Με απευθείας αναθέσεις στη MARC του Θ. Γεράκη και με τιμές τρεις φορές υψηλότερες από τις τιμές της αγοράς συμφωνα με άρθρο της avgi.gr
Ακριβές υπηρεσίες προσφέρει στην ΕΡΤ η εταιρεία δημοσκοπήσεων MARC του Θωμά Γεράκη. Πρόκειται για την ίδια εταιρεία που εξυπηρετεί επίσης κατά καιρούς ανάγκες του Μαξίμου και αποτελεί μέρος του επικοινωνιακού και ερευνητικού επιτελείου του Κυριάκου Μητσοτάκη κατά διαστήματα προσφέροντας υπηρεσίες πολιτικού μάρκετινγκ.
Η εταιρεία MARC χρυσοπληρώνεται από την ΕΡΤ για να κάνει έρευνες γνώμης και η ΕΡΤ τις αγοράζει τρεις φορές πάνω από τις συνηθισμένες τιμές που κυκλοφορούν στην αγορά. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι αποφάσεις της διοίκησης της ΕΡΤ όπως δημοσιεύονται στη Διαύγεια.
Από το 2019, οπότε και ανέλαβε η διοίκηση Κ. Ζούλα – Γ. Γαμπρίτσου, η MARC ή αλλιώς Μάρκετινγκ – Έρευνα – Επικοινωνία Ανώνυμη Εταιρεία, έχει υπογράψει με την ΕΡΤ τρία συμβόλαια για τρεις ξεχωριστές αναθέσεις και οι τρεις ιδιαιτέρως «τσιμπημένες» στην τιμή.
1. Η πρώτη ανάθεση εγκρίνεται από το Δ.Σ. στις 20 Σεπτεμβρίου 2019 και είναι μία από τις πρώτες αποφάσεις του νεοδιορισθέντος, ακόμη τότε, Δ.Σ. Η πρώτη σύμβαση υπογράφεται στις 23 Δεκεμβρίου 2019 και προβλέπει «τη διεξαγωγή πανελλήνιας έρευνας στο πλαίσιο ανάλυσης της εικόνας των νοικοκυριών για την ΕΡΤ Α.Ε. από την εταιρεία Μάρκετινγκ – Έρευνα – Επικοινωνία Ανώνυμη Εταιρεία με διακριτικό τίτλο MARC A.E.». Η έρευνα περιγράφεται ως «ποσοτική», πανελλαδικής κάλυψης και με τεχνική συλλογής πληροφοριών μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων.
Οι προδιαγραφές βρίσκονται ακριβώς στο σύνηθες πλαίσιο των ερευνών γνώμης. Αυτό που διαφέρει όμως είναι το κόστος. Αν και στην αγορά τέτοιου είδους έρευνες κοστίζουν περί τις 3.500 ευρώ, η ΕΡΤ αποφασίζει να βγάλει από το ταμείο της 12.450 ευρώ (συν ΦΠΑ) προς χάριν της MARC. Για ποιον λόγο; Το ποσό αυτό, τριπλάσιο από τις τιμές της αγοράς, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί, τουλάχιστον σε σχέση με τα χαρακτηριστικά της έρευνας, τα οποία δεν διαφέρουν από τα τυπικά χαρακτηριστικά μιας συμβατικής έρευνας του είδους.
2. Η δεύτερη ανάθεση έρχεται λίγους μήνες μετά, στις 25 Μαΐου 2020, και αφορά έρευνα για τις ψηφιακές πλατφόρμες της ΕΡΤ: «Προμήθεια υπηρεσιών διεξαγωγής έρευνας για τις ψηφιακές πλατφόρμες της ΕΡΤ Α.Ε.» αναφέρεται και υπογράφεται από τον γενικό διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών Ε. Λουριδά. Αυτή τη φορά το εγκριθέν ποσό είναι 6.000 ευρώ, τα μισά από την προηγούμενη σύμβαση, όμως και πάλι περισσότερα από τη συνήθη τιμή της αγοράς.
3. Η τρίτη σύμβαση υπογράφεται πριν λίγες ημέρες, στις 22 Ιανουαρίου 2021, και αφορά και πάλι «ποσοτική έρευνα εικόνας της ΕΡΤ για το έτος 2021». Είναι συνέχεια της προηγούμενης έρευνας, που πραγματοποιήθηκε προ ενός έτους. Πρόκειται για την έρευνα που παρουσίασε η διοίκηση της ΕΡΤ σε διαδικτυακή εκδήλωση την περασμένη Τρίτη με θέμα «Νέα έρευνα MARC: Η ΕΡΤ έκανε ολική επανεκκίνηση και έγινε η τηλεοπτική έκπληξη της χρονιάς». Το κόστος της έρευνας συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις και δεν πέφτει, ούτε αυτή τη φορά, κάτω από 12.450 ευρώ.
Εννοείται, δεν έχει προηγηθεί καμία προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την πλευρά της ΕΡΤ και κανένας δημόσιος διαγωνισμός. Η MARC παίρνει τις δουλειές με απευθείας αναθέσεις. Όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει με τις έρευνες που έκανε για τον Alpha ή για το Πρώτο Θέμα.
Η εποχή των παχιών αγελάδων έχει επιστρέψει στην ΕΡΤ και αρχίζει να θυμίζει την περίοδο 2004 – 2010, τότε που απλόχερα η διοίκηση της ΕΡΤ σκορπούσε τα χιλιάρικα σε μπόνους δεκάδων χιλιάδων ευρώ για τους εκλεκτούς, σε πανάκριβες μεικτές παραγωγές και σε διαφόρων ειδών προμήθειες και σε «αποκλειστικές» για τα δικά μας παιδιά – να τους κρατάμε όλους ικανοποιημένους. Ωραίες εποχές τότε!
Η υποχρέωση για πλεόνασμα 80 και 60 και 40 εκατ. ευρώ τον χρόνο (από τα 200 εκατ. που είναι το συνολικό έσοδο της ΕΡΤ) που βάραινε τη δημόσια τηλεόραση την περίοδο από το 2010 – 2019, προς όφελος της μαύρης τρύπας του δημόσιου χρέους, σήμερα εξαλείφεται. Η ΕΡΤ έχει τη δυνατότητα να ξοδέψει. Για παραγωγές, για πρόγραμμα, για τεχνικό εκσυγχρονισμό, για επενδύσεις. Η ΕΡΤ αναστήθηκε από τον τάφο που την είχαν ρίξει, στάθηκε στα πόδια της και πλέον μπορεί να γίνει η τηλεόραση που όλοι θέλουμε να μπαίνει στο σπίτι μας. Απέχει πολύ απ’ αυτό. Όμως τα λεφτά του κόσμου, αυτή τη φορά, ας τα σεβαστούμε.