Η σωστή αποστολή
……………………………..
του Χρυσόστομου Τσιρίδη
.
Δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσα “ΟΧΙ” είπε η Πηνελόπη στα 20 χρόνια…μοναξιάς. Πάντως δεν φαίνεται να αρνήθηκε τα πανάκριβα δώρα που (κατά τον ζωγράφο του πίνακα, ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ) οι μνηστήρες της προσφέρουν γονατιστοί. ΚΑΙ στην καθαυτό ΟΔΥΣΣΕΙΑ, ουδέποτε μίλησαν “απρεπώς” στην Πηνελόπη. Ως γυναίκα την σεβάστηκαν.
.
Συμπέρασμα: Η Πηνελόπη “επέβαλε” το όνομα=προσωπικότητά της (σε αντίθεση με την..σχολική εικόνα της).
.
Ο λόγος που επιμένω Όμηρο, είναι παρόμοιες διαχρονικές,
επισημάνσεις, από το θησαυροφυλάκιο του (ΑΛΗΘΙΝΟΥ) Ομήρου , όπως σ’ αυτό το σημείωμα.
.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΖΩΗΣ, τις οποίες ΟΜΩΣ μπορούμε να διακρίνουμε, ΜΟΝΟ εάν
σταματήσουμε να βλέπουμε την ΟΔΥΣΣΕΙΑ λ.χ σαν μελό Ελληνική Ταινία.
.
Με δύο λόγια: Από τα πιο ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ,στην Βάση των σχέσεων των δύο φύλων, που… ταλάνιζε (!), που λένε οι διανοούμενοι (δηλαδή ταλαιπώρούσε, κατά πως λέμε στην ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ) μέχρι πρόσφατα την Ελληνική κοινωνία.
.
Σεβαστή καθόλα η μετέπειτα (νεο) Ελληνική παράδοση, αλλά δεν μπορούμε
να μην σημειώσουμε την ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΗ αντίληψη, όπου η γυναίκα,
με τον γάμο της, άλλαζε όχι μόνο επίθετο, αλλά και αυτό το ίδιο
το όνομά της (=προσωπικότητά της).
Ονομαζόταν πλέον Γιώργαινα, Θανάσαινα κλπ
.
Στον Όμηρο, πριν 3000 χρόνια, η γυναίκα κρατούσε το όνομά της
και το γένος της. ΔΕΝ ΕΧΑΝΕ, δεν… θυσίαζε το όνομα και την “καταγωγή”
της. Την ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ της
.
ΠΡΙΝ 3.000 χρόνια (!)
.
Μέγα θέμα, για αρκετά άρθρα, από έναν οραματιστή του ανθρωπισμού.
Δεν προχωρώ περισσότερο όμως.
.
Απλά το θίγω, ως εισαγωγή, στο δυνατό παιχνίδι ανάμεσα σε δύο
ΣΥΓΓΕΝΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ, “φάσεις” του οποίου θα παρακολουθήσουμε στο ΕΠΟΜΕΝΟ σημείωμα.
.
ΠΟΙΑ είναι αυτά τα ΡΗΜΑΤΑ και γιατί μιλάμε για ΔΥΝΑΤΟ παιχνίδι.
.
Η απάντηση- ΕΞΗΓΗΣΗ στο επόμενο άρθρο.