Αρχαία επιγραφή από Ελληνικό βασίλειο της Κύπρου ΙΔΑΛΙΟΝ. 4ος – 5ος αιών π.Χ. (;)
Επιμέλεια – Έρευνα από Αντώνη Αντωνά.
ΑΚΟΜΗ ΕΝΑΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΓΝΩΣΗΣ, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΞΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ …
Καταθέτω σαν πρόλογο ένα συμβολικό απόσπασμα του αποκαλυπτικού άρθρου που τυχαία βρήκα σε εξαιρετικό ιστορικό βιβλίο « ΟΙ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ»της Διαπρεπούς Συγγραφέως κ. Ελένης Δάγιου.
«Νομίζω ότι έφθασε η ώρα με την ευκαιρία για την πινακίδα του Ιδαλίου, για να πούμε μερικά πράγματα που δεν πρόκειται ν’ ακούσετε ποτέ από επίσημα χείλη. Κι αυτό γιατί οι κρατούντες θέλουν να μας κρατούν στο σκοτάδι. Να μην γνωρίζουμε τίποτα για τη ράτσα μας.
Ο Έλληνας σήμερα δεν πρέπει να ξέρει «ποιος είναι». Δε ξέρει από πού έρχεται, τι εκπροσωπεί, τι θέλει να πετύχει, ως που μπορεί να φτάσει. Και το σημαντικότερο όλων.
ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ!… Πόσοι από εσάς, για παράδειγμα, γνώριζαν ή έστω είχαν ακούσει, για μια ορειχάλκινη πινακίδα που έχει βρεθεί στο αρχαίο Ιδάλιον της Κύπρου και το βασικότερο (ακόμα και τώρα που ακούσατε γι’ αυτήν), ποιο είναι το περιεχόμενό της, δηλαδή, τι γράφει; Ένας… Κανένας;
Τώρα θα μου πείτε τι σχέση μπορεί να έχει αυτή η πινακίδα του Ιδαλίου με το θέμα μας. Κι όμως έχει γιατί είναι ένα κομμάτι από τη χαμένη γνώση. Γιατί μας δείχνει πόσο πίσω, πόσο βαθιά στην ιστορία και προϊστορία, βρίσκονται οι ρίζες αυτού του παράξενου, για την αντίληψη που έχουμε σήμερα, πολέμου που διεξάγεται αιώνες τώρα πάνω στην Ιερή γη της πατρίδας μας, με σκοπό την υποδούλωση και τον αφανισμό της ράτσας μας και ποιοι είναι αυτοί οι προαιώνιοι εχθροί μας» που *λυμαίνονται τους αρχαιολογικούς μας θησαυρούς και έχουν την αναίδεια μέχρι σήμερα σαν επίδοξοι ολετήρες να μιλούν και να πράττουν κατά του Ελληνισμού, που αν τα φώτα του δεν τους διαφώτιζαν, θα βρισκόντουσαν στην ίδια κατάσταση με τους βαρβάρους Τούρκους κλπ.
Επ ευκαιρία προσθέτω τα πιο κάτω ολίγα συμπληρωματικά …..
Ενδεικτικά:
*Συμφωνα με τον Υπεύθυνο του Γραφείου Καταπολέμησης Παράνομης Κατοχής και Διακίνησης Αρχαιοτήτων της Αστυνομίας, Μιχάλη Γαβριηλίδη, περισσότερες από 16.000 αρχαιότητες έχουν βίαια κλαπεί και πωληθεί στο εξωτερικό μετά την τουρκική εισβολή του 1974. Η λαθρανασκαφή και αρχαιοκαπηλεία στα κατεχόμενα συνεχίζεται έντονα με την επιμέλεια Τουρκικών Πανεπιστημίων…
Τα οποία συνεχίζουν το βάρβαρο έργο των προγόνων τους βάρβαρων Μωαμεθανών….
Τμήμα Αρχαιοτήτων – Η Σύληση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς …
www.mcw.gov.cy › DMLlooting_gr
Καταγράφοντας τις συλλογές των μεγαλύτερων μουσείων του κόσμου ή όταν ξεφυλλίζουμε τους καταλόγους τους θα διαπιστώνουμε ότι αυτά είναι πλήρη από Ελληνικά έργα αρχαίας τέχνης (Βρετανικό Μουσείο, Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης, Λούβρου κα).
Τσεσνόλα Λουϊτζι Πάλμα. Luigi Palma di Cesnola.
Τι να πούμε για τον διπλωμάτη και αυτοσχέδιο «αρχαιολόγο» Cesnola, ο οποίος, τον 19ο αιώνα, ανέσκαψε 65 νεκροπόλεις ανέσκαψε 60.932 τάφους και έκλεψε σε πρώτη φάση 35.573 έργα αρχαίας τέχνης και σε δεύτερη ολοκλήρωσε το απεχθές του έργο στην Κύπρο, και διέπραξε μια απ’ τις φρικαλεότερες τυμβωρυχίες της ιστορίας της ανθρωπότητας.
Σημειώνεται ότι ένα από τα πλοία του Cesnola έμφορτο από Κυπριακές αρχαιότητες βυθίστηκε μεταξύ Κύπρου και Λιβάνου … Ακόμη μέχρι σήμερα το αφήνουμε έρμαιο των ξένων αρχαιοκάπηλων. Βρίσκεται 6-7 νμ από Λάρνακα σε ευθεία γραμμή με Βηρυτό, σύμφωνα με μαρτυρίες παλιών Κυπρίων ψαράδων οι οποίοι πολλές φορές …ψάρεψαν με τα δίκτυα τους αρχαία αντικείμενα του ναυαγίου.
Ο πρώτος αρχαιοκάπηλος που ευθύνεται για το ότι γλυπτά του Παρθενώνα υπάρχουν παράνομα σήμερα και στο Λούβρο, είναι ο Αύγουστος Ντε Σουαζέλ-Γκουφιέ, ενώ μετά ακολούθησε ο διπλωμάτης λόρδος Έλγιν, που έβαλε στο μάτι τις ελληνικές αρχαιότητες και βρήκε τρόπο να οργανώσει πλιάτσικο για την αφαίμαξή τους.
Ο Φοβέλ επίσης ήταν αυτός, που με το πρόσχημα της ζωγραφικής και της καταγραφής του ένδοξου παρελθόντος, άρχισε πρώτος να εντοπίζει τις υποψήφιες για κλοπή αρχαιότητες, που χάρη σε λαδώματα και τις κατάλληλες γνωριμίες του «προϊσταμένου» του οργάνωνε ακόμα και ανασκαφές στην Αθήνα και άλλες ελληνικές πόλεις για να εμπλουτιστεί η κλεμμένη «συλλογή» του.
Τα μάρμαρα του Παρθενώνα που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο αποτελούν το Άγιο Δισκοπότηρο της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Δεν είναι όμως μόνο το Λονδίνο η έδρα κλοπιμαίων γλυπτών από το διασημότερο μνημείο πολιτισμού της ανθρωπότητας αλλά και ανεκτίμητων Ελληνικών αρχαιοτήτων της Μικράς Ασίας και της Κύπρου … H Ελλάδα έστω κατακερματισμένη είναι ΠΑΝΤΟΥ.
Εκατοντάδες άλλοι ξένοι ιερόσυλοι λαθρέμποροι αποψίλωσαν την Ελληνική γη και τις εκκλησίες μας και αφαίρεσαν από τα ιερά χώματα της Ελλάδας, της Κύπρου, της Κωνσταντινούπολης τα Ελληνικά σπλάχνα μας μύρια ιερά κειμήλια, που μας άφησαν σαν παρακαταθήκες πολιτισμού και ιστορίας οι ένδοξοι πρόγονοι μας.
Ο ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ … – ΘΑΝΟΣΕΥΗ koukfamily
koukfamily.blogspot.com › 2020/12
Τα λάφυρα των τυχοδιωκτών σταυροφόρων. ΒΕΝΕΤΙΑ, οι … χιλιάδες κλεμμένοι Βυζαντινοί θησαυροί του Αγίου Μάρκου.
Στεκόμασταν σε απόσταση μισού μέτρου μπροστά από τα τέσσερα αυθεντικά και φυσικού μεγέθους επιχρυσωμένα άλογα, που κοσμούσαν κάποτε τον ιππόδρομο της Κωνσταντινούπολης. Είχαμε δει σε ταξιδιωτικούς οδηγούς μικρές φωτογραφίες τους, αλλά τώρα τα βλέπαμε μπροστά μας τεράστια και λεπτεπίλεπτα συνάμα. ΜΥΡΙΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ. 1204 ΑΛΩΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΥΣ. ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΚΛΕΜΜΕΝΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥΣ ….!!!!
Πολιορκία και Άλωση της … – ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
koukfamily.blogspot.com › 1204
Αντίγραφα στην πρόσοψη του Αγίου Μάρκου και τα πραγματικά στο Μουσείο Βενετίας Τα καμαρώνουν σαν αναγεννησιακά έργα τέχνης τους ….
www.olympia.gr › apopsi › schetiki-…
” Σχετική δέουσα απάντηση περί ευρωπαϊκής αναγέννησης
www.olympia.gr › apopsi › schetiki-…
Και κάτι συνταρακτικό για τους βρυκόλακες, ιερόσυλους και τυμβωρύχους που ανά τους αιώνες ρουφούν το αίμα του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ…. Και οι επίδοξοι ολετήρες ότι Ελληνικού θέλουν να αποκόψουν τον ομφαλό της γής που στους Δελφούς βρίσκεται από γένεσης.
Ο ΟΜΦΑΛΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ. – ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
koukfamily.blogspot.com › 2020/12
Ακόμη και χιλιάδες ιερά εκλησιατικά κειμήλια και αλλά αντικείμενα ανεκτίμητης ιστορικής αξίας της Επανάστασης του 1821, κατάκλεψαν οι αυτόκλητοι «προστάτες» μας Βαυαροί και σύμμαχοι τους συναυτουργοί και συνένοχοι και τα μετέφεραν στην Ευρώπη. Μέχρι σήμερα θυμίζουν το μέγα έγκλημα των Ευρωπαίων άσπονδων «συμμάχων» μας σε βάρος του Ελληνισμού ….ΑΙΔΩΣ!
Στο βιβλίο του Κυριάκου Σιμόπουλου «Ξένοι Ταξιδιώτες Στην Ελλάδα» (Εκδόσεις Πιρόγα) αναφέρεται η απόλυτα γραπτή εντολή κυνική προτροπή του Γκουφιέ προς τον Φοβέλ για τη λεηλασία της αρχαιοελληνικής κληρονομιάς. «Αρπάξτε ό,τι μπορέσετε, μην παραλείπετε ευκαιρία να λεηλατήσετε την Αθήνα και τα περίχωρά της. Πάρτε ό,τι υπάρχει, μη λυπηθείτε ούτε ζωντανούς ούτε νεκρούς».
ΟΛΙΓΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΜΟΥΣΕΙΑ ….
ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΕΡΓΑΜΟΥ- ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Το κυριότερο έκθεμα είναι και αυτό που συναντάμε πρώτο. Πρόκειται για τον επιβλητικό Βωμό της Περγάμου (180-160 π.Χ.), ο οποίος ανακαλύφθηκε από Γερμανούς αρχαιολόγους σε εκσκαφές στη Μικρά Ασία γύρω στα 1880 και μεταφέρθηκε στο Βερολίνο για να ξαναχτιστεί στην αρχική του μορφή εντός του Μουσείου της Περγάμου. Αποτελούσε τμήμα ενός μεγαλύτερου αρχιτεκτονικού συγκροτήματος, μοντέλο του οποίου εκτίθεται επίσης στο μουσείο.
Ακριβώς απέναντι από τον Βωμό της Περγάμου υπάρχουν κομμάτια από τη ζωοφόρο με θέμα την Τιτανομαχία.
Επίσης την πρώτη αυτή αίθουσα πλαισιώνουν αρκετά καλοδιατηρημένα αγάλματα.
ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΡΜΙΤΑΖ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
Ένα από τα πιο γνωστά εκθέματα του μουσείου είναι η Αφροδίτη της Ταυρίδας. Το άγαλμα αυτό κατασκευάστηκε τον 3ο ή 2ο π.Χ. αιώνα και είναι αντίγραφο, αλλά όχι πιστό, ενός από τα πιο περίφημα έργα του 4ου π.Χ αιώνα του Πραξιτέλη, της Κνιδίας Αφροδίτης. Με το εκφραστικό πρόσωπο και το καλλίγραμμο κορμί, προκάλεσε θαυμασμό που έφτανε ενίοτε στο πάθος, σε σημείο, που πολλοί ταξίδευαν στην Κνίδο για να τη δουν. Κατά τους Ελληνιστικούς και Ρωμαϊκούς χρόνους, αντιγράφηκε περισσότερο από κάθε άλλο γλυπτό. Η Αφροδίτη του Ερμιτάζ είναι το πρώτο έργο αρχαίας τέχνης που έφτασε στην Αγία Πετρούπολη, ο Μέγας Πέτρος την απέκτησε ύστερα από μακρές διαπραγματεύσεις με τον πάπα.
ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
Ο Δισκοβόλος του Μύρωνα.
Το άγαλμα τοποθετείται στυλιστικά στο τέλος του αυστηρού ρυθμού, πριν από την έλευση της όψιμης κλασσικής τέχνης. Απεικονίζει ένα γυμνό αθλητή της δισκοβολίας, ο οποίος λυγίζει τα γόνατά του και γέρνει έντονα προς τα εμπρός, στρέφοντας τον κορμό και το κεφάλι του προς τα δεξιά. Το δεξιό του
πόδι πατάει σταθερά στο έδαφος, ενώ το αριστερό μόλις που στηρίζεται στα ακροδάχτυλα, τη στιγμή ακριβώς πριν συστραφεί γύρω από τον άξονά του για να εκσφενδονίσει το δίσκο που κρατάει στο χέρι του. Παρά την ένταση που αποτυπώνεται στο κορμί του, το πρόσωπό του διατηρεί μία γαλήνια εσωστρέφεια.
ΛΟΥΒΡΟ – ΠΑΡΙΣΙ. Η Αφροδίτη της Μήλου/ Η Άρτεμις των Βερσαλλιών.
Βρετανικό Μουσείο. ΠΑΝΤΟΥ ΕΛΛΑΔΑ …!
Και για τα κλεμμένα μύρια ιερά κειμήλια του 1821 που οι ιερόσυλοι τα ξεπουλούν …
Π.χ. Ενδεικτικά …
Ένα ελληνικό πιστόλι flintlock / πιστόλα «σουλιώτικη» / “souliote”, κατασκευής γύρω του 1820, με χαλύβδινη κάννη 9 ιντσών και ασημένια λαβή… η οποία πολέμησε για την λευτεριά στην Επανάσταση του 1821… ξεπουλιέται σε δημοπρασία στην Αμερική…
Το μόνο που μας επισημαίνουν οι ξεπουλητάδες είναι πως… δεν λειτουργεί…
Ξε-πωλείται μαζί με ένα κρητικό μαχαίρι, με ασημένια θήκη 14 ιντσών, από τα Χανιά, με οστέινη λαβή, που χρησιμοποιήθηκε στην Κρητική Επανάσταση του 1896…
Όπλα και γιαταγάνια κατασκευασμένα περίπου το 1820, της ηπειρωτικής οπλουργίας / ασημουργίας, με προέλευση από την Ελλάδα, ΞΕΠΟΥΛΙΟΥΝΤΑΙ σε δημοπρασία από την… Czerny‘s International AuctionHouse στη Sarzana, της Ιταλίας … Εκατοντάδες αγγελίες καθημερινά ….
Τα συγκεκριμένα όπλα αλλά και άλλα μύρια κειμήλια,που ξεπουλούν οι έμποροι των εθνών, πρέπει να κηρυχτούν προστατευόμενα με την συνδρομή UNESCOκαι το υπουργείο Πολιτισμού πρέπει να ζητήσει να επαναπατρισθούν στην Ελλάδα, για να εκτεθούν πανελλαδικά σε κάποια σύγχρονα μουσεία της Ελληνικής Επανάστασης….. Επί τέλους ας μην ανεχόμαστε στωϊκά να κατασπαράσσεται η Ιστορία μας, πλή αν κάποιοι επίδοξοι ολετήρες του Ελληνισμού εντός και εκτός Ελλάδας, αυτό επιδιώκουν …. Να ξεχασθεί η ένδοξη Ελληνική Ιστορία ,,, Να ξεχάσουμε την καταγωγή μας, τα ήθη και έθιμα μας … το ΕΙΝΑΙμας….
Και ……….ΞΕΠΟΥΛΙΕΤΑΙ σε 10 μέρες το σπαθί του λόρδου Βύρωνα!!!
Μαζί με μια έντυπη ετικέττα, που γράφει «Lord BYRON’s SILVER SABER SWORD / DR. S.G. HOWE COL / H. RICHARDS LOAN»… ξεπουλιέται, λοιπόν, ένα σπαθί-κειμήλιο του Αγώνα του 1821, το σπαθί του λόρδου Βύρωνος, και μάλιστα εν όψει 2021, λίγο πριν γιορτάσουμε τα 200 χρόνια από εκείνην την Επανάσταση, στην οποία το σπαθί αυτό έλαβε μέρος…Αυτό και άλλα μύρια κειμήλια μας …..
Μιλούν οι δόλιοι, ολετήρες, οι … – ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ koukfamily
koukfamily.blogspot.com › 2019/09
Επανέρχομαι και συνεχίζω ….περί της κλεμμένης ανεκτίμητης πινακίδας του Ιδαλίου:
Η περίφημη ορειχάλκινη πινακίδα του Ιδαλίου (ή Εδαλίου, Ηδαλίου) στην Κύπρο, χαραγμένη και στις δύο πλευρές της με κυπροσυλλαβική Ελληνική γραφή, βρέθηκε από χωρικούς το έτος 1850 στο εκεί Ιερό της Θεάς Αθηνάς, στη βορειοδυτική ακρόπολη της αρχαίας πόλεως Ιδάλιον. Εν συνεχεία «άγνωστο» πως,έπεσε στα χέρια του Duc de Luynes και κατέληξε στην Εθνική Βιβλιοθήκη των Παρισίων (Συλλογή μεταλλικών αντικειμένων, τομέας μπρούτζινων, έκθεμα 2297). Η Επιγραφή Ιδαλίου, γνωστή και ως Πλάκα του Ονάσιλου είναι ορειχάλκινη πινακίδα του 5ου π.Χ. αιώνα, στην οποία χαράχθηκε η συμφωνία του βασιλιά Στασίκυπρου και των κατοίκων του Ιδαλίου από την μια πλευρά και του Ονασίλου και των αδερφών του από την άλλη. ( Encyclopedia)
Σύμφωνα με αυτή την συμφωνία, ο Ονάσιλος έπρεπε να θεραπεύει τους τραυματισμένους στρατιώτες κατά τη διάρκεια του πολέμου με βαρβάρους εισβολείς. Σε αντάλλαγμα, ο βασιλιάς του παραχωρούσε ένα μέρος της κρατικής γης, την οποία ο Ονάσιλος και τα αδέρφια του θα είχαν ατελώς. Αν ο βασιλιάς ή οι κάτοικοι της πόλης αποφάσιζαν να επιστρέψουν το συγκεκριμένο κομμάτι της γης θα έπρεπε να είχαν πληρώσει στον Ονάσιλο και στα αδέρφια του ένα τάλαντο αργυρού.
Η επιγραφή ανακαλύφθηκε το 1850 στο ναό της θεάς Αθηνάς στο Ιδάλιον και χρονολογείται πριν τα 470 π.Χ., καθώς ο ναός καταστράφηκε από τους Φοίνικες όταν κατέλαβαν την περιοχή. Αποτελεί το αρχαιότερο συμβόλαιο ανά τον κόσμο, γραμμένη στην κυπροσυλλαβική γραφή, με την εικόνα της να είχε υιοθετηθεί στο έμβλημα του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας Κύπρου..
Η «Επιγραφή του Ιδαλίου» – γνωστή και ως «Πινακίδα του Ιδαλίου» φέρει τοαρχαιότερο, μακροσκελέστερο και αρτιότερο κυπροσυλλαβικό κείμενο ,που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα. Ως εκ τούτου, οι πληροφορίες, που δίνει τόσο σε γλωσσικό όσο και σε ιστορικό επίπεδο είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Από την άλλη, η έλλειψη αρκετών άλλων ανάλογων προς αυτό επιγραφικών κειμένων αφήνει ανεπιβεβαίωτες υποθέσεις και ανοιχτά ερωτήματα.
Η πινακίδα είναι κατασκευασμένη από μπρούντζο, έχει λαβή στη μία πλευρά της και φέρει το κείμενο χαραγμένο στις δύο όψεις της, με διαστάσεις (του εγχάρακτου μέρους) 21.4 εκ. × 14 εκ. και πάχος 4-6 χιλ. Το κυπρο-συλλαβικό κείμενο είναι αριστερόστροφο και συνεχές, με 16 στίχουςστην όψη Α και 15 στίχους στην όψη Β, ενώ μια κάθετη γραμμή διαχωρίζει τις λέξεις ή τις ομάδες λέξεων μεταξύ τους.
Ήταν τοποθετημένη – σε άριστη κατάσταση – στο ιερό της Αθηνάς, το οποίο αναφέρεται και στην ίδια την Επιγραφή (στ. 27-28), στη δυτική ακρόπολη της αρχαίας πόλης του Ιδαλίου, στον λόφο της Αμπιλερής. Με «μεσολάβηση» του Péretié, καγκελαρίου του γαλλικού προξενείου στη Βηρυτό, που επισκεπτόταν συχνά την Κύπρο, η Επιγραφή «παραδόθηκε» στον Γάλλο δούκα Honoré Théodoric Albert de Luynes, μαζί με πολλά άλλα ευρεθέντα αρχαία αντικείμενα! ( Αυτονόητο …Αρχαιοκαπηλεία και λαθρεμπορία…) *Η διεθνής αρχαιοκαπηλεία και λαθρεμπορία των Ελληνικών θησαυρών, επί Ενετοκρατίας, Τουρκοκρατίας και όχι μόνο, τόσον της Κύπρου, όσον και της Ελλάδας, είναι αυτή που δημιούργησε τα … «αρχαιολογικά διεθνή και Ευρωπαϊκά μουσεία», που χωρίς αυτούς τους Ελληνικούς κλεμμένους θησαυρούς, θα ήταν σήμερα Art gallery έργων αφηρημένης τέχνης …. Όπως και ανύπαρκτη τους ιστορία…. Την περίοδο 1862-1863 ο de Luynes δώρισε την προσωπική του συλλογή στο Cabinet des Médailles (Τμήμα νομισμάτων, μεταλλίων και αρχαιοτήτων) της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Γαλλίας, όπου, ανάμεσα σε άλλα, εκτίθεται μέχρι σήμερα και η «Πινακίδα του Ιδαλίου» (αρ. ευρ. Bronzes 2297). Από το 2010, το Τοπικό Μουσείο Αρχαίου Ιδαλίου εκθέτει «αντίγραφο»της Επιγραφής, αποτέλεσμα συνεργασίας του Ομίλου Τοπικής Ιστορίας «Κύπρος» και του Δήμου Ιδαλίου με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, την Πολυτεχνική Σχολή École Centrale Paris και το Centre Technique des Industries de la Fonderie.
*Το Ιδάλιον ήταν αρχαία πόλη το οποίο ιδρύθηκε από τον Χαλκάνωρ τον 12ο π.Χ. αιώνα. Ο Χαλκάνορας καταγόταν από την πόλη Αμύκλαις της Πελοποννήσου. Μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου ήλθε στην Κύπρο όπου ίδρυσε το Ιδάλιον.
Το αρχαίο βασίλειο Ιδάλιον ιδρύθηκε από τον Χαλκάνορα. Ο Χαλκάνορας καταγόταν από την πόλη Αμύκλαις της Πελοποννήσου. Μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου πήρε χρησμό να κτίσει μια πόλη εκεί που θα ανέτειλε ο ήλιος. Φτάνοντας στην Κύπρο, ένας στρατιώτης του αναφώνησε ιδού άλιον, δηλαδή είδα τον ήλιο. Από την εκφώνηση του στρατιώτη η πόλη ονομάστηκε Ιδάλιο. Από την ονομασία του αρχαίου Ιδαλίου προέκυψε η ονομασία Δάλι.
Ανάγνωση αποσπασμάτων στην νεοελληνική της Κυπριακής πινακίδας του Ιδαλίου, με συλλαβές τύπου Chadwick, σε ελεύθερη απόδοση … Πολλές φράσεις προσεγγίζουν την σημερινή επικαιρότητα ….
Ελλοί της Ασίας, που ευρίσκεστε στο βασίλειο του Αράκ. Ο Θεός απαντά:/ Υιοί Κόων, εκεί όπου είναι η πόλη που βασιλεύει στα Ιμάλα, θα νικήσουν τον υπαίτιο./ Στον χώρο εντός ατράκτου ζω./ Τον κανόνα του αρνιού ανέλαβε να παίξει στην γη ο Σεθ, το τελώνιο./ Στους ήπιους παίδες θεού, σε θεού τόπο, ο Κρόνος έπεσε πάνω τους με θόρυβο./ Οι Τουρού, λαός νέος, εξ Ασίας υπεισήλθε στα μέρη σας./ Στην γη του Νείλου ανετρέφετο σατανάς./ Ένας εκ των κάπρων με ήχους σμίκρυνε την κυματίζουσα ουρά του./ Ήταν η Θήβα η θαλασσινή, στην Αραμαία, ο νέος σου οίκος./ Ένας άλλος Βους στην περιοχή της Έγκωμης έπεσε./ Πατέρα, της χώρας σου τους ναούς ενίσχυσα./ Στην Σαχάρα με βοή εγκατέστησε την κατοικία του το τελώνιο./ Αυτός που περιγράφεται στα έπη των Αθηναίων νίκησε κάθε ωκεανό./ Των Ουβαίων στην Κενεενά τις οικίες έσεισε το τελώνιο./ Των γαϊδάρων το βασίλειο το νέο θα το νικήσει ο πατέρας μας./ Θα ηττηθεί (αυτό) στον ωκεανό./ Οι ναοί, όπου ο αφιλόξενος άνθρωπος στον ξένο θεό τα παιδιά σου, τους Ίωνες, κατά συρροήν θυσίασε, θα παύσουν./ Τους «αργυρούς» νέους από του Ταινάρου τον χώρο να γκρεμίζεις, παιδί μου./ Το παιδί της Δήλου είναι αήττητο στην θάλασσα./ Εκεί όπου είναι οι θεοί σου, να ποιείς τους τάφους σου./ Η Αθηνά θα ομιλήσει, όταν έλθει η ώρα./ Ο Μίνως θα βασιλεύσει της θεϊκής αποστολής στην Θήβα./ Ένας Θηβαίος ήρωας θα θανατώσει τους νάνους που κρύβονται στα σύννεφα./ Το Ιδάλιον μέχρι συνόρων με την Κω είναι περιοχή την οποία η θεά θα περιλάβει στην ακτίνα των βελών της./ Στην Ασία θα προσχωρήσουν οι Ουδαίοι της Κενεενά./ Ο όφις στις συκιές της περιοχής σου θα ηττηθεί με βέλη./ Τον θεό Σεθ θα τον αλώσει η άνωση./ Ο Οίκος του Βου κατανοεί ότι αυτά που αγαπάς σου παρουσιάσθηκαν θελκτικότερα από κάποιους, όπως συμβαίνει με την εντύπωση από το αλάτισμα./ Όταν βλέπεις περίεργα αυτιά, να καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για τους γαϊδάρους./ Η θέση της Κύπρου είναι με τον πατέρα μας./ Ο Βους εγκαταβιώνει μόνο σε τόπο ηθικό./ Ο πατέρας μας, η δικαίωση, στην αιωνιότητα ζει, ενώ στους είρωνες υιούς μας της Ιταλίας κυριαρχεί η ίωση(;)./ Στου Δία την πόλη νέα λύπη μας παρουσιάσθηκε./ Οι νέοι ενέδωσαν σε Βου ξένο, υιό ζώου./ Έδυσε ο οίκος του Διός στην Ασία./ Η ήττα του ίππου και του κάπρου που θα επέλθει στους ναούς που έφτιαξαν πρέπει να είναι διττή./ Ποινές σε όλους τους Αρ – ουδαίους ρίπτε θεέ./ Ο Σεθ και οι εξ Ασίας κάπροι στην αποστολή σου της Δύσεως, στην Ιταλία, εισέδυσαν από οπές./ Ποινές συ ρίπτε στους γαϊδάρους./ Με νερό το νέο τέρας να νικάς./ Θεέ μου, στην γη σου κατήντησα σκηνίτης./ Ο υιός του Σεθ, ο θεός άνθρωπος, έχει υιοθετηθεί από τα παιδιά σου./ Να μάχεσαι την ύαινα με την τρίαινα./ Ο όνος εξ αιτίας λαθών των Ουδαίων έγινε τώρα ο χασάπης των νέων./ Ένας Ουβρέος έταξε τον εαυτό του σε βασιλεύουσα του θεού γη, υιούς της δικής σου γης τους ξεσήκωσε αυτός./ Στα ήθη ευρίσκεται το λάθος των υιών της Γης Ασίας./ Του θεού Κρόνου στο Τόβε οι ναοί είναι κατάμαυροι (εξ εβένου)./ Το Τόβε είναι ο οίκος της ύαινας./ Στους βασιλεύοντες στην Γη Ασία επικρατεί έξη προς τον ίππο./ Στο Θίβι σε αργυρό τάφο ευρίσκεται ο νέος θεός (υιός του Σεθ)./ Στον Ιανό μεταφέρθηκε ο νέος οίκος του Ρα./ Ο Κρόνος στους θεούς των Ατλάντων θα βασιλεύσει./ Στην Γη σου σε αποστολή έχει έλθει ο θεός Γάιδαρος./ Με λόγια τους Κασσίτες της Ασίας Γης ξεσήκωσε εναντίον σου./ Φύγε στην γη των υιών σου./ Οι υιοί των Θεών βασιλεύουν σε Θεών θρόνο./ Στις ύαινες θα δεις ότι τα αυτιά τους είναι λεπρά. 58. Οι υιοί του Κρόνου είναι θνητοί./ Σε άλλους υιούς τον Ρα θα εγκαταστήσω./ Ο Ούνος από νέα Γη εσένα θα καταλάβει./ Ο Κασσίτης, το τελώνιο, έχει τα αυτιά του στραμμένα εκεί όπου δημιουργήθηκαν τα έπη των ηρώων./ Πατέρα μας Θηβαίε! Στην Κενεενά επάνω στρογγυλοκάθισε ένας γάιδαρος./ Στους Ουβαίους στην Κένεια ευρίσκεται η οικία του τελωνίου./ Κυκεώνας είναι το ηλίου νέο έτος./ Στην Γη του Όσιρι κινητό είναι το των θεών έτος./ Συ πατέρα, να νικήσεις με τα πατρικά σου ήθη τον Γάιδαρο./ Στο βασίλειο της Κύπρου η νέα έξη είναι οι χοροί των νέων./ Με τους υιούς που αιωρούνται θα αποξενωθεί κάθε νους παιδιού./ Συγκέντρωσε στον Θεό Ώρο τα ήθη του παιδιού σου, του Ίωνα./ Μεγάλη συλλογή στην γη σου προκάλεσε το εφαρμοσθέν στην Γη της Συκής έτος από θεού./ Τα ήθη των παίδων της Ασίας κλίνουν προς τον άργυρο./ Οι ναοί του Αργυρού Θεού είναι σε τάφους./ Όταν ακούς για λόγια του θεού Γαϊδάρου, να εννοείς υπόκωφο βουητό./ Να ανανεώνεις στην Γη σου της Κενέ τους νέους./ Τους ναούς έχει αλώσει στην χώρα των Έβερε ο Σεθ./ Του πράσινου δίσκου η αποστολή, που έχει έλθει, εγκαταβίωσε στο Τοβέτο./ Η Ύαινα θα συγκρουσθεί με τον Βου στην Κέρο./ Ένας από τους Λασίθες νέους θα βασιλεύσει στο βασίλειο του Αράκ./ Ο παις της Τροίας είναι παις του Δίσκου./ Ο Ενετός είναι ο νους του χοίρου./ Στον πατέρα μας τον Όσιρι ευρίσκεται ο Βους./ Στην Γη σου σε αποστολή έχει έλθει ο θεός Γάιδαροςκλπ. Μεταξύ άλλων τα μυστήρια μηνύματα της δίνουν και πολλές ελπίδες για νίκη των Ελλήνων στο μέλλον, λέγοντας ότι «το παιδί της Δήλου (Απόλλων), είναι αήττητο στην θάλασσα» – Η θεά Αθηνά θα ομιλήσει όταν έλθει η ώρα!/ – Ο Μίνως θα βασιλεύσει της θεϊκής αποστολής στην Θήβα./ – Ένας Θηβαίος ήρωας θα θανατώσει τους νάνους που κρύβονται στα σύννεφα/ – Με νερό το νέο τέρας να νικάς».Λόγια προφητικά για το μέλλον. Αλήθεια τι υπέρτατη επιφοίτηση και τι άλυτα μυστήρια μας κληροδότησαν οι σοφοί πρόγονοι μας, για να μας προβληματίζουν, αλλά και αφού τα ερμηνεύσουμε να μας νουθετούν … Τι συνέβαινε μέσα στο Τροφώνιο Άντρο; Στα Ελευσίνια Μυστήρια; (και για ποια «έλευση» ομιλούσαν;). Στα Καβείρια; Στο ιερό του Πάνα στην Πεντέλη; Στο Καταβάσιο του Άδη στο Ταίναρο; Ποιο είναι το (ανεξερεύνητο ακόμη) μυστήριο των Δελφών; Της Δήλου; Της Δωδώνης;Τι ακριβώς ήταν τα ιερά Ψυχοπομπεία, που σήμερα είναι όλα τους επιμελώς σφραγισμένα; Ποιος ήταν ο μυστικός στόχος της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου; Τι συμβαίνει με το μυστήριο των έργων του Αριστοτέλη, που προσπαθεί να το αποκρυπτογραφήσει ακόμη και η NASA; Έχει κάποια άγνωστη σημαντική ιδιαιτερότητα ο Ελληνικός χώρος, πέρα από την γεωπολιτική στρατηγική σημασία; Έχει κάποια άγνωστη σημαντική ιδιαιτερότητα ο ίδιος ο Έλληνας, που διαπρέπει σε όλον τον κόσμο, εκτός από την πατρίδα του, η οποία (σύμφωνα με τους περισσότερους Έλληνες αλλά και τώρα τελευταία και με πολλούς ξένους) βρίσκεται κάτω από μια παράξενη κατοχή; Όπως λένε οι κακές γλώσσες και πολλοί επιστήμονες συμφωνούν, όλη η αρχαία γνώση παραμένει θαμμένη, από το κατεστημένο (αν και υπάρχουν κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις που κάποιοι προσπάθησαν να ξεθάψουν αυτή τη γνώση, αλλά λόγω των «εμποδίων» τα αποτελέσματα είναι πολύ φτωχά. Υπάρχει, άραγε, κάποια ομάδα σοφών και φωτισμένων ανθρώπων, η οποία γνωρίζει και συντηρεί την μυστική γνώση της αρχαιότητας; Και αν όντως υπάρχει και έχει στα χέρια της προωθημένες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις, τέτοιες που να δώσει επι τέλους λύση και τελική ερμηνεία στην μυστήρια πινακίδα του Ιδαλίου, αλλά και στα μυστήρια των Ελλήνων προγόνων μας ; Διότι εγώ τουλάχιστον ο άσημος συγγραφέας απλός ερευνητής, όσα περισσότερα κείμενα και υποθέσεις μελετώ για όλα αυτά τα μυστήρια …ανώτερης επιφοίτησης, άλλο τόσο μπερδεύομαι …. Μήπως μια νέα γενιά Ελλήνων σοφών ανδρώνεται, με σκοπό ν’ αλλάξει όλα τα στραβά στον τόπο μας, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες; Μήπως το μέλλον ανήκει στη γενιά των νέων Ελληνοπαίδων μας .;;;; ΑΦΥΠΝΙΣΘΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Αποσπασματικές πληροφορίες με πρόσθετα σχόλια, Εγκυκλοπαίδεια Ιστορία της Κύπρου, Βιβλία ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΗ ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΚΥΠΡΟΣ – ΕΣΧΑΤΗ ΙΚΕΣΙΑ, ΟΙ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ και άλλες ως αναφέρονται στο κείμενο.
Επιμέλεια – Ιστορική ανακεφαλαίωση μνήμης και γνώσης σταγόνες ιστορίας από Α. Αντωνά. www.ledrastory.com