Τα μέλη του ΝΑΤΟ έχουν υποχρέωση να προστατέψουν την Τουρκία την στιγμή που απειλεί το ΝΑΤΟ και ασφάλεια-σταθερότητα της Ευρώπης;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχουν τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ την υποχρέωση να προστατέψουν την Τουρκία την ίδια στιγμή που η Τουρκία απειλεί το ΝΑΤΟ και ασφάλεια και σταθερότητα της Ευρώπης; 

Αυτό αναφέρει στο εισαγωγικό της σημείωμα άρθρο του Sallux* του 2020, με τίτλο “ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟ 5 ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΝΑΤΟ”

Σας παραθέτουμε μια σύνοψη των διαπιστώσεων και προτάσεων του πιο πάνω άρθρου…

Η συγκεκριμένη δημοσίευση διευκρινίζει πως τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ μπορούν να αναστείλουν (Άρθρο 5) την υποχρέωση παροχής προστασίας χωρίς απαραίτητα να τροποποιήσουν την Συμφωνία του ΝΑΤΟ ή να αποβάλουν την Τουρκία από αυτή.

Οι Ευρωπαίοι, οι Καναδοί και οι Αμερικανοί πολίτες πρέπει να γνωρίζουν πως οι στρατιωτικές δυνάμεις των κρατών τους δεν θα προστατέψουν την Τουρκία και την κυβέρνηση Ερντογάν. Το ερώτημα είναι αν οι Ευρωπαίοι, Καναδοί και Αμερικανοί πολιτικοί έχουν το κουράγιο να ανταποκριθούν σε κάτι τέτοιο

Κεντρικές ιδέες του παρόντος άρθρου
1. Η ΕΕ, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το ΝΑΤΟ δυσκολεύονται στο πως να αντιμετωπίσουν την Τουρκία.
Αυτή η δημοσίευση προσφέρει μια επισκόπηση της τουρκικής συμπεριφοράς από το 2013 και έναν βιώσιμο τρόπο αντιμετώπισής της. Η στρατηγική που προτείνει αυτή η δημοσίευση είναι ότι τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ, με την υποστήριξη των κοινοβουλίων ή του Κογκρέσου τους, θα δηλώσουν ότι η Τουρκία δεν μπορεί πλέον να βασίζεται στην προστασία που προβλέπεται στο Άρθρο 5 της Συνθήκης του ΝΑΤΟ έως ότου αυτή αλλάξει τη συμπεριφορά της.
2. Αυτή δημοσίευση υποστηρίζει ότι η τουρκική συμπεριφορά ως προς την εξωτερική πολιτική από το 2013 βασίζεται στην ιδεολογική ατζέντα του Προέδρου Ερντογάν
της κυβέρνησης του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ). Η εγχώρια καταπίεση των Κούρδων, της αντιπολίτευσης και κάθε μορφής ελευθερίας του λόγου επίσης αντικατοπτρίζει την ατζέντα αυτή.
3.
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, η παρούσα δημοσίευση αποπειράται να ερμηνεύσει το Άρθρο 5 της Συνθήκης του ΝΑΤΟ, όπως περιγράφεται από το ίδιο το ΝΑΤΟ. Στη συνέχεια, επεξηγείται γιατί θα ήταν συνεπές με τις δημοκρατικές αρχές, τη Συνθήκη του ΝΑΤΟ και χρήσιμο για την ασφάλεια της ΕΕ, των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ να καταστήσει σαφές προς την Τουρκία ότι δεν θα καλύπτεται από το Άρθρο 5 έως ότου αλλάξει συμπεριφορά. Αυτό θα την αναγκάσει να επικεντρωθεί στη δική της ασφάλεια έναντι της τρέχουσας επεκτατικής της ατζέντας. Για να συμβεί αυτό, δεν απαιτείται τροποποίηση της Συνθήκης του ΝΑΤΟ ή αναθεώρηση της τουρκικής συμμετοχής στο ΝΑΤΟ.
4. Η δημοσίευση ολοκληρώνεται
με μια έκκληση προς τους πολιτικούς της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του Καναδά να δείξουν θάρρος & αφενός να υπερασπιστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ασφάλεια, αφετέρου να καθησυχάσουν τους πολίτες μας, και τους/τις ενστόλους μας, άμεσα, πως καμία θυσία δεν θα γίνει προκειμένου να υπερασπιστούν την Τουρκία στην παρούσα της κατάσταση.
Η δημοσίευση αυτή εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2020. Έκτοτε η επιθετικότητα της Τουρκίας κατά της Ελλάδας και της Κύπρου συνεχίστηκε (καταλαμβάνοντας τα Βαρώσια).
Η Τουρκία συνέχισε να επιτίθεται στους Γιαζίντι στο Σιντζάρ (βομβάρδισε ένα νοσοκομείο) και συνέχισε να επιτίθεται στο Ιρακινό Κουρδιστάν καθώς και στη Βορειοανατολική Συρία. Επίσης, συνέχισε να στέλνει τζιχαντιστές στη Λιβύη και το Αζαρμπαϊτζάν. Συνεπώς τα γεγονότα και τα συμπεράσματα που παρουσιάζονται σε αυτή τη δημοσίευση εξακολουθούν να είναι σωστά και καθιστούν ολοένα πιο επείγουσα την κατάσταση για την ασφάλεια της Ευρώπης.

τουρκια κρισεις

Το γεγονός ότι η Τουρκία αποτελεί πράγματι απειλή για την ασφάλεια ήταν κάτι με το οποίο η Ευρώπη ήρθε αντιμέτωπη τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2020, λίγο πριν από την προαναφερόμενη διπλωματική κλιμάκωση μεταξύ Τουρκίας και ΕΕ. Αυτή η συνειδητοποίηση έγινε όταν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2020, ο Ερντογάν συμμετείχε σε πρωτοφανείς διπλωματικές και ένοπλες κλιμακώσεις εναντίον της Αρμενίας, της Κύπρου και της Ελλάδας.
Συνιστούμε τόσο στους Ευρωβουλευτές
όσο και στους βουλευτές των κρατών μελών της ΕΕ να επιδιώξουν τον τερματισμό των ενταξιακών συνομιλιών με την Τουρκία καθώς και οποιαδήποτε σχετική με αυτές χρηματοδότηση προς την Τουρκία.

Αυτή η δημοσίευση περιγράφει πώς η Τουρκία υπονομεύει την ευρωπαϊκή ασφάλεια, κάτι το οποίο είναι ασύμβατο με τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις. Υπό αυτό το πρίσμα, μπορεί επίσης να τερματιστεί και η Τελωνειακή Ένωση με την Τουρκία

Αυτό που προτείνει αυτή η δημοσίευση ως συγκεκριμένη πολιτική δράση είναι τα κοινοβούλια των ευρωπαϊκών κρατών μελών του ΝΑΤΟ, το Καναδικό Κοινοβούλιο, και το Κογκρέσο και η Γερουσία των ΗΠΑ να εκφράσουν ανοιχτά προτάσεις και ψηφίσματα που να δηλώνουν ότι εάν η Τουρκία δεχθεί επίθεση, δεν θα λάβει προστασία βάσει του Άρθρου 5 της Συνθήκης του ΝΑΤΟ από τα αντίστοιχα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ. Αυτό θα ισχύει έως ότου η Τουρκία παύσει όλες τις επιθετικές της δράσεις, αποσυρθεί από το Αφρίν και τη ΒΑ Συρία και σταματήσει τη μεταφορά & υποστήριξη εξτρεμιστών στα πεδία μαχών.
Επιπλέον, συνιστούμε στους βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και στους βουλευτές των κρατών μελών της ΕΕ να παύσουν τις ενταξιακές συνομιλίες με την Τουρκία στην ΕΕ, καθώς και κάθε χρηματοδότηση προς την Τουρκία που να σχετίζεται με αυτές. Αυτή η δημοσίευση περιγράφειπώς η Τουρκία υπονομεύει την ευρωπαϊκή ασφάλεια, η οποία είναι ασυμβίβαστη με τις ενταξιακές συνομιλίες. Υπό αυτό το πρίσμα, η Τελωνειακή Ένωση με την Τουρκία μπορεί επίσης να τερματιστεί.
Θεωρούμε ότι αυτές οι ενέργειες είναι αναγκαία μέτρα καθώς οι κυρώσεις από την ΕΕ και τις ΗΠΑ θα είναι πιθανώς ανεπαρκείς για την επιβολή αλλαγής συμπεριφοράς από την Τουρκία. Τελικά ελπίζουμε ότι όλα τα μέτρα, θα δημιουργήσουν συνδυαστικά μια πιο ασφαλή Ευρώπη, ΝΑΤΟ και Μέση Ανατολή.

* Το Sallux, πρώην Ευρωπαϊκό Χριστιανικό Πολιτικό Foundation , είναι ένα πολιτικό ίδρυμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και το επίσημο ίδρυμα/δεξαμενή σκέψης του Ευρωπαϊκού Χριστιανικού Πολιτικού Κινήματος, που ιδρύθηκε το 2011.

exomatiakaivlepo

ΔΗΜΟΦΙΛΗ