Γραφει ο Γιώργος Βενετσανος
Επιτέλους βρέθηκε ο κλεμμένος πίνακας «Γυναικείο Κεφάλι», λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 επί 40, του Πάμπλο Πικάσο, ο οποίος είχε φιλοτεχνηθεί από τον καλλιτέχνη το 1939. Μάλιστα είναι μια προσφορά του σπουδαίου Ισπανός ζωγράφου το 1949 στον ελληνικό λαό, ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίστασή που πρόταξε κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής.
https://twitter.com/itsolgas/status/1409963171092348933?s=21
Επίσης μαζί με αυτόν βρέθηκε και ο πίνακας Ο πίνακας του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 επί 44, ο οποίος και φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει έναν ανεμόμυλο κατά μήκος ενός ποταμού. Το έργο είχε αγοραστεί το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά ο οποίος το έκανε δωρεά στην Εθνική Πινακοθήκη.
Ενώ ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 επί 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον Άγιο Diego de Alcala σε έκσταση, εξαιτίας, όμως, της βιασύνης και της κακομεταχείρισης του δράστη, το σχέδιο αυτό καταστράφηκε και ο δράστης το πέταξε σε μια τουαλέτα, αν έχει καταλήξει εκεί και όχι κάπου αλλού.
Η εύρεση των πινάκων είχε ήδη προαναγγελθεί από ένα ρεπορτάζ από την εφημερίδα Documento στις 7/3/2021 και αποδείχτηκε προφητικό, μια και έγραφε τότε ότι: «..Κατά περίεργη σύμπτωση (;) πρόσφατα ο χαμένος Πικάσο επανήλθε στην επικαιρότητα, με δημοσιεύματα να κάνουν λόγο για επανεμφάνισή (!) του ενόψει των «θυρανοιξίων» της πινακοθήκης.» και τελείωνε ως εξής «Η ανεύρεση του πίνακα του Πικάσο μοιάζει να είναι ένας εύκολος τρόπος για να αποκατασταθεί η εικόνα της υπουργού Πολιτισμού –και συνολικά της κυβέρνησης– που έχει πληγεί πολλάκις από την αρχή της θητείας της (να θυμίσουμε τις αρχαιότητες στον σταθμό του μετρό της Θεσσαλονίκης, το τσιμέντο στην Ακρόπολη, την ανεπαρκή στήριξη των εργαζομένων στον πολιτισμό και βέβαια την προσπάθειά της να συγκαλύψει τον Δημήτρη Λιγνάδη, ο οποίος πλέον κατηγορείται για βιασμούς ανηλίκων κατά συρροή).»
Όλα αυτά καλά και τα θετικά και ας καταπιούμε και τα διαφημιστικά κόλπα των κυβερνώντων και εύγε στην ΕΛΑΣ. Ένα πράγμα όμως δεν καταπίνεται με τίποτα, καλά δεν ξέρετε ότι τέτοια έργα δεν πιάνονται με γυμνά χέρια, αλλά με γάντια και ότι το φλας που το είδαμε να αστράφτει επανειλημμένα στις οθόνες μας είναι απαγορευμένο για τέτοιες περιπτώσεις; Για να μην πούμε για την πτώση του πίνακα από την παρουσία των κλοπιμαίων. Βρε άμα ζούσε ο Πικάσο ένα είναι σίγουρο, ότι μετά από τέτοια κακομεταχείριση του έργου του είναι βέβαιο ότι θα ζητούσε να του επιστραφεί. Είναι δυνατόν να μην γνωρίζουν πώς να συμπεριφερθούν και το μεταχειριστήκαν λες και ήταν σφουγγαρόπανο. Το υπουργείο πολιτισμού τι έκανε, δεν μπορούσε να στείλει έναν συντηρητή έργων τέχνης να δώσει οδηγίες συμπεριφοράς; Δηλαδή αν δεν έκρυβε τέτοια ιστορία πίσω του θα το κλοτσούσαν; Έλεος, λίγο σεβασμό στην τέχνη και ειδικά όταν απευθύνεται τιμητικά προς τον λαό των Ελλήνων δεν βλάπτει.