του Χρυσόστομου Τσιρίδη.
Διαδίκτυο. Παρακάτω βέβαια, στο σημείωμα, αναφέρομαι σε πιο απλές διαδικασίες επεξεργασίας.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: (Από το 2011) κατάθεσης προσωπικών απόψεων. Σχεδόν όλα (άρθρα, βίντεο) τα στέλνω για δημοσίευση στην ΟΛΥΜΠΙΑ. Τα θέματα είναι σχετικά με τις γνώσεις που έχω ή…νομίζω ότι έχω. Σε απλό, καθαρό, ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ Ελληνικό λόγο και κυρίως πάντα ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ.
Και βεβαίως ΠΑΝΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ.
.
ΑΦΕΤΗΡΙΑ Θεμάτων: Εάν σήμερα ήμουν εν ενεργεία εκπαιδευτικός, Τί ΘΑ απαντούσα σε μια σχετική ερώτηση-απορία ενός μαθητή.
Δεν προτείνω, δεν “εισηγούμαι”, απλώς καταθέτω την άποψή μου, πλέον ΧΩΡΙΣ τις “δεσμεύσεις”
του Αναλυτικού Προγράμματος.
.
Ελάχιστα ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ, έτσι για τεκμηρίωση:
.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Πρόγραμμα: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ είναι “αγιογραφία” του Οδυσσέα
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ άποψη: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αγιογραφία του Οδυσσέα. Ο Ποιητής αναιρεί μεθοδικά την αρχική “εικόνα” του κεντρικού χαρακτήρα του Έργου του.
.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Πρόγραμμα: Οι μνηστήρες είναι σκυλιά που… ποθούν την 40χρονη ΠΗΝΕΛΟΠΗ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ άποψη: Οι μνηστήρες είναι η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ, εξαιρετικών οικογενειών, που μεγάλωσε με ένα “αδρανές” Παλάτι, σε μια ΑΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΙΘΑΚΗ και ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΣΕ ποτέ τον (όποιο)Οδυσσέα.
.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Πρόγραμμα: Ο Οδυσσέας είναι…ΣΥΜΒΟΛΟ αναζήτησης, επιβίωσης, αυτογνωσίας…. Όντως ακούγεται ωραίο.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ άποψη: ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ όμως ο Οδυσσέας είναι ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ (μεταξύ πολλών άλλων) ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ και κρίνεται έτσι.
.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Πρόγραμμα:Η ΙΛΙΑΔΑ και η ΟΔΥΣΣΕΙΑ είναι ΕΠΗ. Ιστορικός όρος, απόλυτα σεβαστός.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ άποψη: Η ΙΛΙΑΔΑ και η ΟΔΥΣΣΕΙΑ είναι τα πρώτα παγκόσμια αριστουργήματα (της) ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.
.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Πρόγραμμα: Η ΙΛΙΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ο Τρωικός Πόλεμος με… κάποιες διαφορές!
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ άποψη: Η ΙΛΙΑΔΑ είναι “ΕΞ ΑΡΧΗΣ” ο ΙΛΙΑΔΙΚΟΣ Πόλεμος (=σπουδή πολέμου), που… ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ στον Τρωικό πόλεμο. κλπ
.
ΒΙΝΤΕΟ: (Πάντα συντομότατα από 2 έως 5 το πολύ λεπτά)
.
Το ΒΙΝΤΕΟ με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ είναι…αναντικατάστατο. Συνδυάζεις τον λόγο σου (απόψεις) με όσες εικόνες και ήχο.
Τα Βίντεο είναι ερασιτεχνικά. Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ γίνεται από ειδικούς, για ένα όσο γίνεται αξιοπρεπές τελικό
αποτέλεσμα.
.
ΜΕ την ΕΥΚΑΙΡΙΑ:
.
Καλό θα ήταν να υπήρχε ένα ΑΠΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ / ΕΙΚΟΝΑ / στοιχειώδες ΜΟΝΤΑΖ).
.
Όταν λέμε ΑΠΛΟ για αρχάριους, εννοούμε ΑΠΛΟ για αρχάριους. Τρία τέσσερα ΤΕΛΙΚΑ κλικ.
.
Λ.χ “Πατήστε ΕΔΩ και με τον κέρσορα πλέον στο βίντεο, γράψτε Υπότιτλους / “ΕΔΩ, για αντιγραφή και εισαγωγή εικόνας” / “Πατήστε ΕΔΩ για αφαίρεση από το τάδε δευτερόλεπτο ΕΩΣ το τάδε…κλπ”.
.
ΌΠΩΣ αρκετές ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ δίνουν ΕΤΟΙΜΗ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ (!) την ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ:
“Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε άμεσα λ.χ τα τέλη κυκλοφορίας”.
.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ:
Παρότι κάνω βίντεο από το 2019, μόλις πρόσφατα έμαθα ότι είναι ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ “μηχανισμός επικοινωνίας” του
youtube που ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ τους “ακολούθους” για κάθε νέα ανάρτηση.
.
Έτσι ΝΑΙ. Από την άποψη αυτή θεωρώ χρησιμότατη την εγγραφή “ακολούθων”
.
ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ:Από την πλευρά μου, αξιολογώ τα Βίντεό μου, από “πολύ καλά” ΕΩΣ “πάρα πολύ Καλά”. Πιστεύω ότι “κάτι λέω” που ΑΞΙΖΕΙ ως ΓΝΩΣΗ, ως ΑΠΟΨΗ. Λ.χ “Αναγνωστικά 10ετίας του ’50. Μια χαμένη ευκαιρία”. Αυτό “νομίζω”….Για την επισκεψιμότητα ΟΜΩΣ ΕΣΕΙΣ αποφασίζετε.
.
ΣΧΟΛΙΑ
“Αλυτο” θέμα.
Τις επόμενες μέρες θα αναρτήσω Βίντεο για την κριτική στην καθημερινότητά μας. Ίσως το βρείτε ενδιαφέρον.