Της Κατερίνας Άτση από τη m.naftemporiki.gr
Σε μία απαράδεκτη απόφαση εις βάρος της Ελλάδας και υπέρ της Τουρκίας έχει προχωρήσει η Επιτροπή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ ( EUIPO) , την ώρα που οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να υποκύψουν σε αίτημα της Άγκυρας για χρήση του brand name «Turkaegean».
Αντιθέτως, η Επιτροπή έκανε αποδεκτή – χωρίς καμία ένσταση- την τουρκική απαίτηση, να οικειοποιηθεί έμμεσα την θάλασσα του Αιγαίου (και) μέσω διαφημιστικής καμπάνιας, πατεντάροντας το «Turkaegean» για τουριστικούς σκοπούς.
Σε έγγραφο που αναρτήθηκε στην EUTM, αρμόδια ευρωπαϊκή υπηρεσία για την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων και φέρνει στη δημοσιότητα το naftemporiki.gr φαίνεται ότι ο όρος έχει γίνει δεκτός, ήδη από τις 15 Δεκεμβρίου του 2021, με ημερομηνία λήξης την 16 Ιουλίου του 2031.
Το θέμα εγείρει σοβαρούς κινδύνους καθώς τίποτα δεν αποκλείει, η Τουρκία να «πατήσει» πανω στην συγκεκριμένη απόφαση ώστε να συνεχίσει τις προκλήσεις της, αμφισβητώντας την ελληνικότητα του Αιγαίου.
Εντελώς διαφορετική ήταν η αντίδραση των ΗΠΑ, που φέρονται να είπαν ηχηρό «όχι» στους Τούρκους.
Η «καμπάνια»
Το αίτημα της Άγκυρας προς τους Αμερικανούς συνοδευόταν από βίντεο που αναρτήθηκε και στην επίσημη σελίδα του τουρκικού οργανισμού Τουρισμού, και περιείχε εικόνες που εύκολα μπορεί να ξεγελάσει τους ξένους, καθώς θυμίζουν έντονα Ελλάδα.
Ο τιτλος του βίντεο ήταν«Turkaegean, η ακτή της ευτυχίας» και συνοδευόταν από κείμενο που έλεγε «Η Türkiye φιλοξενεί άπειρες τοποθεσίες που ξεπερνούν τα πιο τρελά σας όνειρα! Γεμάτη αρχαίες τοποθεσίες, μοναδική ομορφιά και απαράμιλλους προορισμούς, η επίσκεψη στην Τουρκία είναι μια αξέχαστη εμπειρία.
Το θέμα της τουρκικής αιτήματος προς τις ΗΠΑ έφερε στην δημοσιότητα ο ιστότοπος The Greek Analyst, στο twitter.
Κατακλύζουν την Ευρώπη με προϊόντα-μαϊμού
Να σημειωθεί ότι, την ίδια χώρα που οι Ευρωπαίοι αποδέχονται να χρησιμοποιεί το Turkaegean, με άλλη απόφαση του EUIPO την κατονομάζουνως την τρίτη χώρα προέλευσης προϊόντων-μαϊμού, μετά την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ
Σύμφωνα με έκθεση που συντάχθηκε από κοινού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (« EC ») και το Ευρωπαϊκό Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας (« EUIPO »), και δημοσιεύτηκε στις 10 Φεβρουαρίου του 2022, τα εμπορεύματα που εξάγονται από την Τουρκία αποτελούν το 10,22% των παραποιημένων προϊόντων που δεσμεύονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η συνολική αξία αυτών των προϊόντων αντιστοιχεί στο 19,22% της συνολικής αξίας των παραποιημένων προϊόντων.
Όπως σημειώνεται η Τουρκία είναι η κύρια πηγή πλαστών φαρμάκων, ρούχων και αξεσουάρ, δευτερεύουσα πηγή πλαστών αρωμάτων και καλλυντικών, αθλητικών παπουτσιών, τσαντών, κοσμημάτων, αξεσουάρ και κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και τριτη πηγή πλαστών προϊόντων διατροφής, υποδημάτων, ρολογιών, οχημάτων, αξεσουάρ οχημάτων και ανταλλακτικων.