Σε μια εσωτερική παρουσίαση που κυκλοφόρησε σε στελέχη της Nestle και αναμεταδόθηκε από τους Financial Times, ο ελβετικός «γίγαντας» τροφίμων αναγνωρίζει ότι περισσότερο από το 60% των κυριότερων καταναλωτικών προϊόντων και ποτών που παράγει και εμπορευέται δεν πληρούν τον «ορισμό της υγιεινού προϊόντος»!
Ο ελβετικός όμιλος Nestlé εξέδωσε μάλιστα δήλωση ότι εργάζεται για την αλλαγή στρατηγικής του για τα προϊόντα διατροφής, μετά τη δημοσίευση των Financial Times που αποδεικνύει επικαλούμενο μάλιστα εσωτερική έκθεση της εταιρείας ότι η πλειονότητα των προϊόντων της δεν έχει αρκετά υψηλή βαθμολογία ώστε να πληροί τα κριτήρια «υγιεινής διατροφής» όπως αυτά υφίστανται για τη βιομηχανία τροφίμων.
Σε μια εσωτερική παρουσίαση που κυκλοφόρησε σε ανώτερα στελέχη, ο γίγαντας των τροφίμων αναγνωρίζει ότι πάνω από το 60% των κυριότερων καταναλωτικών προϊόντων και ποτών δεν πληρούν τον «ορισμό του υγιεινού» και ότι «ορισμένες από τις κατηγορίες δεν θα είναι ποτέ υγιεινές!
Σε αυτήν την παρουσίαση, την οποία επικαλούνται οι Financial Times, ειδικότερα τα είδη ζαχαροπλαστικής, (τα Smarties και οι σοκολάτες Crunch) η εταιρεία αναγνωρίζει ότι μόνο το 37% των προϊόντων και ποτών της έχει βαθμολογία πάνω από 3,5 αστέρια στο σύστημα βαθμολογίας 5 αστέρων, που χρησιμοποιείται στην Αυστραλία. Η βαθμολογία 3,5 είναι η «βάση» με την οποία ένα προϊόν θεωρείται «καλό για την υγεία» σε αυτό το σύστημα που αναπτύχθηκε για να καθοδηγήσει τους καταναλωτές στις αγορές τους, όπως το σύστημα Nutriscore. Μακάρι να δούμε επιτέλους κάτι παρόμοιο και στην Ελλάδα.
Το ποσοστό του 60% που αναφέρεται στην παρουσίαση, ωστόσο, αφορά μόνο μέρος του χαρτοφυλακίου προϊόντων της Nestle. Δεν αφορά τη διατροφή των βρεφών, ούτε τα προϊόντα κατοικίδιων ζώων, τον καφέ ή ακόμη και την ιατρική διατροφή. Στην πράξη, αυτό το ποσοστό του 60% αφορά μόνο το ήμισυ των δραστηριοτήτων του κολοσσού, όσον αφορά τον κύκλο εργασιών.
Ενώ οι καταναλωτές αποφεύγουν τις παγωμένες πίτσες, τα γλυκά και τα υπερβολικά ζαχαρούχα ποτά, ο ελβετικός όμιλος ξεκίνησε μια σημαντική αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων του πριν από πέντε χρόνια, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις εναλλακτικές επιλογές για χορτοφάγους από το κρέας και το γάλα.
Προαναγγέλλουν αλλαγές
Με αυτήν την επανατοποθέτηση στις νέες μεγάλες τάσεις των καταναλωτών, ο όμιλος Nestle έχει εντείνει τις προσπάθειές του για να αποκαταστήσει την εικόνα του, όπως αναφέρουν οι Financial Times επιβεβαιώνοντας ότι “τα στελέχη της Nestlé εξετάζουν τι νέες δεσμεύσεις οφείλουν να αναλάβουν για τη διατροφή” και στοχεύουν να “παρουσιάσουν ένα νέο σχέδιο μπέσα στο 2021” . Εκπρόσωπος της εταιρείας επιβεβαίωσε στο γαλλικό AFP ότι “η Nestlé εργάζεται πάνω σε εναλλακτικό σχέδιο για όλη την εταιρεία” για να μεταβάλλει τη στρατηγική της όσον αφορά τη διατροφή και την υγεία. «Εστιάζουμε πρώτα στο τμήμα του χαρτοφυλακίου τροφίμων και ποτών που μπορεί να μετρηθεί χρησιμοποιώντας εξωτερικά συστήματα ανάλυσης των θρεπτικών συστατικών», αναφέροντας αυτό το πράγματι πληρέστατο αυστραλιανό σύστημα ως παράδειγμα.