Την ώρα που η Τρ. Πειραιώς βρίσκεται στο στόχαστρο σφοδρών επικρίσεων για τη σχεδιαζόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και γίνεται αντικείμενο οξύτατης πολιτικής αντιπαράθεσης, αίσθηση και ερωτηματικά προκαλεί μιά κίνηση της τράπεζας που μπορεί να αποδειχθεί προοίμιο εξελίξεων στο χώρο των media.
Αφορά κόκκινα δάνεια της εφημερίδας “Πρώτο Θέμα”, η οποία από την πρώτη ημέρα της έκδοσης της στηρίχθηκε χρηματοδοτικά – και διαφημιστικά – από την Τρ. Πειραιώς, συχνά μάλιστα και με “περίεργες” δανειοδοτήσεις προς τους μετόχους της εκδότριας εταιρείας.
Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες, μη εξυπηρετούμενα δάνεια της εταιρείας “Πρώτο Θέμα Εκδοτική” μπήκαν σε πακέτο τιτλοποίησης και μεταβιβάστηκαν στη συνέχεια σε εταιρεία συμφερόντων της Μαριάννας Λάτση, η οποία τον τελευταίο καιρό βρίσκεται στο προσκήνιο επιχειρηματικών εξελίξεων, πραγματοποιώντας εξαγορές και αποκτώντας συμμετοχές σε εταιρείες διαφόρων κλάδων ( ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κλπ).
Επιδιώκοντας προφανώς να κλείσει εκκρεμότητες, να κόψει τον “ομφάλιο λώρο” που την συνέδεε με το “Πρώτο Θέμα” και να περιορίσει την έκθεση της στα media, η τράπεζα πούλησε… “όσο -όσο”: Εβαλε στο πακέτο τιτλοποίησης συνολικές απαιτήσεις 38,2 εκατ. ευρώ, με αποτίμηση μόλις 2,5(!) εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε κούρεμα 93,5%!
Από την εταιρεία διαχείρισης αυτές οι απαιτήσεις πουλήθηκαν αμέσως σε εταιρεία της Μαριάννας Λάτση, έναντι 4 εκατ. ευρώ
Αδιευκρίνιστο παραμένει αν η κίνηση της Τρ. Πειραιώς υπαγορεύτηκε και από άλλες σκοπιμότητες, πέραν της επιδίωξης να “σβήσει” – έστω και με εξαιρετικά επιζήμιο τρόπο – αυτές τις ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.
Πάντως δεν είναι ένα απλό επιχειρηματικό deal που αφήνει περιθώρια κέρδους για την μία πλευρά και βοηθά την άλλη να απεμπλακεί και να καθαρίσει το χαρτοφυλάκιο της. Η συμφωνία αυτή δίνει τη δυνατότητα στην Μαριάννα Λάτση και στον όμιλο της να “βάλουν πόδι” στο “Πρώτο Θέμα”, να αποκτήσουν αρχικά μέσο πίεσης και να έχουν “λόγο” στην εφημερίδα, με προοπτική απόκτησης μετοχικής συμμετοχής και ελέγχου στη συνέχεια.
Ισως να είναι το πρώτο βήμα για την είσοδο του νεοπαγούς επενδυτικού ομίλου της Μ. Λάτση στα media, όπου η παρατεταμένη κρίση έχει δημιουργήσει επενδυτικές ευκαιρίες και έχει καταστήσει τον χώρο εξαιρετικά “ευάλωτο” στις επιδιώξεις ισχυρών επιχειρηματικών συμφερόντων.