«Κολλημένοι στον τοίχο» βρίσκονται οι καταναλωτές από τις συνεχείς αυξησεις σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες: στο ρεύμα, στα τρόφιμα, στα καύσιμα… Και ελπίδα σωτηρίας δεν φαίνεται να υπάρχει, με το οικογενειακό εισόδημα να καταληστεύεται χωρίς προοπτική βελτίωσης και ελέους.
🇺🇦 Βενζίνη στην Εμπόλεμη Ουκρανία: €1,26
🇬🇷 Βενζίνη στην Ελλάδα : €2,20
❓Ρωτάω: #τι_ψηφισατε_ρε_μαλακες ;
— _ (@avgerinosx) May 12, 2022
Χθες, Πέμπτη η τιμή της βενζίνης έφτασε στα πρατήρια της χώρας στα 2,19 ευρώ το λίτρο -κατά μέσο όρο- και είναι πλέον είδος «υπό εξαφάνιση» η πιθανότητα να βρεθεί τιμή κάτω από τα 2 ευρώ.
Γεγονός που φέρνει την Ελλάδα σήμερα στην τρίτη θέση της Ευρώπης στη λίστα με τις χώρες που πουλούν ακριβότερα τη βενζίνη. Η πρωτιά ανήκει στη Φινλανδία με 2,22 ευρώ/λίτρο κατά μέσο όρο, ενώ στη δεύτερη θέση είναι η Δανία, με τιμές στα 2,20 ευρώ/ λίτρο μ.ό.
Βέβαια τι μισθοί υπάρχουν σε αυτές τις δύο χώρες και τι μισθοί υπάρχουν στην Ελλάδα… Ενδεικτικά, ο μέσος όρος του ετήσιου εισοδήματος στη Φινλανδία είναι 46.000 ευρώ. Οπότε οι οποιεσδήποτε συγκρίσεις είναι περιττές.
Πίσω από την Ελλάδα βρίσκεται η Ολλανδία με τιμές στα 2,15 ευρώ ανά λίτρο κατά μέσο όρο και η Γερμανία, με την τιμή στα 2,09 ευρώ/λίτρο μ.ό.
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η βασική αιτία αυτής της ακρίβειας, είναι η υψηλότατη φορολογία στα καύσιμα. Κάτι που «καίει» τους πάντες και αν αυτό το καθεστώς δεν αλλάξει, πολύ δύσκολα θα δούμε πτώση στις τιμές.
Ο μνημονιακός Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) που έχει διαμορφωθεί από το 2017 στα 700 ευρώ ανά κυβικό μέτρο ή στα 0,7 ευρώ/λίτρο, αλλά και άλλες μικρότερες επιβαρύνσεις, φέρνουν τον τελικό λογαριασμό της φορολόγησης στο 53,62% επί της τελικής τιμής που πληρώνουμε.