Τμήματα νηπιαγωγείου της Θεσσαλονίκης σε χώρο καταστήματος χωρίς αυλή (την εποχή του κορονοϊού)

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το 106ο νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης λειτουργεί και τη φετινή σχολική χρονιά (2021-22) σε ενοικιαζόμενο χώρο ισόγειου καταστήματος, χωρίς αυλή, στην οδό Ν. Μάνου 18, στην περιοχή Μπότσαρη.

«Στο σχολείο αυτό δεν υπάρχουν διαλείμματα», μας είπε με παράπονο 5χρονη μαθήτρια που φοιτά εκεί, η οποία είναι κλεισμένη σε μια αίθουσα χωρίς εξαερισμό και με μόλις ένα παράθυρο από τις 8 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα. Μαζί με αυτήν άλλα 22 παιδιά του ενός τμήματος και άλλα τόσα περίπου του άλλου τμήματος βιώνουν την ίδια κατάσταση: Δεν βγαίνουν διάλειμμα, γιατί δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος. Γιατί δεν υπάρχει αυλή. Σε καιρό πανδημίας κορονοϊού είναι κλεισμένα σε ακατάλληλους χώρους, μέσα στους οποίους παρακολουθούν το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, τρώνε και κοιμούνται.

Σε μια εποχή που το Υπουργείο Παιδείας στέλνει συνεχώς εγκυκλίους για την αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, σε μια εποχή που ο κορονοϊός και η μετάλλαξη δέλτα χτυπάει πλέον και τα μικρά παιδιά, τα νήπια και προνήπια του 106ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης φοιτούν σε συνθήκες εντελώς ακατάλληλες.

Μάλιστα πολλοί γονείς σπεύδουν να σταματήσουν τα παιδιά τους από το ολοήμερο με κίνδυνο να κλείσει ένα εκ των δύο τμημάτων –  όσα νηπιάκια παραμείνουν στο ολοήμερο πρόγραμμα θα «παστωθούν» σε τμήμα των 25 παιδιών σε χώρο μικρό και που δύσκολα αερίζεται.

Η κατάσταση σε αυτό το νηπιαγωγείο είναι χρόνια. Ο δήμος Θεσσαλονίκης από το 2008 είχε δεσμευτεί να κατασκευάσει ένα νέο κτήριο για να μετεγκατασταθούν εκεί πέρα, κοντά στην περιοχή 25ης Μαρτίου. Αλλά 13 χρόνια μετά δεν έχει υπάρξει θετική εξέλιξη – το αντίθετο μάλιστα.

Το πρόβλημα βέβαια έχει και άλλες παραμέτρους: Υπάρχει σοβαρό ζήτημα με την καθαριότητα. Έχει προσληφθεί μία καθαρίστρια με σύμβαση για τη φετινή χρονιά και για το 89οΔημοτικό Σχολείο και για το 106ο Νηπιαγωγείο, η οποία δεν προλαβαίνει να καθαρίζει όσα τακτικά χρειάζεται όλους τους χώρους. Ο δήμος Θεσσαλονίκης υποστηρίζει ότι θα στείλει ακόμη μια καθαρίστρια για άλλες τρεις ώρες, αλλά μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο.

Οι γονείς και οι νηπιαγωγοί πιστεύουν πως δύο είναι οι ρεαλιστικές λύσεις, ώστε τα νήπια να βγαίνουν εκτός των αιθουσών για διάλειμμα – αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού παγκοσμίως.

Ή να δημιουργηθεί μια περίφραξη στο πάρκο (λιμνούλα) που βρίσκεται δίπλα στο 8ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, στη νέα παραλία. Ή να προαυλίζονται στην αυλή του 89ου Δημοτικού Σχολείου. Ωστόσο, η πρώτη λύση προσκρούει σε διάφορα νομικά και ιδιοκτησιακά θέματα και η δεύτερη στην αναλγησία όσων δεν θέλουν αλλαγές.

Όμως δεν τελειώνουν εδώ τα προβλήματα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα παιδιά αυτού του νηπιαγωγείου είναι 63, χωρισμένα προς το παρόν σε δύο ολοήμερα και σε ένα κλασικό τμήμα. Το κλασικό τμήμα από τη σχολική χρονιά 2020-21 στεγάζεται μέσα στο 89ο Δημοτικό Σχολείο. Αυτά τα παιδιά είναι και τα μοναδικά που βγαίνουν για διάλειμμα και μάλιστα στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου.

Πώς, όμως βρέθηκε το ένα τμήμα, το κλασικό, να βρίσκεται μέσα στο Δημοτικό Σχολείο, ενώ τα υπόλοιπα νήπια να παραμένουν στο νηπιαγωγείο-μαγαζί της Ν. Μάνου;

Πρόκειται για μια… προσωρινή λύση που έγινε μόνιμη, όταν ο Δήμος Θεσσαλονίκης κλήθηκε να εφαρμόσει τον νόμο περί υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης των προνηπίων και νηπίων. Μην έχοντας βρει λύση για το στεγαστικό –αν και είχε χρόνο– υποχρεώθηκαν να δημιουργήσουν ένα τρίτο τμήμα στον χώρο της δανειστικής βιβλιοθήκης του 89ου Δημοτικού Σχολείου. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να μην έχουν πια δανειστική βιβλιοθήκη τα παιδιά του δημοτικού σχολείου, αλλά… ούτε και αρκετές τουαλέτες: Διότι οι δύο από τις τρεις κοριτσίστικες τουαλέτες του δημοτικού δεσμεύτηκαν για την εξυπηρέτηση των νηπίων, με αποτέλεσμα να υπάρχει μία μόλις κοριτσίστικη τουαλέτα για όλα τα κορίτσια του 89ου Δημοτικού Σχολείου (από την πρώτη ως την έκτη δημοτικού).

Σίγουρα η κατάσταση είναι αρκετά περίπλοκη τόσο για το Νηπιαγωγείο, όσο και για το Δημοτικό. Θα λέγαμε ότι πρόκειται για μια σουρεαλιστική κατάσταση, που ο ιθύνων νους που τη σκέφτηκε έχει πετύχει να δυσκολέψει την καθημερινότητα πολλών παιδιών και να γεμίσει με άγχος τους γονείς και τις νηπιαγωγούς. (Πηγή)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ