του Χρυσόστομου Τσιρίδη.
(Εικόνα και λεζάντα, Διαδίκτυο). Η συμβολή, στην σωστή εικόνα της γλώσσας, του ΤΡΟΠΟΥ παρουσίασης των δελτίων ειδήσεων, είναι σημαντικότατη (!).
Συνεχίζοντας τα…μικροθέματα (που δεν είναι βέβαια καθόλου μικροθέματα),
μετά το προηγούμενο σημείωμα “τελευταία σύνταξη”.
.
Ελληνική γλώσσα.
.
Συνήθως διαμαρτύρονται οι αρμόδιοι (και με το δίκιο τους) για
τα Γκρικ-γκλιζ, την εισαγωγή ξενόγλωσσων όρων κλπ.
.
Δεν φταίνε όμως ΜΟΝΟ αυτά. Πόσο φροντίζουμε για την ΣΩΣΤΗ Εικόνα
της γλώσσας;
.
Η Ελληνική γλώσσα έχει πλούσιο λεξιλόγιο.
.
‘Εχει δομή: σημεία παύσης, τομές, παραγράφους
.
Έχει ρυθμό: τονισμούς και ανεβοκατεβάσματα στην εκφορά της.
.
Με δυο λόγια: Έχει, εδώ και πολλούς αιώνες, πετύχει την αρμονία
ανάμεσα στην ΕΚΦΡΑΣΗ και την ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, αξιοποιώντας την παγκοσμίως αναγνωρισμένη παραγωγή και σύνθεση των Ελληνικών λέξεων.
Γι’ αυτό άλλωστε τις αντιγράφουν.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Έτυχε να δω στο διαδίκτυο, ξένος να αναζητά τις σημασίες της Ομηρικής “τλημοσύνης” (στο λεξιλόγιο της δικής του γλώσσας εννοείται).
Το αναφέρω έτσι τυχαία, σαν μία περίπτωση χιλιάδων ανάλογων.
.
Ήδη ο ΌΜΗΡΟΣ (!) “μιλάει” για ποικίλες μορφές ΥΦΟΥΣ (Ενδιαφέρον σημείωμα προσεχώς).
.
Για τώρα ένα σύντομο παράδειγμα, που δείχνει σε τί ύψη αισθητικής και νοηματικών διακρίσεων είχε “φτάσει” την
Ελληνική γλώσσα, ο (ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΑ και μόνο απ’ αυτό) Έλληνας Ποιητής.
.
Άλλο το… κουβεντιαστό “υπολαβών είπεν” (= πήρε, απλά, τον λόγο και συνέχισε / απάντησε κλπ)
.
και άλλο το “έφατ’ εκ τ’ ονόμαζε” (μίλησε, ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ επιλεκτικά και στοχευμένα)
.
Καλό λοιπόν είναι, ιδιαίτερα στην παρουσίαση ΔΕΛΤΙΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ,
να “ομιλούμε” προβάλλοντας τις αρετές της Ελληνικής Γλώσσας και όχι να
“πυροβολούμε”, ισοπεδώνοντας αυτό που ΕΞΩ αναγνωρίζεται.
.
Υ.Γ Παρακολουθώντας τυχαία έστω,ξένα δελτία ειδήσεων, είτε γνωρίζουμε την γλώσσα είτε όχι, έχουμε την εντύπωση
ότι δεν εκφωνούν απλώς, αλλά…. ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ της γλώσσας τους.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δείτε το σύντομο ΒΙΝΤΕΟ “Η αρχαία ΑΘήνα τιμωρεί τους πρωτεργάτες του μεγαλείου της”. ΑΞΙΖΕΙ, έστω σαν προβληματισμός.
.
ΦΕΙΔΙΑΣ, ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ΣΩΚΡΑΤΗΣ, ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ, ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ: ΔΕΝ ΑΘΩΩΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ (!). Πώς εξηγείται.
.
Video link