Αυτά που κρύβει η κυβέρνηση για τον πλουραλισμό των ΜΜΕ στην Ελλάδα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τις τελευταίες ημέρες έγινε μεγάλη συζήτηση για την ελευθερία του τύπου στην Ελλάδα και διάφορες μελέτες που παρουσιάσθηκαν…Εμείς θα αναφερθούμε στην μελέτη που ανέφερε ο ΣΚΑΪ και επικαλέσθηκε ο εκπρόσωπος τύπου Γιάννης Οικονόμου…

Screenshot%202022 05 09%20at%2011 47 10%20%CE%95%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%A4%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85%20%CE%97%20%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%20%CF%88%CE%B7%CE%BB%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1%20%CE%B1%CF%80%CF%8C%20%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%AD%CF%82%20%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AD%CF%82%20%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82%20 %20%CE%A7%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82

Αναφερόμαστε στη μελέτη του 2021 που χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ- Centre for Media Pluralism and Media Freedom με τίτλο “MONITORING MEDIA PLURALISM IN THE DIGITAL ERA”Η μελέτη 172 σελίδων αναφέρεται σε εφαρμογή του Media Pluralism Monitor στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, Σερβία & Τουρκία το έτος 2020.

Ο πλουραλισμός των μέσων ενημέρωσης αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της δημοκρατίας. Η ελευθερία της έκφρασης και η ελευθερία και ο πλουραλισμός των μέσων ενημέρωσης κατοχυρώνονται στον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 11) και η προστασία τους υποστηρίζεται σύμφωνα με το άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Αυτή η έκθεση παρουσιάζει το αποτελέσματα και τη μεθοδολογία του Media Pluralism Monitor (MPM2021). Αυτό είναι ένα εργαλείο που αποσκοπεί στην αξιολόγηση των κινδύνων για τον πλουραλισμό των μέσων ενημέρωσης στα κράτη μέλη της ΕΕ και στις υποψήφιες χώρες χώρες (32 χώρες συνολικά).

Η κάθε χώρα αξιολογείται και βαθμολογείται για κάθε αντικείμενο-τομέα με βαθμολογία Low, Medium και High Risk

Η Ελλάδα με βάση την μελέτη είχε τα εξής αποτελέσματα

Low Risk στους τομείς

Indicator on State regulation of resources and support to the media sector

Funding for the online mission of the public service media

Medium Risk στους τομείς

Fundamental Protection area

Protection of freedom of expression

Protection of the right to information

Indicator on Journalistic profession, standards and protection

Indicator on Independence and effectiveness of the media authority

Indicator on the universal reach of traditional media and access to the Internet

Market Plurality area

Transparency of media ownership

News media concentration

Political Independence area

Indicator on Audio visual media, online platforms and elections

Social Inclusiveness area

Indicator on Access to media for local/regional communities and for community media

Indicator on Media literacy

Indicator on protection against illegal and harmful speech

Digital safety of journalists

Sub-indicator of Media literacy on the Digital competencies of individuals

Sub-indicator of on the Protection against hate speech

High Risk στους τομείς

Online platforms concentration and competition enforcement

Media viability

Commercial & owner influence over editorial content

Indicator on Political independence of media

Indicator on Editorial autonomy

Social media guidelines for journalists

Sub-indicator on Distribution of state advertising

Indicator on Independence of public service media governance and funding

Indicator on Access to media for minorities

Variable on the Editorial autonomy in self-regulating the social media use

Indicator on Access to media for women

Ακολουθούν ορισμένες ενδεικτικές περιοχές υψηλού κινδύνου για την χώρα μας…

Κατανομή κρατικών διαφημίσεων

%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7 %CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7

Οι καμπάνιες για τον COVID-19 οδήγησαν σε ορατή αύξηση των διαφημιστικών δαπανών (με εκστρατείες «μένουμε σπίτι» σε όλη την ΕΕ), και υπήρξαν ακόμη και περιπτώσεις στις οποίες το κράτος Το advertising πλαισιώθηκε ως μια μορφή υποστήριξης των μέσων ενημέρωσης από τις κυβερνήσεις.  Η ελληνική κυβέρνηση ξεκίνησε εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τη δημόσια υγεία χωρίς διευκρινίσεις και προσδιορισμό των κριτηρίων με τα οποία θα επιλέγονταν τα ΜΜΕ, αλλά παρόμοια παραδείγματα αδιαφάνειας μπορούν επίσης να βρεθούν σε πολλές άλλες χώρες

Αυτονομία συντακτών και δημοσιογράφων

Η ελευθερία των δημοσιογράφων και των συντακτών να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς παρέμβαση από τους οι ιδιοκτήτες μιας έκδοσης, οι πολιτικές τους τάσεις ή εξωτερικές πολιτικές πιέσεις, θα πρέπει αποτελεί πρωταρχική προϋπόθεση για ένα ελεύθερο περιβάλλον μέσων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του MPM2021, αυτό δεν συμβαίνει σε 26 από τις 32 χώρες που εξετάζονται: 12 χώρες σημειώνουν μεσαίο κίνδυνο, εκ των οποίων οι 3 ήταν πολύ κοντά στα όρια του υψηλού (Ιταλία, Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας και Ισπανία), ενώ η συντακτική αυτονομία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα κινδύνου σε 14 χώρες (Αλβανία, Αυστρία, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Λιθουανία, Μάλτα, Μαυροβούνιο, Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία).

%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%B1 %CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%BD

Πολιτική Ανεξαρτησία των ΜΜΕ

%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7 %CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7 

Ανεξαρτησία διακυβέρνησης και χρηματοδότησης δημόσιων ΜΜΕ

%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%B1 %CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%89%CE%BD %CE%BC%CE%BC%CE%B5

Η ομάδα της ανωτέρω μελέτης για την Ελλάδα  ήταν …”Greece ELIAMEP Evangelia Psychogiopoulou, Anna Kandyla”

ΔΗΜΟΦΙΛΗ