Ένα συγκλονιστικό αφιέρωμα στην διαχρονική καταστροφή των λατρευτικών τόπων κυρίως ορθοδόξων χριστιανών έρχεται να ταράξει την μακαριότητα της Δύσης.
Διεφθαρμένοι πολιτικοί δυτικών χώρων, που λαδώνονται άρα και ελέγχονται από την Τουρκία και το Αζερμπαϊτζάν, συγκαλύπτουν την μεγαλύτερη γενοκτονία του 21ου αιώνα, σύμφωνα με κορυφαία τουρκάλα ερευνήτρια.
Ακόμα και η δολοφονία της δημοσιογράφου Δάφνης Καρουάνα Γκαλιθία στην Μάλτα, η οποία αποκάλυψε το μαύρο χρήμα του Αλίεφ και του Αζερμπαϊτζάν σε ευρωπαίους πολιτικούς, παραμένει ανεξιχνίαστο.
Η κορυφαία τουρκάλα ερευνήτρια Uzay Bulut, δεν μασάει τα λόγια της. Δεν απαριθμεί απλώς τα εγκλήματα της Τουρκίας, του Πακιστάν, του ισλαμικού κράτους και της Al Qaeda, τα οποία τα χαρακτηρίζει ευθέως έγκλημα κατά της ανθρωπότητας και γενοκτονία. Αναλύει και τις αιτίες για την σιωπή της Δύσης απέναντι σε αυτή την πρωτοφανή θηριωδία.
Η Τουρκία αποτελεί την μάστιγα της ανθρωπότητας. Αυτό δεν το λέμε εμείς. Το είπαν μεγάλοι διανοητές κατά την διάρκεια αιώνων. Είναι το μοναδικό έθνος που δεν έχει προσφέρει απολύτως τίποτα στην πολιτισμένη ανθρωπότητα, εκτός από γενοκτονίες, θηριωδία, διαφθορά και απανθρωπιά.
Σήμερα, μία χιλιετία μετά την επικράτηση τους σε τόπους όπου αναπτύχθηκε πολιτισμός, Όχι μόνο δεν έχουν αλλάξει, αλλά αποτελούν το μοναδικό έθνος το οποίο δεν έχει εξελιχθεί. Δικαιώνοντας έτσι τον Δαρβίνο ο οποίος υποστήριζε ότι για να προοδεύσει η ανθρωπότητα, το τουρκικό έθνος πρέπει να αποδομηθεί. Γι’ αυτό και η θεωρία του Δαρβίνου είναι απαγορευμένη σε όλες τις τουρκικές βαθμίδες εκπαίδευσης.
Η θεωρία του Ερντογάν περί τουρκικού έθνος, είναι μία πραγματική απειλή για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Απειλή που αυξάνεται καθημερινά κατασπαράσσοντας ότι υπάρχει στο διάβασε της. Τουρκία, Αζερμπαϊτζάν και Πακιστάν, αποτελούν σύμφωνα με τον Ερντογάν, το τουρκικό έθνος, διασπασμένο σε τρία κράτη.
Το συγκλονιστικό αφιέρωμα της Τουρκάλας δημοσιογράφου Uzay Bulut που αποκαλύπτει τις τουρκικές θηριωδίες, δείχνει μία σύγχρονη γενοκτονία η οποία συγκαλύπτεται συστηματικά από τη Δύση. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο της:
Η κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να διαγράψει τις αρμενικές επιγραφές σε θρησκευτικούς χώρους στη Δημοκρατία του Ναγκόρνο-Καραμπάχ (Αρτσάχ), στην οποία το Αζερμπαϊτζάν εισέβαλε μέσω ενός επιθετικού πολέμου κατά των Αρμενίων το 2020.
Ο υπουργός Πολιτισμού του Αζερμπαϊτζάν Ανάρ Καρίμοφ είπε σε συνέντευξη Τύπου στις 3 Φεβρουαρίου, ότι δημιουργήθηκε μια «ομάδα εργασίας» που θα είναι υπεύθυνη για την αφαίρεση «τα εικονικά ίχνη που έγραψαν Αρμένιοι στους ..,αλβανικούς θρησκευτικούς ναούς», ανέφερε η Eurasianet.
Η κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν προσπάθησε να δικαιολογήσει την κίνηση υποστηρίζοντας ψευδώς ότι οι εκκλησίες ήταν αρχικά η κληρονομιά της «Καυκάσιας Αλβανίας» και όχι των Αρμενίων. Οι συγκεκριμένες εκκλησίες όμως αναμφισβήτητα χτίστηκαν από Αρμένιους.
Αυτή η απόφαση του Αζερμπαϊτζάν παραβιάζει ευθέως την απόφαση του 2021 του Διεθνούς Δικαστηρίου Δικαιοσύνης (ICJ). Αυτή η απόφαση αναφέρει ότι το Αζερμπαϊτζάν πρέπει «να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτρέψει και να τιμωρήσει πράξεις βανδαλισμού και βεβήλωσης που επηρεάζουν την αρμενική πολιτιστική κληρονομιά, συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, εκκλησιών και άλλων τόπων λατρείας, μνημείων, ορόσημων, νεκροταφείων και τεχνουργημάτων».
Αυτή δεν είναι η πρώτη προσπάθεια του Αζερμπαϊτζάν να καταστρέψει την αρμενική πολιτιστική κληρονομιά. Δύο εξέχοντες ακαδημαϊκοί ερευνητές για την πολιτιστική κληρονομιά, ο Simon Maghakyan και η Sarah Pickman, έγραψαν το 2019 ότι μια πρωτοποριακή έκθεση κατέγραψε την καταστροφή 89 μεσαιωνικών εκκλησιών από το Αζερμπαϊτζάν, 5.840 περίπλοκων σταυρολίθων και 22.000 επιτύμβιες στήλες στο Ναχιτσεβάν. Ο Maghakyan χαρακτηρίζει την καταστροφή «τη μεγαλύτερη πολιτιστική γενοκτονία του 21ου αιώνα».
Η Save Armenian Monuments καταδίκασε την πρόσφατη έναρξη από την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν μιας «ομάδας εργασίας ειδικών για την αφαίρεση των εικονικών ιχνών που γράφτηκαν από Αρμένιους».
«Μας προκαλεί ναυτία η θρασύδειλη πολεμική του Αζερμπαϊτζάν να συνεχίσει να στοχεύει αρμενικούς ιερούς χώρους», παρατήρησε η Δρ Βιρτζίνια Ντέιβις, Πρόεδρος του Save Armenian Monuments. «Το όργανο της καταστροφής δεν παραβιάζει απλώς την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της 7ης Δεκεμβρίου 2021 που διέταξε το Αζερμπαϊτζάν να προστατεύσει τα αρμενικά μνημεία», συνέχισε ο Ντέιβις, «είναι ισοδύναμη με κήρυξη γενοκτονίας, που ενισχύεται από το ξεδιάντροπο φλερτ της Δύσης στο Αζερμπαϊτζάν παρά την Η επιθετικότητα του τελευταίου το 2020 κατά των Αρμενίων και το 1997-2006 η ισοπέδωση κάθε αρμενικού πολιτιστικού μνημείου στον θύλακα του Ναχιτσεβάν, με την έγκριση του κράτους.
Ο στενότερος σύμμαχος του Αζερμπαϊτζάν, η Τουρκία, έχει επίσης διαπρέψει στην καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς κατά τη διάρκεια των αιώνων. Κατά τη διάρκεια της χριστιανικής γενοκτονίας του 1914-23 που διέπραξε η Οθωμανική Τουρκία εναντίον Αρμενίων, Ασσυρίων και Ελλήνων, περίπου 2,5 εκατομμύρια χριστιανοί εξοντώθηκαν και μεγάλο μέρος της θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των θυμάτων καταστράφηκε. Ο συγγραφέας Raffi Bedrosyan σημειώνει:
Καθώς ο αρμενικός πληθυσμός εξαφανίστηκε από την Ανατολία το 1915, το ίδιο έπαθαν και αυτές οι εκκλησίες και τα σχολεία. Μαζί με τις εκατοντάδες χιλιάδες σπίτια, καταστήματα, αγροκτήματα, περιβόλια, εργοστάσια, αποθήκες και ορυχεία των Αρμενίων, οι εκκλησίες και τα σχολικά κτίρια εξαφανίστηκαν ή μετατράπηκαν για άλλες χρήσεις. Αν δεν κάηκαν και καταστράφηκαν εντελώς το 1915 ή δεν αφέθηκαν να φθαρούν από αμέλεια, μετατράπηκαν σε κτίρια για τράπεζες, ραδιοφωνικούς σταθμούς, τζαμιά, κρατικά σχολεία ή κρατικές μονοπωλιακές αποθήκες καπνού, τσαγιού, ζάχαρης κ.λπ., ή απλά ιδιωτικά σπίτια και στάβλοι. για τους Τούρκους και τους Κούρδους.
Παρόμοια πολιτιστικά εγκλήματα διαπράχθηκαν επίσης σε βάρος Ασσυρίων και Ελλήνων στην Τουρκία. Η ελληνική εκκλησία της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, η οποία κάποτε ήταν η μεγαλύτερη εκκλησία στον κόσμο, μετατράπηκε για πρώτη φορά σε τζαμί μετά την εισβολή της πόλης από τους Οθωμανούς Τούρκους τον δέκατο πέμπτο αιώνα. Αργότερα μετατράπηκε σε «μουσείο» το 1935 από την τουρκική κυβέρνηση. Τον Ιούλιο του 2020, η ιστορική πρώην εκκλησία μετατράπηκε εκ νέου σε τζαμί. Ένα μήνα αργότερα, μια άλλη ιστορική ελληνική εκκλησία, η εκκλησία της Χώρας, η οποία έγινε το «Μουσείο και αποθήκη του μουσείου Kariye» το 1945, μετατράπηκε ξανά σε τζαμί.
Σε ένα ακόμη παράδειγμα βεβήλωσης, η ιστορική ελληνική εκκλησία της Αγίας Σοφίας στην πόλη της Αδριανούπολης άνοιξε ως τζαμί από τη Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων (Diyanet) της Τουρκίας στις 24 Δεκεμβρίου 2021, την παραμονή των Χριστουγέννων, μετά την ολοκλήρωση της αναστήλωσής της.
Η Τουρκία μοιάζει τώρα με ένα νεκροταφείο κατεστραμμένων ή κακοποιημένων εκκλησιών και μοναστηριών. Για παράδειγμα, από την Αρμενική Μονή του Αγίου Βαρθολομαίου, η οποία έχει γίνει χώρος ανασκαφών για κυνηγούς θησαυρών και χωρικούς, έχει απομείνει μόνο ένα τείχος σήμερα. Αυτό το ιστορικό αρμενικό μοναστήρι, που βρίσκεται στην πόλη Βαν στην ανατολική Τουρκία, ήταν σε χρήση μέχρι τη χριστιανική γενοκτονία του 1914-23.
Πολλές εκκλησίες στην Τουρκία είναι καταχωρημένες προς πώληση στο διαδίκτυο. Η ασσυριακή (συριακή) εκκλησία Mor Yuhanna, ηλικίας 1.700 ετών, στην πόλη Mardin, για παράδειγμα, εισήχθη στην τιμή των 7.250.000 ₺ (περίπου 530.000 $) σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Η εκκλησία έχει καταχωρηθεί ως πολιτιστική ιδιοκτησία από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας. Δεν τελείται πλέον λατρεία στην εκκλησία, η οποία χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο İbrahim Aycun, ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι ο ιδιοκτήτης της εκκλησίας, λέει ότι ο πατέρας του αγόρασε το κτίριο ως αποθήκη και χώρο εργασίας και ότι το κληρονόμησε από τον πατέρα του. Η ιστορική εκκλησία καταχωρήθηκε σε διαδικτυακές αγγελίες και πλατφόρμες αγορών ως «κτήριο προς πώληση» το 2020.
Η Τουρκία έχει εισαγάγει την «παράδοση» της να καταστρέφει την πολιτιστική κληρονομιά στη βόρεια Κύπρο, την οποία κατέχει παράνομα από το 1974. Σε μια προσπάθεια να διαγράψει τον αρχαίο πολιτισμό της περιοχής, η Τουρκία άλλαξε παράνομα όλα τα ελληνικά ονόματα περιοχών, πόλεων και χωριών σε τουρκικά ονόματα. Σύμφωνα με την έκθεση του 2012 «Η απώλεια ενός πολιτισμού: Καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς στην κατεχόμενη Κύπρο», η Τουρκία «έχει αφοσιωθεί στη συστηματική καταστροφή και εξάλειψη της πολιτιστικής κληρονομιάς των περιοχών υπό τον στρατιωτικό της έλεγχο»:
Οι εκκλησίες έχουν υποστεί την πιο βίαιη και συστηματική βεβήλωση και καταστροφή. Περισσότερες από 500 εκκλησίες και μοναστήρια έχουν λεηλατηθεί ή καταστραφεί: περισσότερες από 15.000 εικόνες αγίων, αναρίθμητα ιερά λειτουργικά σκεύη, ευαγγέλια και άλλα αντικείμενα μεγάλης αξίας έχουν κυριολεκτικά εξαφανιστεί. Λίγες εκκλησίες έχουν διαφορετική μοίρα και έχουν μετατραπεί σε τζαμιά, μουσεία, χώρους διασκέδασης ή ακόμα και ξενοδοχεία, όπως η εκκλησία της Αγίας Αναστασίας στη Λάπηθο. Τουλάχιστον τρία μοναστήρια έχουν μετατραπεί σε στρατώνες για τον τουρκικό στρατό (ο Άγιος Χρυσόστομος στα βουνά του Πενταδάκτυλου, η Αχειροποίητος στον Καραβά και ο Άγιος Παντελεήμονας στη Μύρτου). Θαυμάσιες βυζαντινές τοιχογραφίες και ψηφιδωτά σπάνιας καλλιτεχνικής και ιστορικής αξίας αφαιρέθηκαν από τους τοίχους των εκκλησιών από Τούρκους λαθρέμπορους και πουλήθηκαν παράνομα στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Πολλές βυζαντινές εκκλησίες έχουν υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές και πολλά νεκροταφεία έχουν βεβηλωθεί ή καταστραφεί.
Κατά τη δεύτερη φάση της εισβολής της Τουρκίας το 1974 «η [Μαρωνική] Μονή του Προφήτη Ηλία βομβαρδίστηκε άγρια από την τουρκική αεροπορία. πήρε φωτιά και υπέστη σοβαρές ζημιές. Η Εκκλησία και το Μοναστήρι στη συνέχεια λεηλατήθηκαν και βεβηλώθηκαν. Ό,τι έχει απομείνει από το συγκρότημα χρησιμοποιείται πλέον ως στάβλος για την εκμετάλλευση ζώων».
Η πολιτιστική γενοκτονία φαίνεται να είναι το κοινό που έχουν οι γενοκτονικές ομάδες. Στις δεκαετίες του 1930 και του ’40, οι Ναζί συχνά βανδάλιζαν και κατέστρεφαν συναγωγές και άλλες περιουσίες των εβραϊκών κοινοτήτων της Ευρώπης. Το 2001, οι Ταλιμπάν ανατίναξαν και κατέστρεψαν τα αγάλματα των Βούδα στο Αφγανιστάν. Το 2017, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ καταδίκασε «την παράνομη καταστροφή πολιτιστικής κληρονομιάς, μεταξύ άλλων την καταστροφή θρησκευτικών χώρων και αντικειμένων, καθώς και τη λεηλασία και λαθρεμπόριο πολιτιστικών αγαθών από αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, βιβλιοθήκες, αρχεία και άλλους χώρους, το πλαίσιο των ένοπλων συγκρούσεων, ιδίως από τρομοκρατικές ομάδες», όπως το Ισλαμικό Κράτος (ISIS), η Αλ Κάιντα.
Υπήρξε επίσης η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς των Γιαζίντι στην πατρίδα των Γιαζίντι, Σιντζάρ στο Ιράκ από το ISIS το 2014. Σύμφωνα με μια έκθεση του 2019 από το Rashid International eV, Yazda, and Enbangered Archaeology in the Middle East and North Africa (EAMENA) με τίτλο «Destroying the Soul of The Yazidis: Cultural Heritage Destruction Κατά τη Γενοκτονία του Ισλαμικού Κράτους κατά των Γιαζίντι», οι ναοί, τα ιερά των Γιαζίντι και άλλοι θρησκευτικοί και πολιτιστικοί χώροι που ανήκαν στους Γιαζίντι καταστράφηκαν συστηματικά από το ISIS.
Η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς είναι συγκρίσιμη με παραβιάσεις θεμελιωδών δικαιωμάτων όπως ο βιασμός, η δουλεία και τα βασανιστήρια, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία προσθέτει:
Το δικαίωμα πρόσβασης και διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς αναγνωρίζεται ως ανθρώπινο δικαίωμα από το διεθνές δίκαιο…
Μεταξύ των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας, το έγκλημα της εθνοκάθαρσης έχει ιδιαίτερη σημασία για την προστασία των μειονοτήτων. Ο βασικός του σκοπός είναι να προφυλαχθεί από μοτίβα επιθέσεων που εισάγουν διακρίσεις σε άμαχους πληθυσμούς, τα οποία συγκαταλέγονται στα «σοβαρότερα εγκλήματα που ανησυχούν τη διεθνή κοινότητα στο σύνολό της». Η καταστροφή της υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς είναι βασικός δείκτης μιας τέτοιας μεροληπτικής επίθεσης. Ταυτόχρονα, το Διεθνές Στρατιωτικό Δικαστήριο της Νυρεμβέργης, το ICTY [Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για την Πρώην Γιουγκοσλαβία] και η Επιτροπή Διεθνούς Δικαίου (ILC) θεώρησαν «την καταστροφή θρησκευτικών κτιρίων ως ξεκάθαρη περίπτωση δίωξης ως έγκλημα κατά της ανθρωπότητας».
Η καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς είναι μια προσπάθεια εξάλειψης του κοινού εδάφους στο οποίο βρίσκεται μια κοινότητα. Είναι μια προσπάθεια να σπάσουν οι δεσμοί που ενώνουν τα άτομα και σχηματίζουν ένα κοινό σύνολο. Είναι κάτι περισσότερο από μια απλή επίθεση σε αντικείμενα, είναι μια επίθεση στην ταυτότητα του ατόμου και της κοινότητας, ένα σχίσιμο ψυχής.
Αντιδημοκρατικές κυβερνήσεις όπως η Τουρκία και το Αζερμπαϊτζάν, καθώς και τρομοκρατικές ομάδες όπως το ISIS, η Αλ Κάιντα και οι Ταλιμπάν, έχουν καταστρέψει για δεκαετίες συστηματικά και αμετάκλητα την πολιτιστική κληρονομιά των αυτόχθονων πληθυσμών. Ξεκινούν τη γενοκτονία τους με μαζικές δολοφονίες ανθρώπων και στη συνέχεια συνεχίζουν τη διαδικασία εξόντωσης στοχεύοντας την πολιτιστική τους κληρονομιά, ώστε να μην μείνουν ίχνη της ύπαρξης των θυμάτων τους και η ιστορία τους να εξαλειφθεί από προσώπου γης.
Το έγκλημα της καταστροφής της πολιτιστικής κληρονομιάς έχει διαπραχθεί εναντίον των ίδιων θυμάτων από τους ίδιους δράστες ξανά και ξανά—στην Τουρκία, την Κύπρο, τον Νότιο Καύκασο και τη Μέση Ανατολή. Οι δράστες απολαμβάνουν μια κουλτούρα ατιμωρησίας και κατευνασμού. δεν χρειάζεται ποτέ να ανησυχούν για την ευθύνη. Συνεχίζουν να καταστρέφουν τις ψυχές των θυμάτων τους και μέρη της παγκόσμιας κληρονομιάς ανυπολόγιστης αξίας. Και ο κόσμος απλώς παρακολουθεί αδρανής.