Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως πρότζεκτ εικονικής πραγματικότητας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ένα πρότζεκτ που δοκιμάζει πόσο η εικονική πραγματικότητα που κατασκευάζει η επικοινωνία μπορεί να υποκαταστήσει την «πραγματική» πραγματικότητα.
Απ’ όταν έγινε πρόεδρος της ΝΔ οι επικοινωνιολόγοι ανέλαβαν να τον εμφανίσουν ταυτόχρονα ως άριστο, το καλύτερο βιογραφικό της χώρας, αλλά και κανονικό άνθρωπο, «έναν από μας».
Έτσι, ο ψηφοφόρος της μεσαίας τάξης, αυτό το φανταστικό ον, δημιούργημα επίσης, των διαφημιστών, θα μπορεί, όχι να ταυτιστεί μαζί του, αλλά να κολακευτεί αφού ο άριστος ηγέτης του ζει όπως περίπου και ο ίδιος.
Ο Μητσοτάκης όμως δεν έχει τίποτα το «κανονικό» πάνω του, είναι πορφυρογέννητος με ένα ολόκληρο σύστημα από πίσω του να τον προετοιμάζει από μικρό για να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση που λέγεται Ελλάδα.
Συνεπώς η κανονικότητα που επιτελεί είναι μια προσομοίωση κανονικότητας όπως τη φαντάζονται οι επικοινωνιολόγοι. Ένα συμπίλημα από όλα τα στερεότυπα του τι κάνουν, υποτίθεται, οι απλοί άνθρωποι.
Στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, θα πάει για τσουρέκια στον Τερκενλή και ας μην το κάνει πλέον κανένας αυτό. Θα φωτογραφηθεί με την κόρη του στο Φιλοπάππου με θέα την Ακρόπολη. Ο γιος του θα του ευχηθεί ως «ironman» για τα γενέθλιά του.
Η κανονικότητα του Μητσοτάκη είναι ένα επαναλαμβανόμενο κλισέ, ενώ η οικογενειακή ζωή που υποδύεται θυμίζει το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι.
Δεν είναι η ζωή ενός απλού ανθρώπου, αλλά μια εξωραϊσμένη εκδοχή της, όπως την αναμορφώνουν οι διαφημιστές και οι οικογενειακές ταινίες του Χόλυγουντ.
Η λειτουργία της δεν εξαντλείται απλώς στο να δείχνει ότι ο Μητσοτάκης είναι «ένας από μας», αλλά να παρηγορεί τους τηλεθεατές παρουσιάζοντας μια καθημερινότητα, τυπικά κοντά στη δική τους, αλλά εξόχως ειδυλλιακή.
Μια ψευδο-ουτοπία δηλαδή για να υπεραναπληρώνουν φαντασιακά οι μεσαιοταξίτες, όσα τους στερούν ο Μητσοτάκης και η παρέα του στην πραγματικότητα.

Κείμενο του Δημήτρη Τσίρκα, από το facebook

ΔΗΜΟΦΙΛΗ