Ιδιαίτερο έρωτα δείχνει η κυβέρνηση για τα πανάκριβα, «πράσινα» ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ιδιαίτερη αδυναμία της φάνηκε από το marketing ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην Αστυπάλαια τοποθετώντας μερικές πρίζες…
Η δεύτερη δημόσια παραδοχή έγινε από τον Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη που μόλις πριν μερικές μέρες είχε προαναγγείλει έναν πράσινο δακτύλιο για να «καθαρίσει η πόλη».
Τώρα μέσω του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή μαθαίνουμε πως οι παλιές εξαιρέσεις των πράσινων αυτοκινήτων καταργούνται και θα επιτρέπονται μόνον τα ηλεκτροκίνητα.
Δηλαδή βγάζουν εκτός δακτυλίου όσα κινούνται με υγραέριο, φυσικό αέριο καθώς και τα τεχνολογίας Euro 5 και 6. Πρόκειται για οχήματα που μέχρι σήμερα βάσει τεχνολογίας είχαν ελευθέρας από τον νόμο που έχει ψηφιστεί.
Όπως είπε μιλώντας στον Real FM, ο Κώστας Καραμανλής «σήμερα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει, τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να εξαιρεθούν είναι τα ηλεκτρικά».
Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα ο νόμος ορίζει ότι εξαιρούνται από το μέτρο οι κατηγορίες οχημάτων που εμπίπτουν στα μέτρα του πράσινου δακτυλίου και συγκεκριμένα εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα:
- -Τα οχήματα περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο)
- -Τα οχήματα που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή φυσικό αέριο) και περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km.
Τελικά η «πράσινη ανάπτυξη» μετατρέπεται σε εισαγωγές, κέρδη συγκεκριμένων επιχειρήσεων και βέβαια αφορά τους έχοντες τα χρήματα να πληρώσουν τις νέες τεχνολογίες.
Σημείωση: Ο δακτύλιος μπαίνει σε εφαρμογή από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου χωρίς να είναι ακόμα γνωστό εάν από αυτή την ημερομηνία θα ισχύει τα περί κίνησης μόνο των ηλεκτρικών.