Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά.
Qui tacet consentit. Ο σιωπών συναινεί.
Αποσπασματικά και συμβολικά, ο Μέγας Μακρυγιάννης έγραψε και λάλησε…Επίκαιρα για σήμερα …
Οι διαφταρμένοι, δια να ρουφήξουν την πατρίδα κ᾿ εθνικά όλο συχνούς εφύλιους πολέμους έκαναν και φατρίες και είναι άλλος Άγγλος, άλλος Γάλλος κι᾿ άλλος Ρούσσος. Κι᾿ αυτό δεν σβένει από αυτούς. Δια να το σβέσετε, δια να στερεωθή η πατρίδα, χρειάζεται δικαιοσύνη να ᾿χετε και ᾿λικρίνεια και μ᾿ αυτόκάνετε συντρόφους της πατρίδος όλους τους αγωνιστάς.
Του λέγω, οχτρούς αν τους έκαμα, δεν λυπώμαι, ότι κακό κανενού δεν έκαμα δια το νιτερέσιον μου. Όταν μου πειράζουν την πατρίδα μου και θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα ᾿νεργήσω κι᾿ ό,τι θέλουν ας μου κάμουν.
«Δεν βλέπετε που θέλουν να κάμουν την Ελλάδα παλιόψαθα; Βοηθείστε, διότι μας παίρνουν, αυτοί οι μισοέλληνες και άθρησκοι, ό,τι πολυτίμητον τζιβαϊρικόν έχομεν.
Και αυτούς λοιπόν τους Νεοδιοκλητιανούς, Νέρωνες, Ιούδες, Νενέκους και Εφιάλτες, πεμπτοφαλαγγίτες, πρέπει οι καλοί ευσεβείς Έλληνες χριστιανοί να συγχωρούμε …, να συγχωρούμε μέχρι να εξαφανίσουν ότι απέμεινε, ΕΛΛΗΝΙΚΌ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ …; Νομίζω ότι ούτε ο Θεός, ο Χριστός, η Παναγιά και όλοι οι τροπαιοφόροι άγιοι μας δεν το επιθυμούν ….
Συνεχίζει ο Μέγας Μακρυγιάννης..
Ένα χαρτί του πατέρα Κοσμά έβαλα και μου το εκαθαρόγραψαν. Και το εκράτησα ως Άγιον Φυλαχτόν, που λέγει μεγάλην αλήθειαν. Θα πω να μου το γράψουν καλλιγραφικά και τον άλλον αθάνατον λόγον του.
Έγραφεν ο μακάριος εκείνος ότι:
«Ένας άνθρωπος να με υβρίσει, να φονεύσει τον πατέρα μου, την μητέρα μου, τον αδελφόν μου και ύστερα το μάτι να μου βγάλει, έχω χρέος σαν χριστιανός να τον συγχωρήσω.
Το να υβρίσει τον Χριστόν μου και την Παναγία μου, δεν θέλω να τον βλέπω».
Ένδοξοι προγόνοι μας και Τροπαιοφόροι Άγιοι μας, που υπέρ Πίστεως και παρίδος αγωνιστήκατε, ήρθε η ώρα και στιγμή που ο Χριστιανισμός και Ελληνισμός, σας χρειάζονται όσο ποτέ άλλοτε…
Και ο τροπαιοφόρος Άγιος μας Γεώργιος …
Ἐχθροὺς ὁ τέμνων Γεώργιος ἐν μάχαις,
Ἑκὼν παρ’ ἐχθρῶν τέμνεται διὰ ξίφους.Ἦρε Γεωργίου τρίτῃ εἰκάδι αὐχένα χαλκός.
Ἦχος δ
Ὡς τῶν αἰχμαλώτων ἐλευθερωτής, καὶ τῶν πτωχῶν ὑπερασπιστής, ἀσθενούντων ἰατρός, βασιλέων ὑπέρμαχος, Τροπαιοφόρε Μεγαλομάρτυς Γεώργιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Και εσύ καπετάν Γιάννη Μακρυγιάννη και όλοι ένδοξοι πρόγονοι μας, που υπερασπιστήκατε μέχρι εσχάτων Πατρίδα και Θρησκεία, πάρτε μαύρογιαταγάνι και ελάτε στη ζωή μας πίσω, το στραβό να κάντε ίσο…
Κάθε καλοκαίρι, στις 19 Ιουνίου, αρκετοί θυμούνται τη φράση «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους» που φέρεται να είπε το 1827 ο Κολοκοτρώνης ξεκινώντας την εκστρατεία του εναντίον των “ελλήνων” προδοτών Νενέκων του Ιμπραήμ. Φέτος όμως, με τις καταγγελίες περίπροσκυνήματος, εθνικής προδοσίας και εξύβρισης των ιερών και οσίων του Ελληνισμού από αθέους ασεβείς και αναίσχυντους ολετήρες να εκτοξεύονται ένθεν κακείθεν, θα μπορούσαμε νοερά να τα ξαναθυμηθούμε.. και τουλάχιστον να αφυπνισθούμε …οι ευσεβείς Έλληνες Χριστιανοί ..
Μόνον εις τον καιρόν του προσκυνήματος εφοβήθηκα διά την πατρίδα μου. είπε ο Κολοκοτρώνης ..
(Θεωρητικά κάθε σοβαρή αναφορά σε φωτιές και τσεκούρια -εκτός επαναστατικής περιόδου– είναι εκ προοιμίου καταδικαστέα. Αλλά η θρσύτητητα των αθέων πλέον “ελλήνων” έσπασε και το χτένι και την χτένα …Ας τους πολεμήσουμε λοιπόν με τον κονδυλοφόρο μας, που πολλές φορές είναι πιο αιχμηρός και από σπαθί….)
Αν φοβόντουσαν τον Ιμπραΐμ, ο ευφυής στρατηγός κατάλαβε ότι έπρεπε να φοβούνται αυτόν πιο πολύ. Δεν έβαλε όμως στο στόχο τους απλούςχωρικούς. Ο Κολοκοτρώνης δεν ήταν μικροκακοποιός, αλλά ηγέτης μιας επανάστασης. Με τον στρατηγικό του νου κατάλαβε ότι πρέπει να κυνηγήσει την ηγεσία του προδοτικού κινήματος, δηλαδή τον Νενέκο, που είχε γίνει Μπέης, είχε πάρει χρήματα και γη και συγκρούστηκε σε μάχες με τους πρώηνσυμπολεμιστές του.
Ο Σαγιάς, το πρωτοπαλίκαρό του Κολοκοτρώνη, με εντολή του Κολοκοτρώνη σκότωσε τον προδότη Νενέκο…. Λίγες μέρες μετά την εκτέλεση του Νενέκου, το μαζικό προσκύνημα τελείωσε. Ο φόβος ήταν πιο μεγάλος προς τον Κολοκοτρώνη, που έβαζε μπροστά το ιδανικό της ελευθερίας και θρησκείας, παρά προς τον Ιμπραΐμ.
Τώρα επειδή ανάμεσα στους σπόρους του σίτου, υπάρχουν και μερικά παράσιτα, που δύσκολα τα εντοπίζεις, κάνεις την σπορά και όταν αρχίσουν να φυτρώνουν εύκολα τα ξεχωρίζει και τα ξεριζώνεις … Στην προκειμένηπερίπτωση ανάμεσα μας σήμερα φυτρώνουν μερικά παράσιτα και αναφέρομαι στους υβριστές ιερών και οσίων και θείων προσώπων του Χριστιανισμού
Μελετώντας λοιπόν λίγο τα άρθρα και σχόλια τους έβγαλα κάποια συμπεράσματα…
Μάλλον έχουν χάσει την πυξίδα και στα μάτια τους ακίδα έχουν (Κάρφος εν τω οφθαλμώ.κατά Ματθαίον (ζ’ 3)) και δεν μπορούν να ίδουν ούτε την αμυδρήηλιακτίδα, δηλαδή ουσιαστικά βρίσκονται, όχι σε πλήρη σύγχυση, αλλά σε πυκνό σκοτάδι δηλ. σκοταδιστές …Επειδή λοιπόν οι σκοταδίστες, μπορεί μεν να μην βλέπουν το φως το αληθινό, αλλά ταυτόχρονα αισθάνονται ότι όταν βρίζουν έχουν την αίσθηση ότι μέσα στο σκοτάδι δεν τους αγγίζει κανείς, αποκτούν θρασύτητα ασυδοσία και το χειρότερο χάνουν και την αυτογνωσία τους, που μάλλον ποτέ δεν απέκτησαν, αλλά και καθώς τυφλοί πνευματικά είναι ου δύναναται να την εξεύρουν … Μιλάμε για το γνώθι σαυτόναστοιχείωτοι και αφερέγγυοι γνώσεων και προσανατολισμού …Θα σας κάνω την χάρη να σας πληροφορήσω που βρίσκεται η σοφή ρήση αυτή, αλλάταυτόχρονα θα βρείτε το φως σας σε όλες τις σελίδες του ιερού Ευαγγελίου με τα σοφά διδάγματα του Ιησού, αν και αμφιβάλλω ότι ποτέ σας τα μελετήσατε… Είναι λοιπόν ανάμεσα στις επιγραφές του μαντείου των Δελφών, όπου δεσπόζει το «Γνώθι σαυτόν». Η αυτογνωσία. Τί σημαίνει όμως αυτό; Σημαίνει να αναγνωρίζουμε τις δυνατότητες και τις αδυναμίες μας και μας προτρέπει να ανοίξουμε επιτέλους τα μάτια και να αντιληφθούμε ποιοι πραγματικά είμαστε. Εσείς ούτε καν γνωρίζετε τι και ποιοί είστε! Προσθέτω ακόμη ένα γνωμικό «Μηδέν άγαν». Καμία υπερβολή. Ποια η προτροπή του Χείλωνα; Να μην υπερβάλλουμε; Να είμαστε μετρημένοι και επιφυλακτικοί; Ή μήπως θέλει να μας πει ότι δεν είναι καθόλου υπερβολή να πιστέψουμε ταπεινά σε αυτό που είμαστε και που όμως το ξεχνάμε. Εσείς μάλλον δεν το ξεχάστε αφού νομίζετε, (εδώ ταιριάζει το αδαή), αδαείς ότι παντογνώστες είστε …!
Επειδή χρειάζονται τόμοι για να καταγράψω σοφά γνωμικά κατάλληλα για την βελτίωση της παιδείας των τυχόν ασεβών, προσθέτω το τελευταίο, το παν «Μέτρον Άριστον ή παν μέτρον άριστον». Είναι η φράση του Κλεόβουλου του Λίνδιου, που αντέχει ακόμη και προσδίδει μία ρυθμικότητα, ωστόσο δηλώνει, όπως και το «μέτρον άριστον», την καλύτερη – βέλτιστη πρακτική και την αποφυγή των ακροτήτων και των υπερβολών. Αυτοί έσπασαν και το χτένι και την χτένα πλέον οι άμετροι και απρεπέστατοι ..
Όταν κάποιοι αισθάνονται λιλιπούτειοι νάνοι στην σκιά ΑΝΘΡΩΠΩΝ, που μιλούν με την αληθινή γλώσσα του Ιησού, τότε η αμάθεια τους θρασύτητα γεννά … Και αυτό ισχύει και για όλους συνοδοιπόρους και ομοϊδεάτες, αθέους, υβριστές των θείων, ασεβείς, που αναίσχυντα μιλούν και πράττουν ως επίδοξοι ολετήρες του Χριστιανισμού και Ελληνισμού…. Δεν θα σας περάσει… 2000 χρόνια υπήρξαν Ιούδες, Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, Ηρώδηδες, Διοκλητιανοί, Δομητιανοί και άλλοι χιλιάδες διώκτες και συκοφάντες του Χριστιανισμου ..Αποτέλεσμα;
Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΡΙΖΩΣΕ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ .. ΟΙ ΔΙΩΚΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΕΒΕΙΣ ΧΑΘΗΚΑ ΑΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΤΑΞΕ Η ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΣ ΙΣΤΟΡΊΑ ΣΤΑ ΜΑΥΡΑ ΚΑΤΑΣΤΙΧΑ ΤΗΣ … ΟΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΤΑΞΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΤΟΥΣ … ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ … ΦΩΝΗ ΛΑΟΥ, ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ…
Φαιά ουσία σπατάλησα, αλλά ουδέν κακό αμιγές καλού. Ο υβριστές επώνυμοικαι ανώνυμοι, μας δίνουν το έναυσμα, εν συντομία να απαντάμεαποστομωτικά με την ωμή γλώσσα της αλήθειας.
Πολλαί της ασεβείας αι οδοί, της δε αληθείας μία.
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, 347-407 μ.Χ., Πατέρας της εκκλησίας
Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει ημάς.
κατά Ιωάννην (η’ 32 )
Vincit omnia veritas.
Όσον αφορά τους ευσεβείς αδελφούς Χριστιανούς η θεία επιφοίτηση, πάντα ας τους φωτίζει και με πίστη, θάρρος, αισιοδοξία και υπομονή νααντιμετωπίζουν τις προσβολές της πίστης τους καρτερικά διότι τίποτα δεν τελείωσε και κάθε μέρα ένας νέος ήλιος φωτεινός ανατέλλει. Σύντομα και οι υβριστές και όποιοι επίδοξοι ολετήρες Χριστιανισμού θα εξαφανιστούν όπως τα κακά ξωτικά και *καλικαντζάροι.
*Και μια συμβολική παρένθεση από ήθη και έθιμα των Χριστιανών Ελλήνων Κυπρίων.
Κοντά είναι και τα Θεοφάνεια που αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης και μία ανάμνηση της Βάπτισης του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή. Τα γιορτάζουμε κάθε χρόνο στις 6 Ιανουαρίου.
*Αλλιώς “Σκαλαπούνταροι”, οι καλικάντζαροι, σύμφωνα με την παράδοση,είναι δαιμόνια που εμφανίζονται κατά το Δωδεκαήμερο (25 Δεκεμβρίου – 6 Ιανουαρίου) όπου τα νερά δεν είναι βαπτισμένα.
Οι καλικάντζαροι σύμφωνα με την παράδσοη βγαίνουν από τον Κάτω Κόσμο,που ζουν για να πειράξουν τους ανθρώπους και να τους ανακατέψουν τα σπίτια.
Όλο το χρόνο πελεκούν με τσεκούρια και πριόνια, να κόψουν το δένδρο που βαστάειτη γη , αλλά όταν κοντεύουν να το κόψουν έρχεται ο Χριστός και μονομιάς ξαναγίνεται το δένδρο. Τότε τα δαιμόνια χιμούν στη γης επάνω και πειράζουν τους ανθρώπους».
Και αυτοί προσπαθούν να κόψουν το δέντρο που στηρίζει την γή, όπως και οι σημερινοί ολετήρες ένθεν και εκείθεν, που μάταια προσπαθούν να κόψουν το αειθαλές αιωνόβιο δέντρο, που στηρίζει Χριστιανισμό και Ελληνισμό. ΦΕΥ!
Την Παραμονή των Φώτων στην Ελληνική Κύπρο, μετά τον αγιασμό στο σπίτι, ρίχνουν αποφάγια με δόλωμα, τους λουκουμάδες στις οροφές των σπιτιών τους, για να φάνε οι καλικάντζαροι και να φύγουν.
«Τιτσί τιτσί λουκάνικο, κομμάτι ξεροτήανο, ρίξε στους Καλικάντζαρους, να φάσιν τζιαι να φύουσιν»!
Οι καλικάντζαροι εξαφανίζονται τα Φώτα με τον αγιασμό των νερών λέγοντας: «Φεύγετε να φεύγουμεκι έφτασε ο τουρλόπαπαςμε την αγιαστούρα του και με τη βρεχτούρα του…»
Συνεχίζω …
«Εἴδομεν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, ἐλάβομεν Πνεῦμα ἐπουράνιον, εὕρομεν πίστινἀληθῆ, ἀδιαίρετον Τριάδα προσκυνοῦντες, αὕτη γὰρ ἡμᾶς ἔσωσεν».
Τό Ἅγιο Πνεῦμα ἀδελφοί μου, δέν εἶναι μιά ἀφηρημένη ἔννοια, μία γενικότητα, ἤ ἕνας καλός ἄγγελος τοῦ Θεοῦ. Τό Ἅγιον Πνεῦμα εἶναι Θεός ἀληθινός κατάπάντα, Πρόσωπον ἰσότιμον, συνάναρχον, συναῒδιον καί σύνθρονον μέ τάἄλλα δύο Πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος, τόν Πατέρα καί τόν Υἱόν.
Σύμφωνα μέ τό Σύμβολον τῆς Πίστεως, μαζί μέ τόν Πατέρα καί τόν Υἱόνἐκφράζουμε τήν πίστιν μας «Καί εἰς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, τό κύριον, τόζωοποιόν, τό ἐκ τοῦ Πατρός ἐκπορευόμενον, τό σύν Πατρί καί Υἱῶσυμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό λαλῆσαν διά τῶν Προφητῶν».
Συνεπῶς, ὅλοι ἐμεῖς οἱ βαπτισμένοι εἰς τό Ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, καί μυρωμένοι μέ τά χαρίσματα καί τίς δωρεές τοῦἉγίου Πνεύματος διά τοῦ Ἁγίου Χρίσματος, ζοῦμε καί κινούμεθα ἐντός τῆςΧάριτος τοῦ Θεοῦ, διά τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας μας, τά ὁποῖα ἀναζωογονοῦν τήν Χάριν, πού ἐλάβαμε εἰς τό Βάπτισμά μας.
Καλή χρονιά αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί με πίστη, αγάπη και αισιοδοξία και ας ευχηθούμε και προσευχηθούμε μέσω του Ορθόδοξου καλού μας Άγιου Βασίλη, όπως η επάρατη πανδημία και τα κακά ξωτικά-καλικάντζαροι, μαζί με τους βαρβάρους Τούρκους επίδοξους ολετήρες των ιερών και οσίων μας, σύντομα με την χάρη του θεού, του Χριστού, της μητέρας Παναγιάς και των τροπαιοφόρων αγίων μας, να κατατροπωθούν και εξαφανιστούν στα τάρταρα …..
Υ.Γ.
Για να κατανοηθεί σωστά το νόημα του σημερινού άρθρου, επικαλούμαι συμπεράσματα από παραβολή Ματθαίου 21, 33-42 … Το πρώτο πράγμα λοιπόν που κάνει ο Ιησούς Χριστός είναι η δημόσια καταδίκη όλων εκείνων των λαοπλάνων και διεφθαρμένων ανθρώπων που μετέτρεψαν τον Ναό «από οίκον προσευχής σε φωλιά ληστών». Οι διεφθαρμένοι άνθρωποι όπου και να βρίσκονται πρέπει να απομονωθούν, να εκδιωχθούν και να τιμωρηθούν. Αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνική δικαιοσύνη και στην ευημερία όλων μας. Γι’ αυτό όταν σιωπηλά υπάρχει ανοχή και ατιμωρησία, τιμωρούμε την ευρύτερη κοινωνία και ενθαρρύνουμε συνέχεια κάθε μορφή διαφθοράς των ολίγων σε βάρος των πολλών. Στη συνέχεια έχουμε το περιστατικό της άκαρπης συκής που ο Ιησούς διέταξε αμέσως να ξεραθεί για να διαφανεί ότι χωρίς να κάνουμε κάτι καλό δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουμε, γιατί λειτουργούμε πλέον ως κοινωνικά παράσιτα που χωλαίνουμε την όλη ομαλή λειτουργία της κοινωνίας. ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ …
Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά – Συγγραφέα www.ledrastory.com