η παρέμβαση της Έλενας Κουντουρά έγινε με τη μορφή γραπτής ερώτησης στην Κομισιόν, αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του σκανδάλου UBER Files και των σχετικών εγγράφων που αποκαλύπτουν τη βίαιη και παράνομη επέκταση των δραστηριοτήτων της πολυεθνικής σε ευρωπαϊκές χώρες, σε συνδυασμό με τις αδιαφανείς και προνομιακές σχέσεις της με την πολιτική και μιντιακή ελίτ των χωρών αυτών.
Η Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στις αποφασιστικές ενέργειες που έγιναν στην Ελλάδα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία το 2018 και τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, για να μπει τέλος στις απαράδεκτες πρακτικές βίαιης και παράνομης επέκτασης των δραστηριοτήτων της πολυεθνικής UBER στη χώρα μας και για να προστατευτούν τα συμφέροντα των επαγγελματικών του κλάδου των ταξί και του επιβατικού κοινού.
Στην ερώτησή της ασκεί κριτική στην Κομισιόν για την άρνησή της μέχρι σήμερα να αναγνωρίσει τους κινδύνους που επιφέρει μία απορυθμισμένη αγορά ενοικιαζομένων αυτοκινήτων με οδηγό στο νέο Πλαίσιο Αστικής Κινητικότητας, αλλά και για τη στάση της να επιμένει σε περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς, που εξυπηρετεί μόνο την μεγαλύτερη διείσδυση υπηρεσιών τύπου UBER.
Η Έλενα Κουντουρά ζητά από την Κομισιόν να τοποθετηθεί για το πώς θα προστατεύσει την ποιότητα της δημοκρατίας στην Ευρώπη και πώς θα εξασφαλίσει ότι δεν θα υπονομευτεί στο μέλλον η λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και τα δικαιώματα των εργαζομένων από την επανάληψη αντίστοιχων πρακτικών.
Ζητά τέλος από την Κομισιόν να απαντήσει εάν πρόκειται να αναθεωρήσει την πολιτική της για τις πλατφόρμες τύπου Uber και το ρόλο τους στο νέο πλαίσιο αστικής κινητικότητας.
Η πλήρης ερώτηση της Έλενας Κουντουρά:
«Τα έγγραφα που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας στο πλαίσιο των Uber Files αποκαλύπτουν αθέμιτες, αδιαφανείς και παράνομες πρακτικές της εταιρίας σε όλη την Ευρώπη.
Σε πολλές χώρες, οι πρακτικές της εταιρίας για βίαιη και παράνομη επέκταση των δραστηριοτήτων της σε συνδυασμό με τις αδιαφανείς και προνομιακές σχέσεις με την πολιτική και μιντιακή ελίτ έβλαψαν τα συμφέροντα των νόμιμων οδηγών ταξί και των επιβατών ενώ οδήγησαν και σε μείωση των κρατικών εσόδων.
Ορισμένες κυβερνήσεις, όπως η ελληνική το 2018, κατάφεραν να αντισταθούν στις πιέσεις των λόμπι της πολυεθνικής εταιρίας και να βάλουν τέλος στις απαράδεκτες αυτές πρακτικές.
Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, η Κομισιόν αρνείται να αναγνωρίσει τους κινδύνους μιας απορυθμισμένης αγοράς ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό στο νέο Πλαίσιο Αστικής Κινητικότητας ζητώντας περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς με προφανή στόχο τη διείσδυση υπηρεσιών τύπου Uber.
Η Επιτροπή ερωτάται:
– Πώς θα προστατεύσει την ποιότητα της Δημοκρατίας στην Ευρώπη ως ύψιστο αγαθό αποτρέποντας στο μέλλον αντίστοιχες πρακτικές;
– Θα αναθεωρήσει την πολιτική της για τις πλατφόρμες τύπου Uber και το ρόλο τους στο νέο πλαίσιο αστικής κινητικότητας υπό το πρίσμα των αποκαλύψεων στο πλαίσιο των Uber Files;
– Πώς θα εξασφαλίσει ότι επιθετικές πρακτικές τύπου Uber Files δεν θα υπονομεύουν στο μέλλον την λειτουργία της εσωτερικής αγοράς και τα δικαιώματα των εργαζομένων;»